Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2378 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!



Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
Ik ben 28 jaar



MLO opleiding niveau 4, werk ook in deze branche.



Verdien 1400 netto per maand voor 40 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
" .. ""O
anoniem_142787 wijzigde dit bericht op 29-01-2014 06:14
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, omdat ik altijd met plezier meelees, zal ik ook eens optekenen wat ik verdien.





31 jaar

WO opgeleid en werkzaam in mijn vakgebied

6,5 jaar werkervaring

32 uren per week

Bruto 4.323,00

Plus Onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding

Netto 3372,00 plus vakantiegeld



Ik ben tevreden.
@mootje84

Even in zijn algemeenheid: de salarisniveaus verschillen in de VS sterk per regio. Bovendien verschillen de regels over belasting, sociale voorzieningen, etc. per staat. En ook de kosten van levensonderhoud verschillen enorm per staat. Het vergelijk is dus voor "de VS" versus NL niet te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:NummerZoveel schreef op 30 januari 2014 @ 21:37:

@mootje84

Het vergelijk is dus voor "de VS" versus NL niet te maken.Dat is eigenlijk waarom ik mijn posting weer heb weg gehaald. Het is gewoon niet te vergelijken. Ben ik blij in de US? Yes! Wil ik terug? Niet op dit moment..;-) Maar de pecunia vergelijken heeft niet zoveel zin. De uitersten binnen de US zijn te groot maar ook met NL is het te groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig topic.



Ik ben vrouw, 30 jaar, WO, ¤ 5.034 per maand op fulltime basis, 38 vrije dagen, vak geld, eindejaarsuitkering en bonus. O ja, en telefoon. Heb niks te klagen vind ik altijd. Misschien gek, maar soms zou ik wel wat anders willen gaan doen, alleen weerhoudt het feit dat ik bijna zeker minder ga verdienen me daarvan.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 27 jaar, ga beginnen als technisch commercieel medewerker. Ik heb al 10 jaar werkervaring (niet relevant) maar geen opleiding. Ik verdien nu 2500 bruto excl. reiskosten. Is dit reeel? Lijkt me wel toch? :D
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:knaapje123 schreef op 06 februari 2014 @ 16:44:

Ik ben 27 jaar, ga beginnen als technisch commercieel medewerker. Ik heb al 10 jaar werkervaring (niet relevant) maar geen opleiding. Ik verdien nu 2500 bruto excl. reiskosten. Is dit reeel? Lijkt me wel toch? :Dde combo technisch en commercieel is veel waard. waarschijnlijk ga jij 'maar' 2500 verdienen omdat je geen relevante werkervaring hebt, maar na een aantal jaren kun je alsnog veel gaan verdienen dus ik zou hier zeker blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
vrouw , 2 jaar ervaring

Consultancy

3116 bruto,excl bonus & vakantiegeld

lease auto

29 jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
23

HBO (Juridisch en economisch)

Stewardess (Ja totaal iets anders )

¤1.750 bruto, gemiddeld ¤1900 netto
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw, 29jaar.

10 jaar werkervaring, mbo 3.

3240 bruto per maand. Excl bonus, vakantiegeld

Telefoon, ook voor prive en laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels een functie in online communicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrik er een beetje van dat WO'ers eigenlijk zo weinig meer verdienen. Ik heb er nog wel aan gedacht een master te halen puur voor het salaris. Maar is niet nodig schat ik zo in ?



Geslacht: Vrouw

Leeftijd : 24

Niveau: Hbo

Uren: 36 per week

Netto: Tussen de 1800 en de 2200 per

Maand. Dit is wel incl.

onregelmatigheidstoeslag.

(Vroeg, laat, nacht) varieert dus

Afhankelijk van hoeveel nachten

Ik per maand werk.



Extra: 8% vakantiegeld en 13e maand. Reiskostenvergoeding van 19 cent per km, telefoon, ook voor prive gebruik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic! Inderdaad verdienen WO-ers niet (zoveel) meer. Ik ben er op achteruit gegaan. Verdiende op HBO niveau (dankzij werkervaring en ORT) meer.



Geslacht: V

Leeftijd: 29

Sector: zorg en welzijn, CAO gehandicaptenzorg

Werkervaring: 7 jaar op HBO niveau, starter op WO

Huidig niveau: WO

Uren:28 per week

Netto: 1702

Exclusief: vakantiegeld, reiskostenvergoeding en 13e maand.



Maar vooral: I love my job!
Always believe that something wonderful is about to happen.
Geslacht : vrouw

Leeftijd: 36

Niveau: hbo

Functie: ERP support consultant

Salaris: bruto 3960 op basis van 40 uur , netto op basis van 32 uur 2150 ongeveer.



Wat me opvalt dat er toch mensen zijn die aardig verdienen in de zorg. En ook opleiding niet alles zegt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

23 jaar

Mbo management assistente niv. 4

4 jaar werkervaring ( Als management assistente )



Sinds 6 maanden werkzaam als commercieel medewerkster binnendienst. inkoop / verkoop / planning.



Destijds ingestemd het eerste half jaar voor het minimum te werken +/-1500 netto.



Te horen gekregen dat ik mag blijven en krijg nu binnenkort dus een soort van functioneringsgesprek.



Wat is voor mij reëel om te vragen?
1500 netto is verre van het minimum toch? Minimumloon is 1485 euro bruto per maand. 1500 netto lijkt me erg redelijk voor jouw functie en leeftijd.
Man, irrelevant hbo opleiding afgemaakt, 40+, 7.500,- bruto + winstdeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die 1500 moest bruto zijn. Maar 1500 netto is dus een goed bedrag om aan te houden?
Als jij nu 1500 bruto verdient lijkt het me heel sterk dat je daar 1500 netto van kunt gaan maken. Dan zou je om een loonsverhoging van 500 bruto moeten vragen. Dat is 25%!!
@sr1990: Ik verdiende rond mijn 23e in eenzelfde soort functie ongeveer ¤ 1800,- bruto.



Huidige situatie:

Geslacht: V

Leeftijd: 29

Opleidingsniveau: HBO

Werkervaring: 10 jaar (1 jaar op huidig werkgebied)

Uren: 36 per week

Bruto: ¤ 3650,-

Netto: ¤ 2500,-

Exclusief vakantiegeld (8%) en decemberuitkering (3,5%)

Verder nog gratis reizen met bus en 80% korting op treinkaartjes



En per 1 mei 7% salarisverhoging
Alle reacties Link kopieren Quote
De mensen om mij heen met WO-opleiding, verdienen aanzienlijk meer dan de HBO-ers om mij heen. Echt afhankelijk van de sector waarin je werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Famke,



ben wel benieuwd om welke opleidingen/fucnties dat dan gaat (zowel HBO in verhouding tot WO) want ik zie in mijn omgeving het tegenovergestelde
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikzelf heb WO-psychologie als achtergrond. Nu 5 jaar na afstuderen, zit iedereen met klinische afstudeerrichting als basispsycholoog wel rond 3000 (begonnen met 2500). Indien GZ-opleiding afgerond maak je een leuke sprong. De oud studiegenoten met andere afstudeerrichtingen die in hoger onderwijs werken of consultancy zijn de 3000 ook al lang gepasseerd. WO-Economen en technici; 4000+++



HBO-V (10 jr. Ervaring), PABO/SPH/HRM/Communicatie met 5 jr ervaring: allen 2500 bruto.



Mijn vriend heeft HBO en werkt 9 jaar, maar ik haal hem na 5 jaar werkervaring in. Dat vind hij volgens mij niet zo leuk ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 19 jaar

Diploma: Havo

Werkervaring: 2.5 jaar

Aantal uur: 32 uur

Beroep: Klantenservice medewerkster Telecom bedrijf

Netto: 1700 inclusief reiskosten. Exclusief vakantiegeld.

Dit is best netjes toch?



In september ga ik weer beginnen aan een deeltijd hbo opleiding maar dat is nu dus niet van toepassing

Leuk om dit ook zo van andere te lezen!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven