Werk & Studie alle pijlers

Master recherchekundige

05-08-2014 12:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil heel graag de master recherchekundige gaan doen in de toekomst. Ik studeer nu journalistiek en hoewel het ontzettend breed en leuk is, ben ik er wel achtergekomen dat dit het tóch niet is. Ik ben als ik afstudeer 23 jaar.

Ik heb meerdere vragen over dit traject, maar de belangrijkste vragen zijn toch wel of ik dan misschien niet te jong ben om mee te lopen? Ik heb het gevoel dat er veelal oudere mensen deze master volgen. En daarnaast maak ik mij grote zorgen over of mijn vooropleiding (journalistiek) wel genoeg is. Ik las namelijk op een forum dat iemand met de hbo bachelor over mode is afgewezen vanwege haar vakgebied.

Alvast bedankt!
https://www.kombijdepolit ... tot-recherchekundige.aspx

Alle info uit de eerste hand.

Er moet dus eerst een vacature zijn, waarop je wordt aangenomen en in die specifieke vacature staan eisen m.b.t. je vooropleiding. Momenteel zijn er geen vacatures.

Verder staan hier misschien dingen tussen waar je wat aan hebt:

Recherchekundige (Master of Criminal Investigation)
Ja, dat weet ik, maar het duurt bij mij nog 3 jaar. Ik vraag me dus of hoe het over het algemeen zit. Ik kan me namelijk best voorstellen dat ze geen mensen aannemen met een achtergrond in de kunst ofzo. Ik denk/hoop dat er rond de periode dat ik afgestudeerd ben dus wel vacatures zijn. Ik ben er alleen nu al een beetje mee bezig omdat ik heb gelezen hoe zwaar de selectieprocedure is.
Bedankt voor de reactie overigens
Ik heb het eerste deel van de selectieprocedure gedaan, met een diploma journalistiek op zak. Ben overigens niet de selectie doorgekomen, maar dat terzijde. Journalistiek is dus volgens mij een prima geaccepteerde vooropleiding.
Hoe cool is dat, als je jezelf Master of Criminal Investigation kunt noemen. Ik wil ook!
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Een interessante opleiding! !!
Begrijp ik goed dat je nog 3 jaar journalistiekstudie te gaan hebt?

Is het dan wel verstandig om daarmee door te gaan, als je nu al weet dat het niet is wat je wilt?
Mijn zus heeft dit gedaan, leuke maar zware opleiding. Uiteindelijk is zij weg gepest uit het korps dus het wereldje moet je wel trekken...
Ik zit er ook over te denken om me aan te melden voor deze opleiding als er weer vacatures online komen te staan. Ik vraag me echter wel af hoe lang dat kan duren. Weet iemand wanneer er waarschijnlijk weer vacatures open komen te staan? Kan dat nog een half jaar duren? Een jaar? Dan weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden.
Kan lang duren, Hanneke. Er staan al een paar jaar geen vacatures meer open.
Op dit moment zit alles vast qua vacatures ivm de reorganisatie aangaande nationale politie. Geen idee wanneer één en ander weer vrij komt aan vacatures.
Nou ja.. dat dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven