Werk & Studie alle pijlers

Leuke teambuilding activiteit

15-05-2019 14:40 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het topic ´Team-uitje skippen´ voorbij zag komen had ik een andere vraag: wie weet een leuke teambuilding activiteit ergens in het midden van Nederland?

We hebben twee locaties: één in het noorden en één in de randstad. Activiteit mag ook in één van de twee steden plaatsvinden. Het gaat om ongeveer 40 man, leeftijden tussen de 23 en 38 jaar. Afdelingen kennen elkaar nog niet heel goed, mag meer begrip komen voor elkaar maar de dag moet vooral leuk en energiek zijn. We zijn de afgelopen jaren een beetje blijven hangen in het af en toe een borrel of etentje op één van de locaties.

Heeft iemand leuk ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Postwagen in Tolbert, erg leuke locatie, met heel veel mogelijkheden. Is dichtbij Groningen en vanaf Amsterdam ook goed te bereiken.
Stadswandeling in Groningen ook erg leuk.
Bij de Waterburcht in Eelde ook nog leuke opties. Ook goed te bereiken vanuit Groningen en Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Snoepkontje schreef:
15-05-2019 16:19
Ik zeg bootcamp! Vorig jaar gedaan met collega's. Ik had totaal geen zin om te gaan. Maar zo'n lol gehad. Gooien met banden met zn alle springen en dan squatten. Ik heb in een deuk gelegen!

De horror...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
15-05-2019 18:11
De horror...
Dit.

Ik vind het ook een naïeve gedachte dat een spelletje een team gaat bouwen. Daarvoor is vertrouwen nodig, elkaar kennen en elkaar durven aanspreken en daar is tijd voor nodig. Zoiets doe je niet in een paar uurtjes met ook nog eens een te grote groep om ook maar te kunnen builden en ook niet met een activiteit waarop de helft al afhaakt.
Alle reacties Link kopieren
Eerste vraag die bij me opkomt: wat is het doel van de team building? Zit er ook een serieus deel bij? Iets educatiefs? Of is het gewoon alleen maar iets leuks doen met elkaar?
Skip die teambuilding en geef iedereen een premie van 50 euro.
Zullen ze veel gelukkiger van worden.


Ik heb nog nooit écht een team gebouwd op zo'n dag.
En tijdens het diner spreek je ook alleen maar de 3 of 4 mensen rondom jou en niet de 30 anderen.
Waarbij iedereen bij zijn directe collega's kruipt en niet bij die collega van 5 verdiepingen hoger of 7 bureaus verder.

Ik vind het dus meestal tijd-verdoenerij.
Alle reacties Link kopieren
Er zit niet echt een serieuze reden achter maar het lijkt me dmv een spel in de stad dat je elkaar beter leert kennen. Je merkt op borrels/etentjes dat vaak dezelfde mensen bij elkaar zitten. Of er zit een afstand tussen functies waardoor mensen minder makkelijk op elkaar afstappen. Daarnaast is er buiten de kerstborrel ook nooit een moment dat iedereen er is.
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 21:20
Er zit niet echt een serieuze reden achter maar het lijkt me dmv een spel in de stad dat je elkaar beter leert kennen. Je merkt op borrels/etentjes dat vaak dezelfde mensen bij elkaar zitten. Of er zit een afstand tussen functies waardoor mensen minder makkelijk op elkaar afstappen. Daarnaast is er buiten de kerstborrel ook nooit een moment dat iedereen er is.
Met 30 mensen hier krijg je gegarandeerd weer 2 à 5 groepen.

Waar iedereen weer samenklit.


Zelfs "mixen" lukt hier niet, want altijd wel iemand van je kantoor bij in de groep waar je dan naartoe trekt.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze activiteiten worden er als er groepjes gemaakt moeten worden vaak ook van te voren groepjes gemaakt zodat niet elke keer dezelfde collega’s met elkaar klitten.
Bootcamp lijkt mij echt ellende om te moeten doen met collega’s, denk dat bij ons zowat iedereen afhaakt dan.
Hoewel ik die activiteiten vaak vreselijk vind, ben ik het er niet mee eens dat het niets oplevert. Ik heb echt wel eens een dag in groepen opgedeeld met mensen opgescheept gezeten die ik daarna echt met andere ogen zag en ook makkelijker de telefoon oppakte als ik iets met een andere afdeling moest regelen.

En wat betreft het samenklitten met de mensen die je al kent, bij ons kan dat nooit, want je moet vaak in verschillende samenstellingen dingen doen. Wij zijn met zo’n 400 man, dus je kent echt niet iedereen. Ik heb ook eens een diner gehad met 40 mensen, en daar riep dan steeds iemand, “changer”, en dan ging je naar een andere tafel. Pas bij het feest was het weer vrij, maar toen had je al nieuwe vrienden gemaakt.
Nitflex schreef:
15-05-2019 21:52
Hoewel ik die activiteiten vaak vreselijk vind, ben ik het er niet mee eens dat het niets oplevert. Ik heb echt wel eens een dag in groepen opgedeeld met mensen opgescheept gezeten die ik daarna echt met andere ogen zag en ook makkelijker de telefoon oppakte als ik iets met een andere afdeling moest regelen.

En wat betreft het samenklitten met de mensen die je al kent, bij ons kan dat nooit, want je moet vaak in verschillende samenstellingen dingen doen. Wij zijn met zo’n 400 man, dus je kent echt niet iedereen. Ik heb ook eens een diner gehad met 40 mensen, en daar riep dan steeds iemand, “changer”, en dan ging je naar een andere tafel. Pas bij het feest was het weer vrij, maar toen had je al nieuwe vrienden gemaakt.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk om verplicht de hele avond een beetje te zitten social talken.

Misschien is een BBQ een idee, vaak geeft dat geloop en raken mensen vanzelf aan de praat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens geopperd om te gaan waterskiën bij een collega die in het weekend lesgaf maar je had de reacties moeten zien. Niemand wilde in wetsuit of überhaupt iets sportiefs doen.

Mij lijkt iets van een spel in gemengde teams leuk en de dag afsluiten met een boottocht of relaxte bbq.

Je gaat uiteindelijk nooit krijgen dat iedereen elkaar leert kennen maar hoop dat het iets meer inspireert/activeert dan weer een vrijmibo met catering. Maakt hopelijk ook dat meer mensen willen komen en tijd vrijplannen/houden voor een activiteit.
Ik ga ook echt niet in een wetsuit met m’n collega’s, haha!
Die wetsuit zou mij nog niet interesseren, maar in geen 100 jaar dat ik op ski's of waterski's ga staan.

Wij zijn bijvoorbeeld een jaar gaan muurklimmen.

Klinkt leuk, ware het niet dat een kwart van de groep - incluis mezelf - panische hoogtevrees heeft.
En we dus met 10 man netjes in de cafetaria bleven.

Nogal zinloos dus.

In de namiddag stond er toneel op de planning.
Ook al zo fijn. Not. Jezelf belachelijk staan maken voor een hele groep incluis je baas.



(Na jaar 1 of 2 zijn ze hier overigens afgestapt van het programma van tevoren bekend te maken.)
Alle reacties Link kopieren
Snoepkontje schreef:
15-05-2019 16:19
Ik zeg bootcamp! Vorig jaar gedaan met collega's. Ik had totaal geen zin om te gaan. Maar zo'n lol gehad. Gooien met banden met zn alle springen en dan squatten. Ik heb in een deuk gelegen! En lekker sportief bezig geweest. Moesten ook vaak dingen samen doen goed voor de teamspirit.
[...]
Ik ben echt wel sportief, maar ik ga dus echt niet bootcampen, zo niet mijn sport.
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 21:20
Er zit niet echt een serieuze reden achter maar het lijkt me dmv een spel in de stad dat je elkaar beter leert kennen. Je merkt op borrels/etentjes dat vaak dezelfde mensen bij elkaar zitten. Of er zit een afstand tussen functies waardoor mensen minder makkelijk op elkaar afstappen. Daarnaast is er buiten de kerstborrel ook nooit een moment dat iedereen er is.
Maar heel serieus, dat ga je vaak met een dag niet doorbreken, want terug op kantoor, zit je allemaal weer in je eigen kamer. Bij één van mijn werkgevers had ik veel contact met collega's van andere afdelingen, puur omdat dit noodzakelijk was voor mijn functie. Dan leer je vanzelf mensen kennen. Collega's die dat niet hoefde, kenden dan weer mensen doordat ze in de pauze samen lunchte. Hoogstens kun je proberen dat men vaker even naar elkaar toe loopt in plaats van mailen of bellen. Maar ja, die laatste twee manieren zijn vaak veel efficiënter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een klein Team; 12 mensen. En we hebben de vorige keer een Fox Trail gedaan..... Ik vond dat heel leuk , is een soort speurtocht door de stad. Daarna zijn we gaan borrelen.
Alle reacties Link kopieren
check the Maxx in Veenendaal eens, erg leuk, mooi opgezet en je kan een heel programma maken met karten , lasergamen (hilarisch vind ik), escaperooms en tussendoor borrelen en eten. Ik vind het daar erg gaaf en sfeervol.

https://www.themaxx.nl/
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 14:40
Omdat ik het topic ´Team-uitje skippen´ voorbij zag komen had ik een andere vraag: wie weet een leuke teambuilding activiteit ergens in het midden van Nederland?
Ik zou als ik jou was in dat topic gaan lezen en kijken wat allemaal redenen zijn om een team-uitje te skippen, dat ga je dan allemaal niet organiseren.
Dan blijft er maar heem weinig over, wordt makkelijk kiezen dan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Het was natuurlijk een topic om onder een uitje uit te komen, daar komen natuurlijk geen fans op af. Maar ik ken echt veel mensen die alle bovengenoemde activiteiten fantastisch vinden en uitkijken naar het jaarlijkse teamuitje.
Alle reacties Link kopieren
In de praktijk bleken bij ons spontaan geplante uitjes het beste te werken. Zo hebben we eens met zijn 12-en een workshop taart versieren gedaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-05-2019 13:08
Het was natuurlijk een topic om onder een uitje uit te komen, daar komen natuurlijk geen fans op af. Maar ik ken echt veel mensen die alle bovengenoemde activiteiten fantastisch vinden en uitkijken naar het jaarlijkse teamuitje.
Ik denk dat je wat dat betreft ook wel mensen om je heen verzamelt die enigszins op je lijken. Ik ken privé bijna niemand die van dat soort dingen houdt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-05-2019 13:08
Het was natuurlijk een topic om onder een uitje uit te komen, daar komen natuurlijk geen fans op af. Maar ik ken echt veel mensen die alle bovengenoemde activiteiten fantastisch vinden en uitkijken naar het jaarlijkse teamuitje.
Ik organiseer jaarlijks een uitje en elk jaar komt iedereen. Het is geen verplichting. Ze kijken daar echt naar uit. Het is ook altijd ontzettend gezellig. Meestal activiteit in combinatie met diner.
Solomio schreef:
16-05-2019 13:12
Ik denk dat je wat dat betreft ook wel mensen om je heen verzamelt die enigszins op je lijken. Ik ken privé bijna niemand die van dat soort dingen houdt.
Ik wel hoor! Ik heb vrienden die dolenthousiast worden van dit soort dingen.

Persoonlijk houd ik wel van dingen met werk doen, maar ik ga liever gewoon goed en lekker eten en dan de kroeg in, in plaats van een hindernisloop. Maar ja, mensen willen graag wat dóen. Lekker even eruit enzo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn meest geslaagde uitje was in een strandtent. Verschillende keuze-activiteiten op het strand (vliegeren was echt heel tof), daarna met een cocktail in het zonnetje borrelen met een quiz erbij en daarna bbq. Het was die dag ook geweldig weer, dus dat scheelt :).

Dit was een strandtent aan het zwarte pad in Scheveningen, maar in Noord-Holland zijn ook verschillende strandtenten die zulke activiteiten organiseren.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
16-05-2019 13:31
Mijn meest geslaagde uitje was in een strandtent. Verschillende keuze-activiteiten op het strand (vliegeren was echt heel tof), daarna met een cocktail in het zonnetje borrelen met een quiz erbij en daarna bbq. Het was die dag ook geweldig weer, dus dat scheelt :).

Dit was een strandtent aan het zwarte pad in Scheveningen, maar in Noord-Holland zijn ook verschillende strandtenten die zulke activiteiten organiseren.
Oe! Dit klinkt inderdaad leuk! Lekker relaxt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-05-2019 21:23
Met 30 mensen hier krijg je gegarandeerd weer 2 à 5 groepen.

Waar iedereen weer samenklit.


Zelfs "mixen" lukt hier niet, want altijd wel iemand van je kantoor bij in de groep waar je dan naartoe trekt.
Daarvoor kan je weer een externe facilitator inhuren (als het doel is om te mixen en buiten de bestaande structuren iets te willen doen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven