Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Zo hee AnnieThePannie! Dat doe je goed. Maar met zo'n mooi een salaris kun je misschien toch wel een paar vrije dagen per jaar kopen?

Ik ben ook ambtenaar maar heb relatief gezien helemaal niet zo veel meer dagen dan jij hoor. Bij ons ook ca. 25 obv fulltime (maar ft is bij ons dan 36 uur). Ik werk zelf 2 uur per week extra om mijn vrije dagen wat op te krikken. Al met al kom ik dan op zo'n kleine 8 weken per jaar. Maar goed, daarvan is dus bijna 3 weken compensatieverlof.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Leeftijd: 27

Ervaring: 8 jaar

Opleiding: MBO bedrijfsadministratie

Functie: financieel medewerkster

Salaris: 2520 bruto / exl. vakantiegeld / 25 vakantiedagen

Ik ben tevreden met mijn salaris
Leeftijd: 28

Ervaring: 8 jaar

Opleiding: MBO

Sector: Overheid

Bruto salaris: 2400 Euro, 13e maand, toeslagen, goede reiskostenvergoeding, vakantiegeld, veel vrije dagen, werk 38 uur.

Ik verdien netto ruim 2000 Euro, incl. toeslagen (excl. reiskosten, vakantiegeld en 13e maand).

Ik ben tevreden, helemaal als ik zie dat er veel HBO' ers zijn met minder.
Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen als incasso medewerkster. Ik ben 28 jaar, 7 jaar werkervaring als notarieel medewerkster. De baan is voor 28 uur. Wat is ongeveer een reeel salaris voor deze functie?
Commercieel medewerker verkoop,

1950 bruto bij 40 uur

opleiding HBO
Ik ben trouwens 25 en werk 24 uur, ik houd netto 1000 euro over. Ik vind het zelf niet zoveel, maar goed ik kan fietsend naar mijn werk en ik ben ook op zoek naar wat beters. Dit werk is trouwens ook niet mijn vakgebied.
quote:south schreef op 26 maart 2009 @ 11:40:

Viva 2009, of je nou lang of kort in Nederland zou wonen, ik zou als werkgever zijnde nooit zoveel geld neerleggen voor iemand die de Nederlandse taal zo gebrekkig beheerst.

Overigens zit ik zelf in het onderwijs, geen vetpot dus maar wel leuk werk. Ook belangrijk.

(29 jaar, HBO en 2 HBO masteropleidingen, 8 jaar ervaring, ongeveer 1600 netto voor soms wel 80 uur per week, maar soms ook 6 weken vakantie)

Wat ontzettend onaardig van je! Viva 2009 had gedacht meer netto over te houden. So what... Is dat verboden? Kan me vreselijk irriteren zodra mensen gelijk over woorden struikelen of persoonlijk de aanval op iemand openen.

Over mij:

Ik ben 34 jaar in het bezit van een MBO-diploma en ik verdien ¤ 2130,- netto. Ik heb een fiscaal maximale pensioenregeling. Mijn auto is mijn privébezit, maar ik ontvang een zakelijke kilometervergoeding van ¤ 0,28 netto.

Ik lees bij heel veel mensen dat hun werkgever geen pensioen aanbiedt. Mijn werkgever legt voor mij ¤ 6.000,- per jaar in. Dit is nooit privé te financieren tenzij je daarvoor een vergoeding krijgt van ¤ 500,- per maand (op basis van mijn gegevens). Trap er dus niet in!
29 jr

7 jr (leidinggevende) ervaring

HBO

Functie: Algemeen Manager

Branche: Marketing

Pensioenregeling 50 % door werkgever

Auto van de zaak

Prestatiebonus kan oplopen tot 3 maandsalarissen per jaar

5000 bruto per maand + 8 % vakantiegeld
25 jaar.

Studie: HBO-Verpleegkunde.

Functie: Algemeen verpleegkundige .

Fulltime dienstverband.

2159 bruto per maand.

+/- 1650 netto per maand (incl ORT).
25 jaar.

Studie: HBO

Functie: productieplanner

Fulltime dienstverband.

1990 bruto per maand.

+/- 1600 netto per maand (incl reiskosten)

Heb per jaar 30 vakantiedagen, krijg een 13e maand en uiteraard vakantiegeld

Volgende week heb ik weer een salarisgesprek, hopelijk wordt het dan weer een stuk meer!
quote:nikki81 schreef op 17 mei 2009 @ 20:58:

Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen als incasso medewerkster. Ik ben 28 jaar, 7 jaar werkervaring als notarieel medewerkster. De baan is voor 28 uur. Wat is ongeveer een reeel salaris voor deze functie?2400 o.b.v. fulltime? 2500 inzetten?
Hallo!

Ik ben net begonnen...commerciële banen verdienen duidelijk meer, maar voor een creatieve/culturele baan en starter, doe ik dit heel graag... Iemand een vergelijkbare functie?

Leeftijd: 23 jaar

Ervaring: Afgerond HBO Social Work, ca. 1 jaar ervaring (excl. stages e.d.).

Functie: Marketing & Pr Poppodium

Branche: Evenementen, CAO Poppodia

Salaris: (start bij minimum) 1800 bruto, schaal 5

Groetjes!!
Vael, ik vind 1800 euro niet bepaald weinig voor een startende HBO'er hoor! Eigenlijk wel een normaal startsalaris.
quote:bio schreef op 18 mei 2009 @ 23:38:

[...]

2400 o.b.v. fulltime? 2500 inzetten?Als het dat zou zijn zou ik heel tevreden zijn, verdien nu namelijk 1625 euro op full time basis, dus echt een schijntje voor het werk wat ik doe en de verantwoordelijkheid die ik heb.
quote:nikki81 schreef op 19 mei 2009 @ 13:42:

[...]

Als het dat zou zijn zou ik heel tevreden zijn, verdien nu namelijk 1625 euro op full time basis, dus echt een schijntje voor het werk wat ik doe en de verantwoordelijkheid die ik heb.Dat is zeker beroerd weinig, je bent meer waard!
Nikki, is die 1625 bruto op fulltime basis, of gebaseerd op 28 uur? Want in het laatste geval vind ik het zo slecht nog niet hoor.

Want als je inzet op 2400 opv 40 uur, kom je voor 28 uur op 1750 bruto.

Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:zusje78 schreef op 21 mei 2009 @ 07:52:

Nikki, is die 1625 bruto op fulltime basis, of gebaseerd op 28 uur? Want in het laatste geval vind ik het zo slecht nog niet hoor.

Want als je inzet op 2400 opv 40 uur, kom je voor 28 uur op 1750 bruto.

Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven. Het is je vergeven... , maar ook hier hebben ze me voor fulltime 1650 euro geboden, dus dat zal voor 28 uur ong. zo'n 1150 bruto zijn. Erg weinig dus, uitloop is er wel. Het maximum in die functie is 3000 euro bruto voor full-time. Heb gezegd dat er uiteraard nog over na moet denken. Zou het komen dat ik helemaal in het noorden van het land woon. Dat de salarissen zo verschillen.
Heb je het idee dat er ruimte is voor onderhandeling? Ik zou het sowieso proberen (in het kader van 'nee heb je, ja kun je krijgen'), aangeven dat je er met je nieuwe baan graag op vooruit wil gaan en dat je zelf eigenlijk 2000 in gedachten had voor het aanbod. En dan erop sturen in het midden uit te komen?
Leeftijd 30

Opleiding: WO

Branche: zakelijke dienstverlening

Aantal jaar werkervaring: 6, (waarvan 1,5 relevant)

Salaris: 3000 bruto ft

Telefoon, gratis lunch, onkostenvergoeding, opleiding

32 vakantiedagen

Niet erg hoog, maar dat komt door mijn carriereswitch. Dit is het salaris dat je twee jaar na de uni verdient... prima dus, want ben nog volop aan het leren
Ik vind het wel erg kort door de bocht, dat dit het salaris is twee jaar na de uni. Hangt heel erg af van de studie, de branche en de functie, maar dit is zeker niet standaard.
Leeftijd: 20

opleiding: HBO-V leerling (mee bezig)

32 uur werken + 1 dag school

Branche: algemeen ziekenhuis

Salaris: +-1150 bruto (excl. onregelmatigheid), eindejaarsuitkering

OV-kaart + studiefinanciering
Leeftijd: 27

Opleiding: HBO

uren p/w: 32

Werkervaring: 2 jr (andere 3 jr niet relevant voor functie)

Werk: reclasseringswerker

Bruto salaris: 2750 (exclusief vakantie- en eindejaarsuitkering en reiskostenvergoeding)

Ik heb goed onderhandeld dit keer, tijdens mijn vorige gesprek helemaal niet. Toen kwam ik voor een MBO functie op 2200 (excl. ORT, eindejaarsuitkering en vakantietoeslag) Tijdens dit gesprek wel onderhandeld (voor HBO functie) heb twee tredes in de schaal erbij gekregen (in vergelijking met wat werkgever mij aanbood tijdens gesprek) omdat ik op mijn strepen bleef staan in het gesprek en voor huidige baan al voor justitie werkte maar dan in ander kader. Ben erg blij met mijn salaris. Bij goed functioneren krijg ik volgend jaar weer een trede erbij.
Leeftijd: 34

Opleiding: WO + PHD (doctorsgraad dus) Pedagogiek

uren p/w: 24

Werkervaring: 11 jr (inclusief 4 jaar promoveren)

Werk: onderwijsconsulent primair onderwijs

Bruto salaris: 3600 euro voor 5 dagen, maar ik werk er drie dus bruto ong 2200, en houd netto zo'n 1550 euro daarvan over (en dan nog vakantie- en eindejaarsuitkering en zo'n 10 weken vakantie)
Leeftijd 26

Opleiding: WO

Functie: PhD candidate/promovenda

uren: 38 (eigenlijk 40 maar dan krijg ik voor die twee uur meer vakantie)

Ervaring: 2.5 jaar doceren, nu anderhalf jaar promoveren dus 4 jaar in totaal.

Bruto: 2960

Netto: 1921 met laptop en mobiel veel vakantiedagen en flexibele werktijden dus de ene week werk je veel minder dan de andere week, als het maar af is.
leeftijd: 25

salaris: 2300 bruto obv 40 uur

1650 netto

funtie: HR medewerker

hbo p&a gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven