Werk & Studie alle pijlers

Mag ik beginnen aan mijn scriptie?

24-03-2019 09:29 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
lama
anoniem_380324 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 00:00
Reden: lama
98.53% gewijzigd
Ik denk dat iemand van he universiteit het antwoord weet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vraag dat op de uni

Ene voorbereidingen kan je altijd doen lijkt mij. Als je er tijd voor hebt.
Dan heb je dat alvast gedaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bingo?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat denkt je examencommissie? Wij kunnen hier natuurlijk van alles gaan roepen :)
wat staat daarover in in de studiewijzer? Of wat zegt de universiteit?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik denk dat Jollyrider wederom spijkers met koppen slaat. Ik heb werkelijk waar geen idee waarom je deze vraag op dit forum vraagt. Vooral niet zonder de informatie aan welke universiteit en faculteit je dan studeert.

Maar goed, bij ons was het zo dat je je niet kon inschrijven als het aantal benodigde punten niet had behaald. Als je dat alsnog behaalde kon je je soms na-inschrijven.
De reden dat ik het vraag is omdat ik volgende week dus 3 tentamens heb, maar ik als ik toch niet mag beginnen aan mijn scriptie, dan focus ik me liever op 2 (liever 2 heel goed, dan 3 matig gehaald). Het tentamen die ik het mist belangrijk/minst voor gedaan heb is morgenochtend al, dus vandaar dat ik dit forum raadpleeg. :P
BellaCiao schreef:
24-03-2019 09:39
De reden dat ik het vraag is omdat ik volgende week dus 3 tentamens heb, maar ik als ik toch niet mag beginnen aan mijn scriptie, dan focus ik me liever op 2 (liever 2 heel goed, dan 3 matig gehaald). Het tentamen die ik het mist belangrijk/minst voor gedaan heb is morgenochtend al, dus vandaar dat ik dit forum raadpleeg. :P
Dit verandert niets aan het feit dat de enige die met zekerheid het juiste antwoord kan geven, je eigen universiteit is.
Those who don’t believe in magic will never find it
hamerhaai schreef:
24-03-2019 09:35
wat staat daarover in in de studiewijzer? Of wat zegt de universiteit?
In de studiewijzer staat alleen een minimum behaald aantal punten van 120.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... azMGg2eSUD
Waar ik studeer moet er in het systeem je behaalde hoeveelheid punten correct staan, anders kun je je niet inschrijven. Maar dit is echt per faculteit anders. Morgenochtend even bellen?
Van mij mag je best beginnen hoor.

Ik weet alleen niet of de opleider het daar mee eens is.
BellaCiao schreef:

Dan ben je wel heel rijkelijk laat met deze vraag. Goed voorbereid dus.

Wat zeggen je studiegenootjes?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij ons stond dat in het
Scriptiereglement en dat verschilde sowieso per faculteit maar volgens mij ook per afstudeerrichting. Ik geloof dat je bij ons wel mocht beginnen met de voorbereiding, maar daadwerkelijk pas met schrijven (en een begeleider kreeg) als je echt aan de punteneis voldeed. Maar die eis lag ook op 150 punten in de bachelor, dus ik kan me voorstellen dat ze bij een lagere eis strenger zijn om te voorkomen dat er te veel mensen in de scriptie blijven “hangen”. In de master hebben ze bij mij niet eens naar de punten gevraagd, hoewel dat formeel wel moet. Hbo/uni zal ook wel verschillen.

Kortom: scriptiereglement
JonathanStrange schreef:
24-03-2019 09:42
Waar ik studeer moet er in het systeem je behaalde hoeveelheid punten correct staan, anders kun je je niet inschrijven. Maar dit is echt per faculteit anders. Morgenochtend even bellen?
Ja volgens mij is dat bij ons ook het geval. Ik ga morgenochtend idd wel even navragen.
Rosaliane schreef:
24-03-2019 09:46
Bij ons stond dat in het
Scriptiereglement en dat verschilde sowieso per faculteit maar volgens mij ook per afstudeerrichting. Ik geloof dat je bij ons wel mocht beginnen met de voorbereiding, maar daadwerkelijk pas met schrijven (en een begeleider kreeg) als je echt aan de punteneis voldeed. Maar die eis lag ook op 150 punten in de bachelor, dus ik kan me voorstellen dat ze bij een lagere eis strenger zijn om te voorkomen dat er te veel mensen in de scriptie blijven “hangen”. In de master hebben ze bij mij niet eens naar de punten gevraagd, hoewel dat formeel wel moet. Hbo/uni zal ook wel verschillen.

Kortom: scriptiereglement
Rosalinde, dankjewel! Ik ik wist niet dat er een scriptieregelement was. Ik heb zojuist dit gevonden:

" Nadat de uitslagen van de tentamens geregistreerd zijn, wordt er gecontroleerd of je aan de ingangseis voldoet. Als uit de behaalde studieresultaten blijkt dat dit niet het geval is, word je afgemeld voor het scriptievak en kun je niet starten met het schrijven van je scriptie."
BellaCiao schreef:
24-03-2019 09:53
Rosalinde, dankjewel! Ik ik wist niet dat er een scriptieregelement was. Ik heb zojuist dit gevonden:

" Nadat de uitslagen van de tentamens geregistreerd zijn, wordt er gecontroleerd of je aan de ingangseis voldoet. Als uit de behaalde studieresultaten blijkt dat dit niet het geval is, word je afgemeld voor het scriptievak en kun je niet starten met het schrijven van je scriptie."
Nou dat is duidelijk toch? Je kunt dus gewoon beginnen tot je tentamenresultaten bekend zijn. Heb je het niet gehaald, dan kun je niet dóórgaan. Anders wel.
Ik zou dus niet gaan schrijven met het risico op moeten stoppen, maar lekker starten met de voorbereidingen.
BellaCiao schreef:
Voor dat tentamen van morgen ben je toch al te laat. Doe je best morgen, neem vandaag nog kort je samenvatting door en neem genoeg rust.
W.b. leren kan je je beter focussen op de andere 2.
Been there, done that, got the T-shirt.
Je kan altijd al starten. Niemand bepaald wat je thuis alvast tikt op een computer lijkt me.
Je kan er verder alleen nog niks mee verder.

En daarnaast hoeft het dus nog niet en heb je tentamens waar je je energie aan moet schenken. Waarom kom je dan op zondag dat hier vragen.

Ga je tentamens leren.
Ik vermoed (heb je dus niks aan) dat je wel mag beginnen, maar dat je moet afbreken wanneer blijkt dat je tentamenresultaten onvoldoende zijn om aan de eis te voldoen. Hoe dat dan zit qua inschrijving verschilt per universiteit. Ik gok dat het systeem je niet laat inschrijven, maar dat er wel iets mogelijk is. Het is anders namelijk raar dat het gewoon niet mogelijk is om je op een opvolgend semester in te laten schrijven, terwijl je wel aan de eisen voldoet.

Al is je puntentotaal natuurlijk ook dusdanig dat er nog zat te doen is -al weet ik niet hoe groot je scriptie is-: maar als die vakken niet in dat semester worden gegeven kan je dus een kwartaal of zelfs half jaar (afhankelijk van studie+uni: bij jou gok ik een kwartaal) uit je neus eten. Terwijl je wel aan de ingangseisen zou voldoen, maar dat net te laat weet. In de bachelor werken ze namelijk soms met groepjes (waarin je wel individueel een scriptie schrijft) die regelmatig samen komen.
Okee, nu dit is opgehelderd: weten jullie waar mijn bril ligt?
stroman schreef:
24-03-2019 10:17
Waar heb je hem het laatst gezien? Of zie je niks zonder bril?
Vast mosterd maar ik vind dat je een uistekende plek hebt gevonden om deze vraag te stellen. Voor informatievaarigheden krijg je van mij alvast een tien. :cheer2:

We zien je vast terug als je de grondslagen van de psychoanalyse wil weten.
stroman schreef:
24-03-2019 10:17

:proud:

in je haar?
Lucifer2018 schreef:
24-03-2019 10:02
Je kan altijd al starten. Niemand bepaald wat je thuis alvast tikt op een computer lijkt me.
Je kan er verder alleen nog niks mee verder.
Meestal kies je eerst een begeleider of krijg je er een toegewezen, ga je daarmee in gesprek, dan schrijf je een onderzoeksopzet die goedgekeurd moet worden en dan kun je aan de slag. Je zou wel vast een boek of een paart artikelen kunnen lezen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven