Werk & Studie alle pijlers

Man plotseling ontslagen

15-11-2012 15:58 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even onder deze nick, wil niet dat mijn forumvriendinnen zich te zeer zorgen maken.

Mijn man is ongelukkig op zijn werk, hikt tegen een burnout aan. Dat is zijn baas ook duidelijk, die heeft al eerder aangegeven eventueel over een afvloeiingsregeling te willen praten, waarschijnlijk omdat ze hem liever kwijt zijn voor hij zich ziek meldt.

Ook spelen er wat conflicten, zaken worden door zijn werkgever niet eerlijk geregeld en daar zit de rechtsbijstand al op. Ook solliciteert hij als een dolle en heeft van headhunters gehoord dat het bedrijf waar hij zit er in de markt echt om bekend staat dat mensen daar altijd snel weer wegrennen.

Maar vandaag heeft hij ineens zijn ontslag aangezegd gekregen. Hij had een gesprek met zijn manager over hoe dingen lopen en hoe nu verder. Maar dat hield dus in dat hem een vaststellingsovereenkomst werd toegeschoven met een mager voorstel. (Hij heeft een vast contract) Wat het precies inhoudt, weet ik niet, dat zal ik zo wel horen als hij thuis komt. Maar ik wil alvast even mijn hart luchten en weet dat er hier erg slimme vrouwen (en een paar mannen) zijn, die wellicht advies hebben. Op mijn salaris alleen wordt het een enorme opgave om de hypotheek te betalen en dan ook nog te kunnen leven. En een nieuwe baan voor hem is in deze markt ook geen sinecure.
Alle reacties Link kopieren
@Nummerzoveel

Ben het helemaal eens met fidelidie. Je komt op mij ook over als een warm iemand. Ik vind dat je altijd erg goed (P&O)advies geeft, heel zuiver, helder, met verstand van zaken en met het hart op de goede plaats. En als je eens wat "harder" reageert, is dat volgens mij ook volkomen terecht en functioneel en nooit zonder respect voor de persoon!
Dankjewel, Denizcim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven