Werk & Studie alle pijlers

Ludiek solliciteren

05-03-2012 15:51 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig met een sollicitatie waar ze vragen om 'ludiek' te solliciteren. Ik heb al iets in gedachten voor de presentatie van mijn CV.

Nu is mijn vraag of het 'done' is om in de begeleidende motivatie het logo te gebruiken van de instelling als briefhoofd ... als zijnde dat ik me al helemaal 'thuis voel' in hun huisstijl...

Voor de duidelijkheid, van mijn CV heb ik iets ludieks gemaakt

Over de begeleidende brief, daar gaat mijn vraag over. Of het okay is om het logo erin te verwerken.
Pfff, ludiek. Riskant hoor, want humor is erg persoonlijk. Is het ludiek om langs te gaan en je te installeren aan een bureau?
Ga in therapie!
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 16:03:

[...]

Shit. Ik heb twee weken geleden een brief verstuurd, vandaag op gesprek geweest en aangenomen. Maar het was helemaal niet op een ludieke manier! En nu?

Daar ben je mooi mee in de aap gelogeerd.

Ontslag nemen of ontslagen worden. Dat kan uiteraard ook op ludieke wijze.
Dan zou ik het wel heel opvallend kopiëren, bijv heel knullig met plakband in het briefhoofd plakken of een andere kleur gebruiken of hun slogan vervangen door iets zelfgemaakt ofzo. Anders heb je kans dat het ze helemaal niet opvalt of dat ze zich alleen maar afvragen hoe jij aan hun briefpapier komt.
quote:dubiootje schreef op 05 maart 2012 @ 16:04:

Pfff, ludiek. Riskant hoor, want humor is erg persoonlijk. Is het ludiek om langs te gaan en je te installeren aan een bureau? En dan je plantjes en foto's al mee te nemen. Direct doorlopen naar het kantoor van de directie, alle spullen van directeur aan de kant vegen en om koffie bellen. Daarna per direct jezelf opslag geven en een bonus aan het eind van de eerste maand.
quote:viennas schreef op 05 maart 2012 @ 16:05:

[...]

Daar ben je mooi mee in de aap gelogeerd.

Ontslag nemen of ontslagen worden. Dat kan uiteraard ook op ludieke wijze.

Ja, dit is echt balen. Wat een gezichtsverlies, gewoon op de normale manier ergens aangenomen worden.

Gelukkig heb ik nog een baan die ik nog niet opgezegd heb, misschien daar nog maar wat langer blijven om later alsnog ludiek te gaan solliciteren.

Sorry TO, dat we zo flauw doen. Het is niet naar jou gericht maar meer naar het principe 'ludiek solliciteren.' Je fantasie gaat ermee aan de haal.
Als je kinderen hebt kun je ook door je kind de brief laten schrijven. Met mooie tekening erbij. En dat mamma de liefste is en dat de meneer stout is als die mamma niet wilt.
Viennas, jij bent inderdaad op dreef Misschien moeten we een topic over ludiek ontslag nemen openen.
Ga in therapie!
Mag hopen dat het dan ook een ludiek bedrijf is. En niet iets van overheid, accountantskantoor of uitzendbureau.
quote:viennas schreef op 05 maart 2012 @ 16:08:

Als je kinderen hebt kun je ook door je kind de brief laten schrijven. Met mooie tekening erbij. En dat mamma de liefste is en dat de meneer stout is als die mamma niet wilt.Of je stuurt een brief met het dreigement dat ze sancties kunnen verwachten als ze jou niet aannemen. En dan stuur je daarna een (pluche) afgehakte paardenkop naar de sollicitatiecommissie op.
quote:dubiootje schreef op 05 maart 2012 @ 16:09:

Viennas, jij bent inderdaad op dreef Misschien moeten we een topic over ludiek ontslag nemen openen.Goed idee.
..
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 16:11:

[...]

Of je stuurt een brief met het dreigement dat ze sancties kunnen verwachten als ze jou niet aannemen. En dan stuur je daarna een (pluche) afgehakte paardenkop naar de sollicitatiecommissie op.

En dan wel met uitgeknipte krantenletters he!
Ja precies.

I'll make zjoe an offer zjoe can't refjoeze!
Die uitgeknipte krantenletters vind ik briljant.

Ik zou me afvragen waarom het ludiek moet zijn (is het een creatieve functie?) en wat voor kwaliteiten ze van je verwachten. Probeer die in je aanpak naar voren te laten komen.

Tot zover mijn serieuze reactie.
Ga in therapie!
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 16:11:

[...]

Of je stuurt een brief met het dreigement dat ze sancties kunnen verwachten als ze jou niet aannemen. En dan stuur je daarna een (pluche) afgehakte paardenkop naar de sollicitatiecommissie op.hahahaha
Hahahahahaha, ik moet ook solliciteren vandaag, maar heb ff geen zin in weer een afwijzingsbrief, dit is dan heel grappig.
Welke sector is het ?
Ik vind ludiek solliciteren best lastig. Als je naar een functie solliciteert in een bedrijf met een bepaald product, zou je daar misschien wat leuks kunnen doen. Maar als dat vager ligt (zoals een reïntegratiebureau bijvoorbeeld) is het heel moeilijk de juiste touch te vinden. Humor is zo persoonlijk.
Inspiratie?

http://www.facebook.com/video/video.php ... 0632649952
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Foto van jezelf maken voor het hoofdkantoor van desbetreffend bedrijf, in een slaapzak met een bordje: Ik ben er klaar voor!
Ik heb eens op een hele originele manier gesolliciteerd en met succes. Ik heb de brief en mijn CV met vulpen in schoonschrift geschreven.

Was uniek en daardoor viel ik op.

Met de ludieke voorbeelden uit dit topic zou ik niets kunnen. Past niet bij me.
Ludieke sollicitatie!

Van het programma 'Come Fly With Me' van de makers van 'Little Britain.' Tommy wil piloot worden en mag op gesprek komen.
Het is voor een educatieve uitgever.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 16:16:

Ik vind ludiek solliciteren best lastig. Als je naar een functie solliciteert in een bedrijf met een bepaald product, zou je daar misschien wat leuks kunnen doen. Maar als dat vager ligt (zoals een reïntegratiebureau bijvoorbeeld) is het heel moeilijk de juiste touch te vinden. Humor is zo persoonlijk.Ja daarom is het natuurlijk ook best raar om om een ludieke sollicitatie te vragen. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat mijn humor door lang niet iedereen gewaardeerd word. Maar ja, misschien hoeft ludiek ook niet perse grappig te zijn. Als het maar opvalt.
quote:merlyn schreef op 05 maart 2012 @ 16:19:

Het is voor een educatieve uitgever.

Dan vind ik mijn idee wel heel toepasselijk. En je valt gegarandeerd op.

Ontwikkelen ze materiaal voor primair onderwijs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven