Werk & Studie alle pijlers

Lerares beter leren kennen

27-01-2014 18:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij mij op school werkt een hele leuke lerares. Ze is ongeveer tien jaar ouder dan ik (en ik ben 18). Ik heb geen les van haar, maar we kennen elkaar wel een beetje. Ze weet hoe ik heet en wie ik ben en als we elkaar zien groeten we elkaar. Ook geeft ze me vaak complimentjes. Ze lacht heel vriendelijk naar me en ik merk dat we een klik hebben. Ik weet dat ze weleens met een leerlinge buiten school af heeft gesproken. Ook weet ik dat zij ook op vrouwen valt en dat ze single is. Zij weet ook dat ik lesbisch ben en geen vriendin heb. Hoe kan ik er voor zorgen dat we meer contact met elkaar krijgen?
Gewoon niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom wil je haar in de problemen brengen? Relaties tussen docenten en leerlingen worden niet gewaardeerd en waarschijnlijk ook niet geaccepteerd door haar werkgever.
Niet. Want als ze dat doet wordt ze ontslagen. Je zult moeten wachten tot je van school bent.
Dat is verboden volgens mij.
Niet. Vanuit haar functie is het not done om ander contact dan lerares -leerling te hebben met leerlingen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Niet want een lerares mag geen relatie hebben met een leerling.

Nu heb je op dit moment dan wel geen les van haar maar dat kan volgend jaar anders zijn.
Dit is by the way mijn laatste jaar op deze school
Wachten tot volgend jaar dus.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een relatie hoeft trouwens van mij niet per se, maar ik wil haar in elk geval beter leren kennen. Ze heeft met sommige leerlingen een sterke band, en ik zou ook graag goed contact met haar willen. Ze is heel aardig.
Ze kan zwaar in de problemen komen wanneer ze een relatie met je aanknoopt zolang jij op school zit.

Vindt haar dan nu ook maar aardig genoeg om nog een jaartje te wachten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zoek iemand van je eigen leeftijd.
quote:heygirlhey schreef op 27 januari 2014 @ 18:37:

Een relatie hoeft trouwens van mij niet per se, maar ik wil haar in elk geval beter leren kennen. Ze heeft met sommige leerlingen een sterke band, en ik zou ook graag goed contact met haar willen. Ze is heel aardig.Ze doet dus gewoon haar werk erg goed. Ze heeft een professionele relatie met haar leerlingen die jij intepreteerd als 'een sterke band'. Ik gok maar zo dat jij de verkeerde intepretatie hebt.
quote:heygirlhey schreef op 27 januari 2014 @ 18:37:

Een relatie hoeft trouwens van mij niet per se, maar ik wil haar in elk geval beter leren kennen. Ze heeft met sommige leerlingen een sterke band, en ik zou ook graag goed contact met haar willen. Ze is heel aardig.

Elk woord uit de OP straalt uit dat je haar meer dan vriendschappelijk leuk vindt.

Je kunt haar beter op afstand houden. Komt alleen maar ellende en teleurstelling van.
Waarom in godesnaam???? WAAROM???? Ben je contactarm?
Ik neem aan dat je op een middelbare school zit en niet MBO/HBO?

Je kunt haar mailen/aanspreken dat je iets omtrent haar vakgebied wilt weten bijv. m.b.t. je profielwerkstuk of vervolgstudie (verzin gewoon een reden). Dit soort verzoeken streelt altijd het ego van mensen.

Dat je geen relatie met haar mag, wil niet zeggen dat je geen oppervlakkig vriendschappelijk contact mag hebben. Je kunt als de situatie ernaar is ook terloops vragen of/waar ze wel eens uitgaat, da's immers 'n vrij normale vraag als je beide lesbisch bent. Maar ga niet verder (wat iedereen hier al zegt).

Nádat je van school af bent kun je dan iets zeggen in de trant van dat je het jammer zou vinden haar nooit meer te zien, en/of dat je toevallig in de buurt bent, en of ze zin heeft 'ns samen wat te gaan drinken. Of je gaat elk weekend "toevallig" naar "haar" uitgaansgelgenheid als je die te weten gekomen bent.

Maar beter focus je je niet te veel op haar, want het gaat nog best lang duren tot je van school af bent, en als ze dan niet meer blijkt te willen, is dat natuurlijk een ontzettende domper als je eerst een half jaar spanning hebt opgebouwd in je hoofd. Bedenk ook, dat als ze een klik heeft met zoveel leerlingen, jullie klik dus waarschijnlijk (nog) niet echt bijzonder is voor haar.

Sterkte ermee
Deze hadden we volgens mij nog niet langs zien komen!

Een homoseksuele leerling(e)-ler(a)ar(es)-relatie.

Elke keer iets nieuws op het fi-fa-fo-fum.
Wat voor complimentjes geeft ze je zoal? Daar ben ik dan wel benieuwd naar
quote:heygirlhey schreef op 27 januari 2014 @ 18:22:

Hoe kan ik er voor zorgen dat we meer contact met elkaar krijgen?

Gewoon mee kletsen. En dan een keer zeggen dat je die-en-die film heel leuk vind maar niemand hebt om naar de bioscoop te gaan.

Zoek ook een andere school in de buurt uit. Als dit fout gaat, dan zijn natuurlijk de poppen aan het dansen.
quote:wendy7474 schreef op 27 januari 2014 @ 19:08:Elk woord uit de OP straalt uit dat je haar meer dan vriendschappelijk leuk vindt.

Je kunt haar beter op afstand houden. Komt alleen maar ellende en teleurstelling van.

+ 1

Gewoon lekker doorvingeren en fantaseren maar het daar gewoon bij houden.

Jullie hebben een student/leerkracht relatie en dat maakt jouw Jailbait ook al ben je meerderjarig.
Je maakt een grapje?
Haha, moet aan mijzelf denken toen ik ongeveer jouw leeftijd had en een oogje had op een docente die ook een jaar of tien ouder was. Nooit wat mee gedaan of aan haar gevraagd hoor Docente viel overigens niet op vrouwen.

Enkele maanden later kreeg ik iets met mijn eerste vriendin (ontmoet op de opleiding en gevoelens voor docente verdwenen). Ik weet niet of het voor jou geldt, maar voor mij was het destijds een veilige manier om verliefd te zijn (docenten, actrices) kon ik de gevoelens toelaten zonder er wat mee te hoeven doen, dat was voor mij toch wel een drempel verder. Hoewel ik me niet schaamde voor mijzelf vond ik het in een schoolomgeving met meiden onderling wel moeilijker om verliefde gevoelens een plek te geven. Ook omdat ik - denk ik - misschien meer op mijn hoede was hoe ze er op zouden reageren.
Wat NYC zegt.

Ik heb inmiddels kinderen (13 en 15) en ik word nu af en toe 'verliefd' op hun leraressen. Lekker een beetje zwijmelen, de zorg voor mijn kinderen een beetje met ze delen en volgend jaar de volgende.

Niks mee doen dus, gewoon een beetje van genieten.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Jaartje wachten dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven