Werk & Studie alle pijlers

Lezen voor de lijst. Tips gezocht.

20-09-2018 16:48 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon moet "lezen voor de lijst". Nederlands.

Niveau 1 of 2.

Het boek van "Hendrik Groen" leek hem wel leuk, totdat hij het i.r.l. zag. Te dik.

Zoon houdt van grappige boeken die niet te dik zijn. Liever geen drugs, prostitutie.

Wie heeft tips?

Voorbeeldlijsten.
https://www.lezenvoordelijst.nl/zoek-ee ... r/niveau/1


https://www.lezenvoordelijst.nl/zoek-ee ... r/niveau/2
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
15-10-2018 11:09
Waarom liever geen drugs en prostitutie? Op de middelbare school las ik 'Het verrotte leven van Floortje Bloem' dat ik bij niveau 1 zie staan. Aangrijpend, en voor mij als experimentele en lastige puber een reden om ver van drugs te blijven. Leerzaam.
Staat heel ver buiten zijn belevingswereld, hij is erg jong in zijn gedrag.

Christiane F. vond ik razend interessant als 14-jarige. Hoeren en sloeren. En het heeft me ver van de drugs gehouden. Het tweede boek van haar heb ik een paar jaar geleden gelezen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
15-10-2018 07:57
Zoon hier is te laks om naar de bieb te gaan en als die gaat zijn de boeken op. Altijd laatste moment werk. Hij kijkt tegenwoordig eerst in mijn boekenkast en daarna op de stick met heel veel boeken. Het laatste boek wat hij heeft gelezen is die van Herman Koch, het diner.
Hij leest ook wel eens samen met andere klasgenoten zodat ze niet allemaal alle boeken moeten lezen. Ik weet niet of dat bij jou een mogelijkheid is?
Collectief lezen werkt toch niet?

Mijn kameraad nam op de Havo wat uittreksels van me over, maar viel door de mand bij het mondeling Frans.

De papegaai in het boek "Le chat" van Simenon was namelijk geen papegai, maar een perroquet. Foutje...

Gelukkig hadden we een hele toffe leraar.
:sun:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven