Werk & Studie alle pijlers

Loon etc

27-11-2019 00:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag... ga binnenkort starten met een nieuwe baan ivm niet meer aankunnen om 4 Ploegendiensten te draaien... alleen vind ik het loon best wel laag maar goed. Alles beter dan thuis te komen zitten in de uitkering. Wat is jullie maandloon waar jullie alleen of met z’n tweeën van moeten rondkomen? Ik ga daar €1700 netto per maand verdienen en ben alleen.
Wat heb je eraan om dat te weten? Inkomen hangt van zoveel dingen af (wat voor een baan is het, wat voor opleiding heb je, hoeveel werk ervaring en hoe oud ben je) en zegt weinig over wat er na aftrek van lasten over blijft. Er zijn ook al veel topics over.

Dat gezegd hebbende: ik verdien ongeveer 2900 netto voor 34 uur en ben alleen.
Beste joyce,

Wij hebben ongeveer 3000 euro per maand nodig om rond te komen met een gezin van 4 personen.
1700 euro netto zou moeten kunnen alleen als je niet te duur woont.

Groet, Luz.
Ik verdien +/- 2100/2200 netto, afh. van de ort. Ik ben vrijgezel en woon nog thuis
XBX schreef:
27-11-2019 01:25
Ik verdien +/- 2100/2200 netto, afh. van de ort. Ik ben vrijgezel en woon nog thuis
Netjes. Beter geregeld haha
Hier 2300 incl ort, alleen met 2 kinderen. Wij redden het prima
Ga studeren, dan kan je ook meer verdienen.

1700 kan je makkelijk alleen van rondkomen.

ik verdien minder en kan t ook.
Joyelkedag schreef:
27-11-2019 01:36
Jij wilde geen ploegendiensten meer toch? Dan moet je niet kijken naar banen met ORT.

Verder geef je nogal weinig info.
Stel ik schrijf dat ik 3600 netto krijg voor fulltime, wat heb je daar dan aan?
Misschien heb je nog recht op een deel zorgtoeslag. Vergeet dat niet aan te vragen.
Joyelkedag schreef:
27-11-2019 01:36
Ik verdien 1909 kaal, 36 uur en 24 jaar.
Dus moet het echt van de ort hebben
1700 netto alleen dat is hartstikke goes te doen hoor. Je moet natuurlijk geen huis van 1200 in de maand hebben, maar de vaste lasten heb je wel aardig wat invloed op.

Ook is het afhankelijk van het soort baan. Voor een WO baan is het laag. Ongeschoold of mbo kan prima.
Wat ons maandsalaris is, is niet zo relevant voor jou om te bedenken of je rond kan komen. Interessanter is: wat zijn jouw vaste lasten?
En wat is jaarlijks je totale bruto inkomen (dus met eventuele 13e maand en met vakantiegeld) zodat je kan berekenen of je nog toeslagen krijgt.
Oh ik lees je vorige topics net; wat goed dat je iets anders hebt gevonden dan ploegendienst! Hoop dat het nu snel beter gaat met je gezondheid.

Ben je nog aan het proberen om zwanger te worden? En stel dat dat lukt, moet je dan van je salaris een heel gezin onderhouden, of heeft je vriend ook een inkomen?
Hier 2600 netto voor 32 uur, ben alleen.

Maar hangt van zoveel af. Branche, leeftijd, ervaring..... Het is niet 1 op 1 te vergelijken. Ik ben 43, werk in de IT en doe dit werk inmiddels 12 jaar.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik hoop dat je het er naar je zin gaat krijgen.

Zo lang je vaste lasten niet te hoog zijn, kun je daar prima van rondkomen. Of je nou 1000, 2000, 3000 of weet ik wat per maand verdient, op gaat het toch.
huisduif schreef:
27-11-2019 10:47
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik hoop dat je het er naar je zin gaat krijgen.

Zo lang je vaste lasten niet te hoog zijn, kun je daar prima van rondkomen. Of je nou 1000, 2000, 3000 of weet ik wat per maand verdient, op gaat het toch.
Nou dat dus. Wij hebben samen een aardig inkomen, lage hypotheek (nog geen 700 euro), 2 goedkope auto's en verdere vaste lasten vallen mee, maar het geld is altijd op op en nog eens op. Ik vraag me altijd af hoe ik dat als studentje of alleenstaande deed (en toen redde ik het makkelijk hoor). Je gaat toch leven naar je standaard.
Of je er van rond kunt komen, ligt toch aan je vaste lasten? Die zijn voor iedereen anders. Ik heb als starter moeten rondkomen van 1300 netto, maar dat had ik bvb niet kunnen doen als mijn huur 900 euro was geweest.

En verder of iets een hoog of laag loon is, ligt aan je opleiding en het soort baan (en ook nog je leeftijd en werkervaring trouwens). Dan heeft het weinig zin als je bvb aan de lopende band staat om het te gaan vergelijken met een zware managementfunctie.
Ik verdien 2800 netto, 5 jaar geleden had ik als starter 1800 en ook daar kon ik prima van rondkomen. Zorg dat je huur/hypotheek niet te hoog ligt. Misschien is het interessant om eens te kijken naar een andere sector, dat kan schelen qua verloning, bv chemie, IT...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven