Werk & Studie alle pijlers

Latere ingangsdatum WW mogelijk?

09-10-2014 13:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

ik ga binnenkort mijn baan kwijtraken als mijn huidige contract afloopt (contract niet verlegd wegens economische redenen).

Nu ga ik een week later een paar weken op vakantie (is lang geleden geregeld en geboekt).

Ik zou mijn ww daarom later in willen laten gaan, wat mij betreft is zelfs begin 2015 in orde, ik heb een buffer.

Het zure is ook dat ik een tijdje buiten het arbeidsproces ben geweest en nu op een paar maanden de jareneis misloop :(

Maar goed, weten jullie of het mogelijk is om later de ww te laten starten? Ik ga natuurlijk wel op tijd aanvragen en ben ook al bezig met solliciteren. En het liefste heb ik natuurlijk morgen al een nieuwe baan zodat het hele ww gezeur overgeslagen kan worden en ik gewoon door kan blijven werken!

Liefs, Bianca
Volgens mij kan dat niet. Je moet binnen een week na verliezen baan WW aanvragen. Om voor WW in aanmerking te komen moet je beschikbaar zijn voor werk. Ik denk dat je een korting krijgt op je WW vanwege het niet beschikbaar zijn voor werk.
Nee dat kan niet. Wel heb je recht op een aantal vakantie dagen per jaar. Die dagen hoef je niet te solliciteren.
van de site van uwv

Hoeveel vakantiedagen heb ik?

Bij 1 jaar WW-uitkering heeft u recht op maximaal 20 vakantiedagen. Dat geldt voor vakantiedagen in eigen land en in het buitenland. Is uw uitkering na 1 januari van een jaar begonnen? Dan krijgt u in dat jaar ook minder vakantiedagen.
Je wilt een relatief bekende truc uitvoeren om in 2015 aan de jareneis te voldoen. Een beetje slimme uwv medewerker (er zijn er meer dan je denkt) zal dat door zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ww start in principe op de 1e werkloosheidsdag. Te laat melden kan leiden tot een maatregel. Bij op tijd melden zal het uwv waarschijnlijk niet meewerken aan je plan. Ww aanvragen verlopen vrijwel allen digitaal. Er is weinig ruimte voor een corrupte vorm van maatwerk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Volgens mij kun je wel je WW tijdelijk stopzetten, als je het maar niet langer stopzet dan 6 maanden.
Eerst aanvragen en dan tijdelijk stopzetten kan wel volgens mij. Als je zoals hierboven word aangegeven de boel wil flessen heb je pech dan. ;-0
Dat kan wel, inderdaad tot maximaal 6 maanden. Je hoeft dan oo niet te solliciteren. Even bellen met het UWV.
quote:Pantax schreef op 09 oktober 2014 @ 17:44:

Dat kan wel, inderdaad tot maximaal 6 maanden. Je hoeft dan oo niet te solliciteren. Even bellen met het UWV.Maar je moet de uitkering dan alsnog wel eerst meteen aanvragen.
Hoi, bedankt voor de reacties.

Laat ik ten eerste duidelijk maken dat het beslist niet mijn bedoeling is de boel te flessen, zo steek ik niet in elkaar.

Zoals gezegd, ik heb liever gewoon werk en hoef geen beroep te doen op de ww.

Fijn om te horen dat de ww wel tijdelijk stopgezet kan worden, zoiets hoopte ik

Bedankt!

Bianca

En om even alles over die jareneis weg te vegen; als de ww in 2015 zou starten (theoretisch), dan is mijn einde dienstverband nog steeds in 2014, dus geen jareneis.
Maar ik zou het gewoon aanvragen. Ze zijn bij het uwv vaak niet zo moeilijk als het gaat om een ww. Zeker niet in het begin, maar misschien verschilt dit per stad?
Is een enkel probleem, gewoon open, eerlijk en tijdig communiceren. Uiteraard krijg je over de periode dat je op vakantie bent geen (volledige) uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven