Werk & Studie alle pijlers

Massage cursus: waar te volgen?

14-02-2010 19:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik zit erover te denken om een massage cursus te doen (ontspanningsmassage). Ik doe eigenlijk altijd maar wat, maar zou graag willen leren wat een goede methode is en hoe je nou goed moet masseren.

Ik heb wat rond zitten surfen op internet en zag daar onder andere de optie om een zelfstudie cursus massage te doen (van NTI). Dat houdt dus in dat ik thuis moet oefenen (aan de hand van een boek en op je eigen lichaam) en dan 1 praktijkdag hebt met een fysiotherapeut erbij.

Op zich spreekt het me wel aan om dit te doen. Op mijn eigen tempo iets leren. Maar kan dat wel goed met een cursus masseren?

Heeft iemand ooit eens zo'n cursus gevolgd? Zoja waar? En wat vond je van de cursus?

Zou jij deze cursus via NTI volgen of zou je ervoor kiezen om het toch op locatie te doen (dat is vaak wel heel veel duurder heb ik gemerkt).

Graag hoor ik van mensen hun ervaringen met het volgen van een massage-cursus maar ook ervaringen van mensen die een cursus hebben gevolgd bij NTI.
Het lijkt mij niet handig om zelf massagetechnieken aan te leren mbv een boek. De kans dat je het jezelf verkeerd aanleert is groot. Volgens mij is 1 praktijkdag niet genoeg, je zult meer hebben aan een cursus waar je met medecursisten kunt oefenen en waar een leraar(es) aanwezig is om je eventueel te corrigeren.

Hoe wil je trouwens oefenen op je eigen lichaam, lijkt me onmogelijk.

Ik heb zelf al eens een cursus voetmassage gevolgd. Met de theorie kun je natuurlijk makkelijk thuis zelf aan de slag, maar om 'echt' te masseren moet je heel veel oefenen.
Een schriftelijke cursus masseren?

Kweenie, lijkt me toch meer iets om live te oefenen.
Ben zelf fysiotherapeut en één dag praktijk lijkt me niet de manier.
Het lijkt mij persoonlijk helemaal niet fijn om dit schriftelijk te gaan leren. Je zegt dat je het graag op je eigen tempo wil doen maar er zijn genoeg cursussen die niet zo heel lang duren. En dan kun je zelf het 'oefenen' bepalen op het tijdstip dat jou uitkomt. Er zijn vast wel mensen in je omgeving die als proefkonijn willen dienen! Je kunt dan ook met medecursisten afspreken om samen te oefenen. Dat gebeurt in de les ook. Daar leer je ook veel van.

Er zijn overigens heel veel soorten van massage. Misschien nu ook een mooi moment om je af te vragen of je persé ontspanningsmassage wil gaan doen.
Fysiotherapie is toch niet hetzelfde als massage?
oké, niet z'n goed idee dus een zelfstudie van t nti, maar waar dan wel?
Hoe professioneel wil je gaan masseren? Je kunt kiezen voor een gedegen opleiding die meestal ook wat langer duurt en ook meer kost. Soms ook verder van huis. Maar vaak zijn er ook cursussen van zo'n 10-15 lessen die in zowat elke grote plaats gegeven worden. Dat is een kwestie van even googlen of in je omgeving wat rondvragen.
Bij de yogaschool waar ik les had werden ook massagelessen gegeven. Misschien bij yogascholen bij jou in de buurt ook?
In Eindhoven weet ik een Opleidingsinstituut wat zeer goed is.

gr Jan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven