Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2378 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!



Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

23 jaar

MBO 4 juridisch medewerker sociale zekerheid

In dit werkgebied 1 jaar stage ervaring en vanuit deze stage doorgerold naar een baan binnen dezelfde organisatie. (nu 2 maanden werkzaam)

Bruto ¤ 1498,00

Netto ¤ 1268,00

Obv 36 uur, werk er 40 en die overige 4 uur zijn ADV dagen

Excl. 8% vakantiegeld en eindejaars



Ze hebben mij in de laagst mogelijke schaal gezet ivm het budget wat ze hier hebben voor extra personeel. Ben al blij dat ik een baan heb in mijn werkveld en kan vanuit hier mooi door solliciteren. Inmiddels zit ik ook al in een sollicitatieprocedure voor dezelfde baan binnen een andere gemeente waarbij je obv 20 uur ¤ 1648,00 bruto verdiend.
Vrouw

32 jaar

MBO 4 bank en verzekeringswezen

Al vanaf 16e werkervaring.

Werk op HBO niveau

Parttime, 25 uur

1560 netto excl vak.geld 8%, vaste 13e mnd en afdracht pensioen door werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede instelling, Loppy! Succes met je sollicitatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:twijlfelmiep schreef op 08 mei 2014 @ 12:29:

[...]





Misschien late reactie: maar hoe erg onderbetaald kun je worden?



Vinden jullie dit zo weinig dan? 2200 bruto is wel op basis van 80% he, niet voor een fulltime baan.



Ben 2 jaar geleden overgestapt naar een ander ( regionaal) kantoor en er toen paar 100 op vooruit gegaan (+ premievrij pensioen en veel gunstigere leaseregeling). Weet dat collegas die bij dit kantoor zijn gestart na hun studie met dezelfde werkervaring minder verdienen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje!quote:minnimouse schreef op 08 mei 2014 @ 23:44:

Goede instelling, Loppy! Succes met je sollicitatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
@miss_speesend, ik neem aan dat je jouw RA hebt?



.



Ik weet dat mensen met RA met gemak dit verdien wat ik nu heb.

(
anoniem_198620 wijzigde dit bericht op 09-05-2014 16:28
Reden: Details
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@twijfelmiep. Je mag je post weer weghalen/aanpassen, heb hem gelezen. Heb mijn theoretische post-master afgerond, maar moet nog een stukje praktijkstage tot ik mijn RA heb. Maar dan nog scheelt dat wel bizar veel met mijn salaris! Maar goed dat ik aan het rondkijken ben naar iets anders

Mag ik vragen met welke postmaster je bezig bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard!!



Herkenning daarom weggehaald, maar hij is nauw verwant aan jouw opleiding miss
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

27 jaar

Master in de Chemie

Bruto ¤ 3350

Netto ¤ 2150

Obv 40 uur

Excl. Bonus, 13e maand, groepsverzekering, ecocheques en vergoeding wanneer er in het weekend word gewerkt
quote:Miss.Speeseend schreef op 09 mei 2014 @ 16:32:

@twijfelmiep. Je mag je post weer weghalen/aanpassen, heb hem gelezen. Heb mijn theoretische post-master afgerond, maar moet nog een stukje praktijkstage tot ik mijn RA heb. Maar dan nog scheelt dat wel bizar veel met mijn salaris! Maar goed dat ik aan het rondkijken ben naar iets anders

Mag ik vragen met welke postmaster je bezig bent?Bij de belastingdienst wordt je tegenwoordig niet meer aangenomen als je niet afgestudeerd en ingeschreven bent, en als startende RA begin je in principe begin schaal 11. Dat is ongeveer 2500 bruto per maand, dus daar zit jij nu ook in de buurt. Verschil is dat bij de belastingdienst 36 uur ook 36 uur is. Van mijn collega die net is overgestapt van een van de grote accountantskantoren hoorde ik dat zij wel dagen maakte van 8 tot 8, en dat niet eens een keer maar bijna structureel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Betjebig echt? Bij de ADR begint een audittrainee in 10.0, wat een verschil dan zal de komende jaren de belastingdienst gaan opbreken als de economie aantrekt, verschil is te groot.



Afgestuurde RA bij hetzelfde onderdeel van circa 10 jaar ervaring zit in schaal 13 midden
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

23 jaar

MBO 4

Woonbegeleider

32 uur per week, vast contract

3 jaar werkervaring

1500-1750 netto per maand (afhankelijk van de ORT, excl vakgeld en eindejaars)
Alle reacties Link kopieren Quote
Rentenier, lekker leven op rente
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

31 jaar

HBO master (1e jaar)

36 uur per week (1 dag school, 3 dagen werk en huiswerk)

bruto 2824 excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering en

telefoon van de zaak

Netto is het net geen 1900 euro
quote:twijlfelmiep schreef op 10 mei 2014 @ 12:35:

Betjebig echt? Bij de ADR begint een audittrainee in 10.0, wat een verschil dan zal de komende jaren de belastingdienst gaan opbreken als de economie aantrekt, verschil is te groot.



Afgestuurde RA bij hetzelfde onderdeel van circa 10 jaar ervaring zit in schaal 13 middenBij de Belastingdienst krijg je dan toch meer dan bij de ADR? In principe groei je door tot eind 13, en voor specifieke functies kun je ook nog naar 14 (controleleider, senior beleidsmedewerker, RE RA). Verschil met het bedrijfsleven is dat je dan geen auto krijgt, maar wel een riante kilometervergoeding.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Miss.Speeseend schreef op 09 mei 2014 @ 09:19:

[...]





Vinden jullie dit zo weinig dan? 2200 bruto is wel op basis van 80% he, niet voor een fulltime baan.



Ben 2 jaar geleden overgestapt naar een ander ( regionaal) kantoor en er toen paar 100 op vooruit gegaan (+ premievrij pensioen en veel gunstigere leaseregeling). Weet dat collegas die bij dit kantoor zijn gestart na hun studie met dezelfde werkervaring minder verdienen.Dit is echt bizar weinig dat kan ik beamen. Mijn startsalaris was nog hoger en dat is heel wat jaren geleden inmiddels... En ik ben niet WO opgeleid gewoon HBO-ertje... Je werkt in de accountancy meer dan die 80% dat weet ik 100% zeker . Iets beter leren onderhandelen misschien.... Ik zou sowieso die branche negeren, je kunt veel beter het bedrijfsleven opzoeken of zelfs non profit. Ben je veel beter af zowel salaris als uren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

23 jaar

Bachelor Chemie

Starter (begin in juli met werken)

40 uur p/w

bruto 2100 per maand

vakantiegeld en eindejaarsuitkering

Netto is het ongeveer 1700 euro per maand
Alle reacties Link kopieren Quote
24 jaar

HBO richting communicatie

Huidige functie: starter/MBO-niveau

2140 bruto p/m voor 40 uur (excl. vakantiegeld), netto ongeveer 1650.

Hoge reiskostenvergoeding (240 netto p/m, 40 minuten rijden)

Telefoon + laptop van de zaak
Alle reacties Link kopieren Quote
Up!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuw wat anderen hiervan vinden:



Medewerker afdeling sociale zaken bij een gemeente (uitvoering) formeel op oproepbasis wel x aantal uren per week afgesproken. ¤ 12,06 bruto per uur, gedetacheerd. HBO opleiding bijna afgerond, 1 jaar relevante werkervaring

Geen reiskostenvergoeding (27 km enkel)
Alle reacties Link kopieren Quote
verwijderd
anoniem_201273 wijzigde dit bericht op 29-05-2014 21:26
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij reageren hier alleen maar mensen met een goed salaris...



26 jaar

WO master op zak

redacteur (nonprofit)

2850 bruto (2020 netto) excl. vakantiegeld en 13e maand

daarnaast telefoon en tablet van de zaak en ruime reiskostenvergoeding
Alle reacties Link kopieren Quote
Horizonn, als starter niet slecht hoor. Alleen die reiskostenvergoeding is wel heel jammer..
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:casiokid schreef op 27 mei 2014 @ 23:59:

Volgens mij reageren hier alleen maar mensen met een goed salaris...





Dat heb ik ook wel eens gedacht.

Ik vind dat ik wel een goed salaris heb, maar als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik, nou..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

24 jaar

Opleiding HBO marketing

Functie: Filiaalmanager

40 uur p/w

bruto 2450 per maand excl. 8%adv & vakantiegeld & reiskosten

Netto heb ik nog geen idee ( weten jullie een indicatie?)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven