Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
quote:Viva2009 schreef op 13 maart 2009 @ 08:55:

Maar jij weet toch ook niet wat mij leefsituatie is, daar je het een stomme opmerking vindt.Misschien is het verstandiger om je leefsituatie aan te passen op wat je verdient.
...
quote:Viva2009 schreef op 13 maart 2009 @ 08:50:

Dus dat is ongeveer 1850 netto. pfffffff

Toen ik hoorde dat ik 2772 zou verdienen dacht ik dat ik 2100 netto eraan over zou houden. Nou ja hier moet ik het dan maar mee doen.

thxhe gets, van een hoogdraverij zeg! ik verdien 3200 bruto en hou nog geen 2100 over, nog geen 2000 zelfs (waar ik heel blij mee ben, en ik ben 30 en heb HBO en WO). Hoe meer je gaat verdienen hoe meer belasting je betaald.
quote:queenie1 schreef op 13 maart 2009 @ 12:24:

[...]

Misschien is het verstandiger om je leefsituatie aan te passen op wat je verdient.mee eensch, ik zou ook wel drie keer op vakantie willen, of iedere maand een bulk nieuwe kleding, maar ik heb een hypotheek en een studieschuld (en nog veel meer) die ik moet afbetalen. Helaas pindakaas voor mij.
vrouw 31 jaar

HBO prop

1770 netto

en een auto (panda!)

8% vakantiegeld

administratie - verkoop bij woninginrichting

34 -38 uur per week

Eigenlijk ben ik er hardstikke blij mee!

Ja, ik zou ook wel meer willen hebben zoals viva2009, maar ja, dat zit er niet in met dit werk! Dus ik pas mijn leven maar aan!
vrouw 31 jaar

HBO prop

1770 netto

en een auto (panda!)

8% vakantiegeld

administratie - verkoop bij woninginrichting

34 -38 uur per week

Eigenlijk ben ik er hardstikke blij mee!

Ja, ik zou ook wel meer willen hebben zoals viva2009, maar ja, dat zit er niet in met dit werk! Dus ik pas mijn leven maar aan!
Leeftijd: 25 jaar

Opleiding: HBO Communicatie

Ervaring: 1,5 jaar werkervaring + 2 jaar stage-ervaring

Werk: communicatie- en marketingadviseur, leidinggevende aan 2 parttimers + stagebegeleiding

Salaris: €2680,- bruto bij 40 uur (+/- €1850,- netto)

Extra's: bijna volledige reiskostenvergoeding als je buiten de stad woont (bij mij niet het geval), pensioen zelf regelen, geen spaarloon, geen 13e maand en tot nu toe voor mij ook geen bonus.

Ben best tevreden! Ook al is het op onverklaarbare wijze aan het einde van de maand wel op
quote:Viva2009 schreef op 13 maart 2009 @ 08:44:

Hallo,

Ik ben 26 jaar heb een mbo niveau3 opleiding heb 6 jaar ervaring inclsf. stage periode en ga 2772,- bruto verdienen.

Is dit redelijk, want als ik hier lees wat ik er netto

aan over ga houden dan ben ik niet echt enthousiast.

Mijn vraag is dus wat hou ik hier netto aan over.

Ik ga niet mee doen met spaarloon of levensloop regeling.

Alvast bedankt voor de reacties. Dat is hartstikke redelijk gezien je mbo-niveau.
Cum non tum age

Toen ik hoorde dat ik 2772 zou verdienen dacht ik dat ik 2100 netto eraan over zou houden. Nou ja hier moet ik het dan maar mee doen.

thxNou, ik vind 2772 bruto een heel mooi bedrag voor iemand van 26 met MBO niveau! Ik verdiende het op die leeftijd niet, en ik heb universiteit gedaan....

Toen ik hoorde dat ik 2772 zou verdienen dacht ik dat ik 2100 netto eraan over zou houden. Nou ja hier moet ik het dan maar mee doen. thx

Nou ja zeg, je bent 26 jaar! Vanwaar die ontevredenheid?

Besef even dat je enorm veel verdient voor iemand met MBO op die leeftijd. En je kunt ook nog groeien in je salaris.

Ik ben bijna 39, heb HBO en ik verdien een fractie meer dan dat jij verdient.
Helemaal eens met de vorige posters, je komt zo over als een verwend nest, to be honest.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Bedankt, voor jullie recties.

Ik ben absoluut geen verwend nest, maar een ieder heeft het

vast wel, dat wanneer je ergens op rekend en het blijkt wat anders te zijn, dat je wat teleurgesteld bent.

Dat wil niet zegge dat ik niet tevreden ben met me salaris, want dat ben ik wel. Ik ben alleen al dankbaar voor het feit dat ik een baan heb in deze moeilijke tijden. Ik had alleen wat anders verwacht. Dat kan toch?
quote:Viva2009 schreef op 13 maart 2009 @ 21:09:

vast wel, dat wanneer je ergens op rekend en het blijkt wat anders te zijn, dat je wat teleurgesteld bent.

Dat wil niet zegge dat ik niet tevreden ben met me salaris, want dat ben ik wel. Ik ben alleen al dankbaar voor het feit dat ik een baan heb in deze moeilijke tijden. Ik had alleen wat anders verwacht. Dat kan toch?Ik vraag me alleen af hoe je dan aan die verwachtingen komt.
Cum non tum age
quote:Viva2009 schreef op 13 maart 2009 @ 21:09:

Dat wil niet zegge dat ik niet tevreden ben met me salaris, want dat ben ik wel. Ik ben alleen al dankbaar voor het feit dat ik een baan heb in deze moeilijke tijden. Ik had alleen wat anders verwacht. Dat kan toch?Als ik jouw baas was en dit zou lezen, zou ik er een euro of 200 minder betalen, gezien de spelfouten.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Je bent 26! Als je je ook maar iets in lonen had verdiept, dan had je al geweten dat je in je handjes mag knijpen met dit salaris qua leeftijd en opleiding.
Dat viel me ook al op Fleur...
Wat voor werk ga je doen Viva2009 ?

Ik vind het nl. wel erg goed betaald voor MBO 3 niveau en 26 jaar.

Ter vergelijking: zelf ben ik 39 jaar, 18 jaar ervaring, MBO (MEAO)

en ik verdien EUR 2200,= bruto.
quote:fleurtje schreef op 13 maart 2009 @ 22:11:

[...]

Als ik jouw baas was en dit zou lezen, zou ik er een euro of 200 minder betalen, gezien de spelfouten.

Nederlands is niet me moeders nog vaders taal. Ik woon hier niet zolang en krijg heel vaak complimentjes over mijn Nederlands, dat ik die goed beheers voor iemand die hier nog niet zolang woont.

En blijkbaar doe ik toch wel wat goed, anders had mijn baas me niet aangenomen.

Ik vind het wel grappig dat de meeste geboren en getogen Nederlanders niet eens hun eigentaal (mondeling en schriftelijk) machtig zijn, maar ja, daar gaat deze topic niet over, dus ik snap niet waarom jij mij op me spelfouten afstraft.

Gelukkig heb ik een sterk karakter en ben niet zo snel neer te halen. Ik geef alles een positieve draai.

groetjes en fijne dag verder. (f)

O ja, Snoopy 1969. Ik ben een netwerkbeheerder.
Junior beleidsmedewerker, ruim 2,5 jaar werkervaring, WO rechten gedaan. Werk 36 uur voor ongeveer 3000 euro bruto, exclusief vakantietoeslag en 13e maand.
Viva 2009, of je nou lang of kort in Nederland zou wonen, ik zou als werkgever zijnde nooit zoveel geld neerleggen voor iemand die de Nederlandse taal zo gebrekkig beheerst.

Overigens zit ik zelf in het onderwijs, geen vetpot dus maar wel leuk werk. Ook belangrijk.

(29 jaar, HBO en 2 HBO masteropleidingen, 8 jaar ervaring, ongeveer 1600 netto voor soms wel 80 uur per week, maar soms ook 6 weken vakantie)
24 jaar, HBO horeca gedaan. Werk nu ver beneden mijn niveau in de horeca en verdien nu 1600 euro bruto voor 38 uur in de week.
28 jaar, HBO, werk in de media. 6 jaar werkervaring waarvan ruim 2 jaar in deze functie. 2300 euro bruto, 1600 netto voor 40 uur. 4 weken zomervakantie en 2 weken kerst, maar daar buiten kan ik in principe geen vakantie of vrije dagen opnemen. Gelukkig valt dat laatste in de praktijk mee en kan ik vaak wel vrij krijgen voor bruiloften, begrafenissen, etc. En heel af en toe ook wel eens gewoon .

Ik vind het eigenlijk wel erg weinig, maar ja, ik werk niet bij een commercieel bedrijf en heb inhoudelijk leuk werk. Ik wil alleen eigenlijk graag doorgroeien en dat kan niet omdat het een klein bedrijf is, dus ben ondanks crisis toch maar verder aan het kijken.
Leeftijd: 23 (Vrouw)

Functie: Assistent-accountant

Werkervaring: 1,5 jr

Aantal uur: 40, maar waarvan 1 dag volledig naar school (betaald door werkgever). Overuren is tijd voor tijd.

Salaris: € 2.300 bruto, € 80,- netto onkosten vergoeding, € 40,- telefoonvergoeding, lease-auto, ong. 32 vrije dagen (vakantie- en flexdagen). Bonus van +/- half maandsalaris. Opleiding wordt volledig betaald.

Opleiding: HBO, nu bezig met WO, moet nog 3 jr.

€ 2.300 is in deze branche vergeleken met studie-genoten niet extreem veel, maar vergeleken met vrienden mag ik zeker niet klagen, en heb leuke collega's en zeer prettig werk. Is ook wat waard.
Ik wil ook een motto
Ook ik noem hier mijn gegevens om een ander op weg te helpen. En.., ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of mijn salaris reëel is.

Studie: HBO Communicatiemanagement

Werk: Medewerker communicatie 24 uur

Branche: Zorg en Welzijn

Ervaring: 1 jaar (excl. stages en afstuderen)

Leeftijd: 25

Salaris: € 2100,- bruto bij fulltime (36 uur)

(genoemd salaris is exclusief reiskostenvergoeding van 0,11ct/km en 8% vakantiegeld)
quote:south schreef op 26 maart 2009 @ 11:40:

Viva 2009, of je nou lang of kort in Nederland zou wonen, ik zou als werkgever zijnde nooit zoveel geld neerleggen voor iemand die de Nederlandse taal zo gebrekkig beheerst.

Ook dubbelop, dus misschien niet al te hard iets roepen.

Salaris hoeft niet (zo sterk) afhankelijk te zijn van kennis van de moedertaal van een land. Zeker niet in de ICT, waar sowieso een internationaal speelveld geldt. Als je een bedrijfsnetwerk probleemloos laat draaien, zal het het management niet zo heel veel boeien dat je soms een spelfout maakt in e-mailverkeer.
MamaEE, voor je leeftijd en werkervaring heb je een redelijk salaris hoor. Gemiddeld, denk ik, of misschien wel iets hoger dan gemiddeld, maar het zal zeker nog stijgen met de komende jaren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven