Werk & Studie alle pijlers

Ludiek solliciteren

05-03-2012 15:51 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig met een sollicitatie waar ze vragen om 'ludiek' te solliciteren. Ik heb al iets in gedachten voor de presentatie van mijn CV.

Nu is mijn vraag of het 'done' is om in de begeleidende motivatie het logo te gebruiken van de instelling als briefhoofd ... als zijnde dat ik me al helemaal 'thuis voel' in hun huisstijl...

Voor de duidelijkheid, van mijn CV heb ik iets ludieks gemaakt

Over de begeleidende brief, daar gaat mijn vraag over. Of het okay is om het logo erin te verwerken.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet ludiek. Maar sowieso, wat is een ludieke sollicitatie? Wat voor soort bedrijf is het?

Ik krijg er een 'lekker gek' gevoel bij.
Nou als ze om iets ludieks vragen dan zou ik het geen bezwaar vinden.
Nee, dat is niet het ludieke, het ludieke zit hem in mijn CV. De brief moet echter wel een brief blijven natuurlijk... maar het zou wel weer leuk bij mijn CV passen.
Zou ik niet doen, grote kans dat het niet eens zo opvalt, of dat het raar overkomt. Neem dan het logo in een andere kleur, je voelt je er wel al helemaal thuis, maar wil toch je eigen kleur laten zien.
Solliciteren via Social Media? Via Linkedin of twitter? Logo vind ik wel geoorloofd maar niet ludiek.
Stuur een mooie taart met heel stuk er uit. Solliciteer daarna en zeg dat jij het ontbrekende (taart)stukje bent.

*serieus, dat kregen wij dus eens binnen, waarop er in het bedrijf commotie ontstond, want wie had er met zn vingers al aan de taart gezeten, er was nl nooit gezien dat er bij aflevering al een stuk uit miste*
Je moet ook wel goed kijken naar wat voor soort bedrijf het is, om te weten hoe ver je kan en mag gaan.
Nogmaals, het gebruik van de logo is niet mijn ludieke actie. Ik heb iets met mijn CV gedaan, waarbij het past om het logo te gebruiken in mijn briefhoofd.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 15:53:

Dat vind ik eerlijk gezegd niet ludiek. Maar sowieso, wat is een ludieke sollicitatie? Wat voor soort bedrijf is het?

Ik krijg er een 'lekker gek' gevoel bij.

Haha, ik ook. Lekker Ludiek...

Misschien kun je naakt op sollicitatie gesprek?

Of je brief brengen als zingend telegram?
Naakt op sollicitatiegesprek is wel ludiek ja. Of je laat een chocoladeafdruk van je lichaam maken, zodat ze vast kunnen 'proeven' van je.
Ik zou een brief sturen met de naam van de directeur eronder (of degene die over het personeel gaat) met daarin dat ze alleen jou willen hebben.
Gewoon een aanstellingsbrief maken inderdaad. Dat is pas ludiek.
quote:viennas schreef op 05 maart 2012 @ 15:58:

Ik zou een brief sturen met de naam van de directeur eronder (of degene die over het personeel gaat) met daarin dat ze alleen jou willen hebben.Gedurfd, maar wel heel leuk :-)
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 15:58:

Naakt op sollicitatiegesprek is wel ludiek ja. Of je laat een chocoladeafdruk van je lichaam maken, zodat ze vast kunnen 'proeven' van je. Of om te laten zien dat je met het kopieerapparaat om kunt gaan kopietjes van je eigen kont maken.
Of je brief door de versnipperaar halen en dan opsturen met een rolletje plakband erbij.
Een chocoladetelegram en je cv in de envelop erbij?

Wat voor soort bedrijf is het eigenlijk?
Als je het logo wilt gebruiken dan moet je het wel zo verdomd goed doen om op te vallen. En let wel: hier valt niet het goede knip- en plakwerk in Word onder. Ludiek zou ik opvatten als 'heel ludiek'. Een logo van het bedrijf in je brief plakken kan iedereen. Daar val je naar mijn mening niet mee op.
Lieve mensen, bedankt voor het reageren. Mijn vraag is echter niet om mij op ideeen te brengen.

Ik ben al klaar met mijn 'ludieke' CV en daar ben ik heel erg tevreden over.

Mijn vraag is of het raar overkomt om hun logo te verwerken in mijn briefhoofd.

Ik heb namelijk als ludieks iets met hun website gedaan... niet letterlijk. Maar een copie gemaakt en daar mijn toevoegingen in gemaakt.
Maar even serieus: ik zou een promo filmpje van jezelf maken. Dat is anders dan anders, ze zien gelijk wat voor vlees ze in de kuip hebben en te ver zal je er niet mee gaan.

Minder serieus: goeie tip van Viennas!
Of een advertentie plaatsen namens het bedrijf in de lokale krant, waarin ze je feliciteren met je nieuwe functie binnen het bedrijf.

(ik kom helemaal op dreef. Ik wil ook ludiek solliciteren)
quote:merlyn schreef op 05 maart 2012 @ 16:01:

Lieve mensen, bedankt voor het reageren. Mijn vraag is echter niet om mij op ideeen te brengen.

Ik ben al klaar met mijn 'ludieke' CV en daar ben ik heel erg tevreden over.

Mijn vraag is of het raar overkomt om hun logo te verwerken in mijn briefhoofd.

Ik heb namelijk als ludieks iets met hun website gedaan... niet letterlijk. Maar een copie gemaakt en daar mijn toevoegingen in gemaakt.

Die las ik ook op internet. Iemand die zichzelf als medewerker had toegevoegd aan hun website. Heb je daar ook je idee vandaan?

Als jij het leuk vindt, moet je het vooral doen.
Sorry TO, maar ik zit er helemaal in. Misschien dat ik nog even doorga...

Ontopic: ik vind dat het wel kan in ieder geval.
quote:viennas schreef op 05 maart 2012 @ 16:02:

Of een advertentie plaatsen namens het bedrijf in de lokale krant, waarin ze je feliciteren met je nieuwe functie binnen het bedrijf.

(ik kom helemaal op dreef. Ik wil ook ludiek solliciteren) Shit. Ik heb twee weken geleden een brief verstuurd, vandaag op gesprek geweest en aangenomen. Maar het was helemaal niet op een ludieke manier! En nu?
Nee giulette, dat is niet wat ik bedoel. Ik heb iets over 'mijn visie' e.d. op de website gezet. Wie ben ik ...als CV dus.

Lastig uit te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven