Werk & Studie alle pijlers

loon alleen voor mezelf.. word ook moe van dat commentaar!

29-12-2009 14:02 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Als ik het zo lees, vermoed ik dat je er teveel over praat.

Mensen die reageren zoals jij beschrijft, geven op die manier vaak hints, ze bedoelen dan vaak; "nu weten we het wel", of "alweer die verhalen". Ze willen dan niet onbeleefd doen, maar willen het met een korte opmerking afkappen.

Dat denk ik.
Zo wat een gezeur is dat he. Ik zou er ook moe van worden.

Mijn schoonmoeder heeft daar een handje van. Als wij bijvoorbeeld een krantenabonnement hebben (ja heeeel bijzonder en verschrikkelijk duur is dat) dan gaat zij alweer op de klaagstand "dat had ik vroeger ook maarja het is zo duur, dat kan ik nu niet meer betalen". En zo gaat het bij alles, van boodschappen tot vakantie, nieuwe meubels en bij wijze van spreken kabeltelevisie.

Ik moet ook gewoon werken voor mijn centjes hoor! Krijg het niet kado!
quote:TheEmpress schreef op 29 december 2009 @ 15:39:

Als ik het zo lees, vermoed ik dat je er teveel over praat.

Dat denk ik.zou het?? ik zal er eens opletten...
Ik verdien ook behoorlijk wat en leef daar ook naar. Mijn familie, vrienden en collega's weten echter hoe hard ik daar voor werk en gunnen me het van harte. Andere mensen hun mening raakt me veel minder, daar trek ik me weinig van aan. Wel probeer ik zo min mogelijk 'op te scheppen' over de vele vakanties en andere gemakken. Ik zal er niet over liegen, maar loop er ook zeker niet mee te koop.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Ach, mensen hebben altijd wat te zeuren als je het anders doet dan zij.

Hier wel een kind, een redelijk inkomen maar lage lasten (daar kiezen we ook voor om niet duurder te gaan wonen) dus geld voor in de ogen van anderen misschien decadente reisjes en hobbies. Jammer dan. Ik geloof niet eens dat mensen die commentaar op ons hebben minder geld te besteden hebben, ze geven het alleen aan andere dingen uit (dingen waar ik het dan weer niet aan uit wil geven). Prima, moet ieder voor zich weten.

Wij hebben trouwens geen auto en die gebruik ik nog wel eens op de vraag waar we iets van doen. Wat kost jouw auto? Oh en jullie hebben er 2...oh...nou van dat geld doen we het.

Ach, het blijft toch altijd een questie van prioriteiten stellen voor je zelf en je niet te veel aan trekken van wat anderen er van zeggen.
Ik heb vrienden die het dubbele verdienen met zijn tweeen dan wij met zijn tweeen. Toch doen we veel samen en ja soms moeten we ze dus even herinneren aan het feit dat we niet zoveel te besteden hebben als zij. Dan doen we een avondje kaasfonduen thuis ipv uit eten of zo. Dat zij meer verdienen heb ik me dus nog nooit aan gestoord. We hebben ook een vrijgezelle vriend, die erg krenterig is. Hij gaat eerder weg uit de kroeg en laat jou met de rekening zitten en dat soort geintjes bijvoorbeeld. Als hij dan verteld over zijn geweldige reis naar Tibet ofzo, dan kan ik me echt ergeren. Van mijn centjes denk ik dan.....
Tuurlijk mag jij vertellen over je nieuwe aankopen en verre reizen, maar soms kan het op anderen overkomen als 'opscheppen', ook al bedoel jij het helemaal niet zo.
Wat kan jou reet het roesten, ze zouden hetzelfde willen.
Ik herken het niet. Wij geven ook heel veel geld uit, met name aan kleding en ons huis. Maar ik praat daar niet over. Heel veel weten wel dat ik een hele dure smaak heb, en weten ook wat mijn kledingstukken kosten, maar ik praat daar nooit over, wat iets kost of waar ik het heb gekocht. Alleen als ze er echt naar vragen geef ik het antwoord. En ik krijg daar weer complimenten over. Dat ze heus wel zien dat ik veel geld uitgeef, maar dat ik er nooit echt over praat, dat ze dat heel bijzonder vinden, dat ik er niet mee te koop loop. Dus ik zou eens proberen om er minder over 'op te scheppen'. Misschien dat je dan ook geen (jaloerse) opmerkingen meer krijgt.

En natuurlijk heb je altijd mensen die stikjaloers zijn op jouw leven. En tja, helaas kunnen die wel eens iets minder leuk reageren. Maar die zul je altijd houden, ook al praat je er niet over.
...
Vaak is dit gewoon jaloezie, ook zal dit nooit worden toegegeven. En als zij net zoveel zouden verdienen, zouden ze waarschijnlijk dezelfde dingen met het geld doen als wat jij doet.
Zeer herkenbaar!

Mijn schoonmoeder maakt vaak opmerkingen over geld. Als je weer iets nieuws gekocht hebt: was wel duur zeker... Heel flauw zulk soort opmerkingen. Ik bepaal zelf waar ik mijn geld aan uitgeef. Liever wat duurdere kleding dat lang meegaat, dan goedkopere kleding dat zo stuk is.

Ook wij gaan zeer regelmatig op vakantie of weekendjes weg... Tsja het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Denk maar zo: diegenen die de opmerkingen maken zijn waarschijnlijk stikjaloers.
Er zijn geen echt grote verschillen in inkomen tussen mijn vrienden en mij. Sommigen werken met 2 en hebben 't dus goedkoper, want betalen de hypotheek en vaste lasten met z'n twee. Sommigen gaan tig keer per jaar op vakantie, sommigen gaan 1 keer per jaar ver op reis. Maar één ding is zeker: we doen allemaal wat we zelf leuk vinden en kunnen dat dankzij hard werken ook zelf betalen, dus geen jaloezie.

Merk wel af en toe op met kennissen die kinderen hebben dat ze ook graag wat ruimer zouden willen zitten en wat meer zouden kunnen, maar ja, zij hebben 'n andere hobby gekozen.
Ik zou zeggen geniet ervan!

Je werkt ervoor, en verdiend het dus ook.

Misschien veranderd de situatie nog wel eens en misschien niet maar je kunt dan in ieder geval terug kijken op een leuke tijd waarin je hebt genoten van je mogelijkheden!!!

Het lijkt me wel irritant die naar mijn mening jaloerse opmerkingen.
quote:Joy4britt schreef op 29 december 2009 @ 16:09:

Ik heb vrienden die het dubbele verdienen met zijn tweeen dan wij met zijn tweeen. Toch doen we veel samen en ja soms moeten we ze dus even herinneren aan het feit dat we niet zoveel te besteden hebben als zij. Dan doen we een avondje kaasfonduen thuis ipv uit eten of zo. Dat zij meer verdienen heb ik me dus nog nooit aan gestoord. We hebben ook een vrijgezelle vriend, die erg krenterig is. Hij gaat eerder weg uit de kroeg en laat jou met de rekening zitten en dat soort geintjes bijvoorbeeld. Als hij dan verteld over zijn geweldige reis naar Tibet ofzo, dan kan ik me echt ergeren. Van mijn centjes denk ik dan.....Hoezo 'van jouw centjes'? Leeft die vriend van een uitkering ofzo?
quote:traincha2 schreef op 30 december 2009 @ 14:30:

[...]

Hoezo 'van jouw centjes'? Leeft die vriend van een uitkering ofzo?

Ik denk dat zij bedoeld dat die bewuste vriend zich de hele avond laat trakteren door anderen,herken dat nl van een vriend van ons die altijd de pot bij wilde houden en ik was zo slim om mee te tellen hoeveel erin en eruit ging ....mooi dat hij aan het einde van alke stapavond minstens 7 euro in zijn zak stak...(heb het uitgeprobeerd door zelf eens de pot bij te houden en kwam ook met een tientje thuis,heb dat uiteraard de volgende keer dat we uitgingen weer in de pot gegooid.)

Wij krijgen als tweeverdieners zonder kinderen ook vaak commentaar,niet zo zeer op spullen maar wel op onze vrijheid.
Niks van aantrekken wat ze zeggen en gewoon lekker doen. Jij hebt gekozen voor een ander leven en mag dat invullen zoals jij wilt! Ik heb hetzelfde en ik vind het heerlijk zo, geen gedoe met kinderen en zo en geen dure dingen die ik daaraan moet besteden. Ieder zijn ding, ik heb ook de negatieve kanten van het alleen zijn en voor jezelf moeten zorgen. Ik ben een tijdje werkloos nu, komt wel weer goed, en dan krijg je het toch even benauwd als je altijd goed verdiend hebt. Als er dan niemand anders is moet je het ook alleen oplossen! Je staat wel even overal alleen voor dus mag je het goed hebben?! En dan heb je ook nog te maken met kerst en zo als iedereen met zijn tweetjes of met het gezinnetje samen is voel je je toch meer alleen (al valt het wel mee, maar toch..). Nee ik zou dat gewoon ook zeggen. En verder niet teveel te koop lopen met ik koop dit en doe dat, maar gewoon doen! Succes!
voer eendjes geen oorlog!
quote:traincha2 schreef op 30 december 2009 @ 14:30:

[...]

Hoezo 'van jouw centjes'? Leeft die vriend van een uitkering ofzo?Nee van het geld dat hij niet betaald in de kroeg, voor zijn genuttigde biertjes..... Wij maken nooit een pot van te voren. Als je eerder weg gaat is het gebruikelijk dat je geld aan een ander geeft, voor wat je hebt gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven