Werk & Studie alle pijlers

Master recherchekundige

05-08-2014 12:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil heel graag de master recherchekundige gaan doen in de toekomst. Ik studeer nu journalistiek en hoewel het ontzettend breed en leuk is, ben ik er wel achtergekomen dat dit het tóch niet is. Ik ben als ik afstudeer 23 jaar.

Ik heb meerdere vragen over dit traject, maar de belangrijkste vragen zijn toch wel of ik dan misschien niet te jong ben om mee te lopen? Ik heb het gevoel dat er veelal oudere mensen deze master volgen. En daarnaast maak ik mij grote zorgen over of mijn vooropleiding (journalistiek) wel genoeg is. Ik las namelijk op een forum dat iemand met de hbo bachelor over mode is afgewezen vanwege haar vakgebied.

Alvast bedankt!
https://www.kombijdepolit ... tot-recherchekundige.aspx

Alle info uit de eerste hand.

Er moet dus eerst een vacature zijn, waarop je wordt aangenomen en in die specifieke vacature staan eisen m.b.t. je vooropleiding. Momenteel zijn er geen vacatures.

Verder staan hier misschien dingen tussen waar je wat aan hebt:

Recherchekundige (Master of Criminal Investigation)
Ja, dat weet ik, maar het duurt bij mij nog 3 jaar. Ik vraag me dus of hoe het over het algemeen zit. Ik kan me namelijk best voorstellen dat ze geen mensen aannemen met een achtergrond in de kunst ofzo. Ik denk/hoop dat er rond de periode dat ik afgestudeerd ben dus wel vacatures zijn. Ik ben er alleen nu al een beetje mee bezig omdat ik heb gelezen hoe zwaar de selectieprocedure is.
Bedankt voor de reactie overigens
Ik heb het eerste deel van de selectieprocedure gedaan, met een diploma journalistiek op zak. Ben overigens niet de selectie doorgekomen, maar dat terzijde. Journalistiek is dus volgens mij een prima geaccepteerde vooropleiding.
Hoe cool is dat, als je jezelf Master of Criminal Investigation kunt noemen. Ik wil ook!
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Een interessante opleiding! !!