Werk & Studie alle pijlers

Leuke teambuilding activiteit

15-05-2019 14:40 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het topic ´Team-uitje skippen´ voorbij zag komen had ik een andere vraag: wie weet een leuke teambuilding activiteit ergens in het midden van Nederland?

We hebben twee locaties: één in het noorden en één in de randstad. Activiteit mag ook in één van de twee steden plaatsvinden. Het gaat om ongeveer 40 man, leeftijden tussen de 23 en 38 jaar. Afdelingen kennen elkaar nog niet heel goed, mag meer begrip komen voor elkaar maar de dag moet vooral leuk en energiek zijn. We zijn de afgelopen jaren een beetje blijven hangen in het af en toe een borrel of etentje op één van de locaties.

Heeft iemand leuk ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-05-2019 13:15
Persoonlijk houd ik wel van dingen met werk doen, maar ik ga liever gewoon goed en lekker eten en dan de kroeg in, in plaats van een hindernisloop. Maar ja, mensen willen graag wat dóen. Lekker even eruit enzo.
Mijn ervaring is dat de beste team-events bestaan uit een off-site reflectie- en planningsdeel (wat hebben we de afgelopen periode gedaan, wat zijn de plannen voor de volgende periode, wat ging goed, waar kunnen we verbeteren, dat soort dingen) gevolgd door inderdaad iets van eten/kroeg/BBQ/etc. Dat is toch wel de grootste gemene deler waar je de meeste mensen een plezier mee doet. Hindernislopen, en andere bijzondere lichamelijke inspanningen zijn niet voor iedereen leuk. Sommige kunnen het niet, en anderen willen het niet.
Alle reacties Link kopieren
Een team zal echt niet na één teamuitje ineens een vaste kliek zijn als het dat nooit was, maar het kan wel degelijk bijdragen aan betere relaties onderling. Ik ben daarom ook altijd vóór teamuitjes. Persoonlijk hou ik van echt iets doen ipv statisch eten waarbij je inderdaad meestal alleen degene links, rechts en tegenover je spreekt.
Wij hebben eens zeskamp op het strand gedaan met daarna een barbecue, vond ik onwijs leuk om te doen.
Net als een soort hindernisbaan/tokkelen door de bossen. Voor de wat oudere werknemers was er de keus om beneden in het restaurant te blijven en oudhollandse spelletjes te gaan doen, werkte prima en iedereen was tevreden.
Geef mensen keuzes tussen heel verschillende dingen. Leukst wat ik me herinner was op een boerderij en daar kon je verschillende dingen doen. Er was iets creatiefs, iets sportiefs, iets met solexen, iets met koken. Overkoepelend was er een fotowedstrijd. Leuke was dat je zo meteen merkte dat je bijvoorbeeld gedeelde interesses had met collega’s die je amper kent.

Bij sportieve en competitieve dingen voel ik me zo incompetent en ongelukkig dat ik me daarna juist minder thuisvoel in de groep. Dat werkt dus averechts, zeker als veel anderen wel allemaal extravert en enthousiast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met een groepje collega's binnenkort trouwjurken passen.

Niet als teambuilding hoor, gewoon voor de lol. Want wij sporen niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Een van de leukste teamuitjes vond ik samen koken en daarna eten, wat te drinken erbij en het was erg gezellig. Met dat team zijn we ook een keer gaan skiën in Zoetermeer met après-ski en eten en dat was heel erg leuk, maar dat kwam omdat het een erg leuk team was.
Gatinmijnsok schreef:
16-05-2019 21:44
Een van de leukste teamuitjes vond ik samen koken en daarna eten, wat te drinken erbij en het was erg gezellig. Met dat team zijn we ook een keer gaan skiën in Zoetermeer met après-ski en eten en dat was heel erg leuk, maar dat kwam omdat het een erg leuk team was.
Dit is het precies. Met een leuk team is alles wel leuk en met een niet leuk team is weinig leuk.
Orișa schreef:
16-05-2019 21:47
Dit is het precies. Met een leuk team is alles wel leuk en met een niet leuk team is weinig leuk.
Ook met een leuk team zou ik nooit gaan bootcampen of survivallen ect. :-D
Tamago schreef:
16-05-2019 18:11
Geef mensen keuzes tussen heel verschillende dingen. Leukst wat ik me herinner was op een boerderij en daar kon je verschillende dingen doen. Er was iets creatiefs, iets sportiefs, iets met solexen, iets met koken. Overkoepelend was er een fotowedstrijd. Leuke was dat je zo meteen merkte dat je bijvoorbeeld gedeelde interesses had met collega’s die je amper kent.

Bij sportieve en competitieve dingen voel ik me zo incompetent en ongelukkig dat ik me daarna juist minder thuisvoel in de groep. Dat werkt dus averechts, zeker als veel anderen wel allemaal extravert en enthousiast zijn.
Dat.
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 00:17
Ook met een leuk team zou ik nooit gaan bootcampen of survivallen ect. :-D
Dat vind ik sowieso bizarre dingen voor een teamuitje, tenzij een heel team zo sportief is en ze er samen voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-05-2019 08:05
Dat vind ik sowieso bizarre dingen voor een teamuitje, tenzij een heel team zo sportief is en ze er samen voor kiezen.
Ja precies. Ik heb geen hekel aan sport maar wel als ik het met mijn collega's moet doen. Veel andere dingen vind ik leuk - koken, lasergamen, quizzen, maakt niet uit - maar ik haak af als ik m'n sportschoenen aan moet doen en moet gaan volleyballen of zo. Bewaar dat lekker voor de gymsectie van de middelbare school of zo, verder zit er in elk team minstens één persoon die daar niks aan vindt.

Volgens mij vindt alleen een klein groepje fanatiekelingen dit leuk en dat zijn net van die mensen die denken "als je het nou maar eens probeert vind jij het vast ook leuk!" Uh, nee.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
16-05-2019 17:47
Een team zal echt niet na één teamuitje ineens een vaste kliek zijn als het dat nooit was, maar het kan wel degelijk bijdragen aan betere relaties onderling. Ik ben daarom ook altijd vóór teamuitjes. Persoonlijk hou ik van echt iets doen ipv statisch eten waarbij je inderdaad meestal alleen degene links, rechts en tegenover je spreekt.
Wij hebben eens zeskamp op het strand gedaan met daarna een barbecue, vond ik onwijs leuk om te doen.
Net als een soort hindernisbaan/tokkelen door de bossen. Voor de wat oudere werknemers was er de keus om beneden in het restaurant te blijven en oudhollandse spelletjes te gaan doen, werkte prima en iedereen was tevreden.
Brrrrr, 'de wat oudere werknemers'......

Ik word het gelukkigst van zitten en kletsen.

Al vanaf kinds af aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
17-05-2019 08:25
Ja precies. Ik heb geen hekel aan sport maar wel als ik het met mijn collega's moet doen. Veel andere dingen vind ik leuk - koken, lasergamen, quizzen, maakt niet uit - maar ik haak af als ik m'n sportschoenen aan moet doen en moet gaan volleyballen of zo. Bewaar dat lekker voor de gymsectie van de middelbare school of zo, verder zit er in elk team minstens één persoon die daar niks aan vindt.

Volgens mij vindt alleen een klein groepje fanatiekelingen dit leuk en dat zijn net van die mensen die denken "als je het nou maar eens probeert vind jij het vast ook leuk!" Uh, nee.
Sowieso valt me bij dit soort dingen vaak op dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat wat zij leuk vinden voor een ander echt vreselijk kan zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-05-2019 08:29
Brrrrr, 'de wat oudere werknemers'......

Ik word het gelukkigst van zitten en kletsen.

Al vanaf kinds af aan.
Nou dat is natuurlijk helemaal prima maar ik schrijf 'oudere werknemers' omdat bij ons teamuitje ook echt alleen de 'oudere werknemers' van 55+ die spelletjes wilden doen en de rest allemaal unaniem voor de sportieve activiteit koos. En dat mag ook.
Al mijn collega's spelen vals, dus is er al helemaal niets aan om een spel met ze te doen, of het nou sportief is of anders.
Solomio schreef:
17-05-2019 08:30
Sowieso valt me bij dit soort dingen vaak op dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat wat zij leuk vinden voor een ander echt vreselijk kan zijn.
Mensen kunnen zich dat wel voorstellen, maar ze begrijpen niet dat iemand zich er niet even overheen zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven