Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
woensdag 13 mei 2009 om 14:10
Zo hee AnnieThePannie! Dat doe je goed. Maar met zo'n mooi een salaris kun je misschien toch wel een paar vrije dagen per jaar kopen?
Ik ben ook ambtenaar maar heb relatief gezien helemaal niet zo veel meer dagen dan jij hoor. Bij ons ook ca. 25 obv fulltime (maar ft is bij ons dan 36 uur). Ik werk zelf 2 uur per week extra om mijn vrije dagen wat op te krikken. Al met al kom ik dan op zo'n kleine 8 weken per jaar. Maar goed, daarvan is dus bijna 3 weken compensatieverlof.
Ik ben ook ambtenaar maar heb relatief gezien helemaal niet zo veel meer dagen dan jij hoor. Bij ons ook ca. 25 obv fulltime (maar ft is bij ons dan 36 uur). Ik werk zelf 2 uur per week extra om mijn vrije dagen wat op te krikken. Al met al kom ik dan op zo'n kleine 8 weken per jaar. Maar goed, daarvan is dus bijna 3 weken compensatieverlof.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
donderdag 14 mei 2009 om 19:54
Leeftijd: 28
Ervaring: 8 jaar
Opleiding: MBO
Sector: Overheid
Bruto salaris: 2400 Euro, 13e maand, toeslagen, goede reiskostenvergoeding, vakantiegeld, veel vrije dagen, werk 38 uur.
Ik verdien netto ruim 2000 Euro, incl. toeslagen (excl. reiskosten, vakantiegeld en 13e maand).
Ik ben tevreden, helemaal als ik zie dat er veel HBO' ers zijn met minder.
Ervaring: 8 jaar
Opleiding: MBO
Sector: Overheid
Bruto salaris: 2400 Euro, 13e maand, toeslagen, goede reiskostenvergoeding, vakantiegeld, veel vrije dagen, werk 38 uur.
Ik verdien netto ruim 2000 Euro, incl. toeslagen (excl. reiskosten, vakantiegeld en 13e maand).
Ik ben tevreden, helemaal als ik zie dat er veel HBO' ers zijn met minder.
maandag 18 mei 2009 om 18:58
quote:south schreef op 26 maart 2009 @ 11:40:
Viva 2009, of je nou lang of kort in Nederland zou wonen, ik zou als werkgever zijnde nooit zoveel geld neerleggen voor iemand die de Nederlandse taal zo gebrekkig beheerst.
Overigens zit ik zelf in het onderwijs, geen vetpot dus maar wel leuk werk. Ook belangrijk.
(29 jaar, HBO en 2 HBO masteropleidingen, 8 jaar ervaring, ongeveer 1600 netto voor soms wel 80 uur per week, maar soms ook 6 weken vakantie)
Wat ontzettend onaardig van je! Viva 2009 had gedacht meer netto over te houden. So what... Is dat verboden? Kan me vreselijk irriteren zodra mensen gelijk over woorden struikelen of persoonlijk de aanval op iemand openen.
Over mij:
Ik ben 34 jaar in het bezit van een MBO-diploma en ik verdien ¤ 2130,- netto. Ik heb een fiscaal maximale pensioenregeling. Mijn auto is mijn privébezit, maar ik ontvang een zakelijke kilometervergoeding van ¤ 0,28 netto.
Ik lees bij heel veel mensen dat hun werkgever geen pensioen aanbiedt. Mijn werkgever legt voor mij ¤ 6.000,- per jaar in. Dit is nooit privé te financieren tenzij je daarvoor een vergoeding krijgt van ¤ 500,- per maand (op basis van mijn gegevens). Trap er dus niet in!
Viva 2009, of je nou lang of kort in Nederland zou wonen, ik zou als werkgever zijnde nooit zoveel geld neerleggen voor iemand die de Nederlandse taal zo gebrekkig beheerst.
Overigens zit ik zelf in het onderwijs, geen vetpot dus maar wel leuk werk. Ook belangrijk.
(29 jaar, HBO en 2 HBO masteropleidingen, 8 jaar ervaring, ongeveer 1600 netto voor soms wel 80 uur per week, maar soms ook 6 weken vakantie)
Wat ontzettend onaardig van je! Viva 2009 had gedacht meer netto over te houden. So what... Is dat verboden? Kan me vreselijk irriteren zodra mensen gelijk over woorden struikelen of persoonlijk de aanval op iemand openen.
Over mij:
Ik ben 34 jaar in het bezit van een MBO-diploma en ik verdien ¤ 2130,- netto. Ik heb een fiscaal maximale pensioenregeling. Mijn auto is mijn privébezit, maar ik ontvang een zakelijke kilometervergoeding van ¤ 0,28 netto.
Ik lees bij heel veel mensen dat hun werkgever geen pensioen aanbiedt. Mijn werkgever legt voor mij ¤ 6.000,- per jaar in. Dit is nooit privé te financieren tenzij je daarvoor een vergoeding krijgt van ¤ 500,- per maand (op basis van mijn gegevens). Trap er dus niet in!
maandag 18 mei 2009 om 23:20
25 jaar.
Studie: HBO
Functie: productieplanner
Fulltime dienstverband.
1990 bruto per maand.
+/- 1600 netto per maand (incl reiskosten)
Heb per jaar 30 vakantiedagen, krijg een 13e maand en uiteraard vakantiegeld
Volgende week heb ik weer een salarisgesprek, hopelijk wordt het dan weer een stuk meer!
Studie: HBO
Functie: productieplanner
Fulltime dienstverband.
1990 bruto per maand.
+/- 1600 netto per maand (incl reiskosten)
Heb per jaar 30 vakantiedagen, krijg een 13e maand en uiteraard vakantiegeld
Volgende week heb ik weer een salarisgesprek, hopelijk wordt het dan weer een stuk meer!
maandag 18 mei 2009 om 23:38
dinsdag 19 mei 2009 om 01:31
Hallo!
Ik ben net begonnen...commerciële banen verdienen duidelijk meer, maar voor een creatieve/culturele baan en starter, doe ik dit heel graag... Iemand een vergelijkbare functie?
Leeftijd: 23 jaar
Ervaring: Afgerond HBO Social Work, ca. 1 jaar ervaring (excl. stages e.d.).
Functie: Marketing & Pr Poppodium
Branche: Evenementen, CAO Poppodia
Salaris: (start bij minimum) 1800 bruto, schaal 5
Groetjes!!
Ik ben net begonnen...commerciële banen verdienen duidelijk meer, maar voor een creatieve/culturele baan en starter, doe ik dit heel graag... Iemand een vergelijkbare functie?
Leeftijd: 23 jaar
Ervaring: Afgerond HBO Social Work, ca. 1 jaar ervaring (excl. stages e.d.).
Functie: Marketing & Pr Poppodium
Branche: Evenementen, CAO Poppodia
Salaris: (start bij minimum) 1800 bruto, schaal 5
Groetjes!!
dinsdag 19 mei 2009 om 13:42
donderdag 21 mei 2009 om 00:15
donderdag 21 mei 2009 om 07:52
Nikki, is die 1625 bruto op fulltime basis, of gebaseerd op 28 uur? Want in het laatste geval vind ik het zo slecht nog niet hoor.
Want als je inzet op 2400 opv 40 uur, kom je voor 28 uur op 1750 bruto.
Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven.
Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
donderdag 21 mei 2009 om 19:41
quote:zusje78 schreef op 21 mei 2009 @ 07:52:
Nikki, is die 1625 bruto op fulltime basis, of gebaseerd op 28 uur? Want in het laatste geval vind ik het zo slecht nog niet hoor.
Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven. Het is je vergeven... , maar ook hier hebben ze me voor fulltime 1650 euro geboden, dus dat zal voor 28 uur ong. zo'n 1150 bruto zijn. Erg weinig dus, uitloop is er wel. Het maximum in die functie is 3000 euro bruto voor full-time. Heb gezegd dat er uiteraard nog over na moet denken. Zou het komen dat ik helemaal in het noorden van het land woon. Dat de salarissen zo verschillen.
Laat maar, ik had de slaap blijkbaar nog niet uit mijn ogen gewreven. Het is je vergeven... , maar ook hier hebben ze me voor fulltime 1650 euro geboden, dus dat zal voor 28 uur ong. zo'n 1150 bruto zijn. Erg weinig dus, uitloop is er wel. Het maximum in die functie is 3000 euro bruto voor full-time. Heb gezegd dat er uiteraard nog over na moet denken. Zou het komen dat ik helemaal in het noorden van het land woon. Dat de salarissen zo verschillen.
donderdag 21 mei 2009 om 22:51
Heb je het idee dat er ruimte is voor onderhandeling? Ik zou het sowieso proberen (in het kader van 'nee heb je, ja kun je krijgen'), aangeven dat je er met je nieuwe baan graag op vooruit wil gaan en dat je zelf eigenlijk 2000 in gedachten had voor het aanbod. En dan erop sturen in het midden uit te komen?
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

vrijdag 22 mei 2009 om 14:34
Leeftijd 30
Opleiding: WO
Branche: zakelijke dienstverlening
Aantal jaar werkervaring: 6, (waarvan 1,5 relevant)
Salaris: 3000 bruto ft
Telefoon, gratis lunch, onkostenvergoeding, opleiding
32 vakantiedagen
Niet erg hoog, maar dat komt door mijn carriereswitch. Dit is het salaris dat je twee jaar na de uni verdient... prima dus, want ben nog volop aan het leren
Branche: zakelijke dienstverlening
Aantal jaar werkervaring: 6, (waarvan 1,5 relevant)
Salaris: 3000 bruto ft
Telefoon, gratis lunch, onkostenvergoeding, opleiding
32 vakantiedagen
Niet erg hoog, maar dat komt door mijn carriereswitch. Dit is het salaris dat je twee jaar na de uni verdient... prima dus, want ben nog volop aan het leren
vrijdag 22 mei 2009 om 14:57

maandag 25 mei 2009 om 15:09
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO
uren p/w: 32
Werkervaring: 2 jr (andere 3 jr niet relevant voor functie)
Werk: reclasseringswerker
Bruto salaris: 2750 (exclusief vakantie- en eindejaarsuitkering en reiskostenvergoeding)
Ik heb goed onderhandeld dit keer, tijdens mijn vorige gesprek helemaal niet. Toen kwam ik voor een MBO functie op 2200 (excl. ORT, eindejaarsuitkering en vakantietoeslag) Tijdens dit gesprek wel onderhandeld (voor HBO functie) heb twee tredes in de schaal erbij gekregen (in vergelijking met wat werkgever mij aanbood tijdens gesprek) omdat ik op mijn strepen bleef staan in het gesprek en voor huidige baan al voor justitie werkte maar dan in ander kader. Ben erg blij met mijn salaris. Bij goed functioneren krijg ik volgend jaar weer een trede erbij.
Opleiding: HBO
uren p/w: 32
Werkervaring: 2 jr (andere 3 jr niet relevant voor functie)
Werk: reclasseringswerker
Bruto salaris: 2750 (exclusief vakantie- en eindejaarsuitkering en reiskostenvergoeding)
Ik heb goed onderhandeld dit keer, tijdens mijn vorige gesprek helemaal niet. Toen kwam ik voor een MBO functie op 2200 (excl. ORT, eindejaarsuitkering en vakantietoeslag) Tijdens dit gesprek wel onderhandeld (voor HBO functie) heb twee tredes in de schaal erbij gekregen (in vergelijking met wat werkgever mij aanbood tijdens gesprek) omdat ik op mijn strepen bleef staan in het gesprek en voor huidige baan al voor justitie werkte maar dan in ander kader. Ben erg blij met mijn salaris. Bij goed functioneren krijg ik volgend jaar weer een trede erbij.
woensdag 27 mei 2009 om 22:31
Leeftijd: 34
Opleiding: WO + PHD (doctorsgraad dus) Pedagogiek
uren p/w: 24
Werkervaring: 11 jr (inclusief 4 jaar promoveren)
Werk: onderwijsconsulent primair onderwijs
Bruto salaris: 3600 euro voor 5 dagen, maar ik werk er drie dus bruto ong 2200, en houd netto zo'n 1550 euro daarvan over (en dan nog vakantie- en eindejaarsuitkering en zo'n 10 weken vakantie)
Opleiding: WO + PHD (doctorsgraad dus) Pedagogiek
uren p/w: 24
Werkervaring: 11 jr (inclusief 4 jaar promoveren)
Werk: onderwijsconsulent primair onderwijs
Bruto salaris: 3600 euro voor 5 dagen, maar ik werk er drie dus bruto ong 2200, en houd netto zo'n 1550 euro daarvan over (en dan nog vakantie- en eindejaarsuitkering en zo'n 10 weken vakantie)
woensdag 3 juni 2009 om 20:08
Leeftijd 26
Functie: PhD candidate/promovenda
uren: 38 (eigenlijk 40 maar dan krijg ik voor die twee uur meer vakantie)
Ervaring: 2.5 jaar doceren, nu anderhalf jaar promoveren dus 4 jaar in totaal.
Bruto: 2960
Netto: 1921 met laptop en mobiel veel vakantiedagen en flexibele werktijden dus de ene week werk je veel minder dan de andere week, als het maar af is.
Functie: PhD candidate/promovenda
uren: 38 (eigenlijk 40 maar dan krijg ik voor die twee uur meer vakantie)
Ervaring: 2.5 jaar doceren, nu anderhalf jaar promoveren dus 4 jaar in totaal.
Bruto: 2960
Netto: 1921 met laptop en mobiel veel vakantiedagen en flexibele werktijden dus de ene week werk je veel minder dan de andere week, als het maar af is.