Werk & Studie alle pijlers

Medicatie bezorgen

01-11-2017 14:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een apotheekhoudende huisartsen praktijk en nu moeten wij als assistentes de medicatie bezorgen opzich geen probleem maar wij moeten dat gaan doen met ons eigen auto. Elke week en zeker 40 patiënten? Wat vinden jullie?
Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik zou zeker een vergoeding willen voor het gebruik van mijn auto.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wat staat hierover in je arbeidscontract, eventuele cao en wat vind je vakbond hiervan??
Ten eerste, als het met je eigen auto is, reiskosten vergoeding voor vragen. Ten tweede, voorstellen dat de eigenaar een klein goedkoop auto's op de zaak koopt, zodat jullie hierbij dit kunnen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zou dat lekker op de fiets gaan doen, onder werktijd
Vraag kilometervergoeding, dan krijg je per km meer dan je benzine kost, het overgebleven deel gebruik je dan voor de afschrijving en onderhoud van je auto.
Wat is het precieze voorstel?
Gek dat ze daar niet een ongeschoolde kracht voor inhuren. Lijkt me goedkoper.
Wat wil je? Wil je kilometervergoeding? Een lease-auto? Wil je überhaupt geen medicijnen rondbrengen?
Ga in overleg met je werkgever en kijk je contract en taakomschrijving na.
Dure uurtjes worden dat voor je werkgever.
We krijgen km vergoeding..gezien het aantal pte dat gaat stijgen wat bezorgd moet worden. Het bezorgen is geen probleem in werktijd maar het gebruik van eigen auto heb ik moeite mee
tigri schreef:
01-11-2017 14:14
Gek dat ze daar niet een ongeschoolde kracht voor inhuren. Lijkt me goedkoper.
Dat begrijp ik ook niet!
Hier wordt trouwens alleen bezorgd bij oudere mensen en vaak ook bij chronische dingen alles eens per maand.Dat is midner werk
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-11-2017 14:39
26.74% gewijzigd
Ps contract en cao staat hierover niets beschreven
Onze124 schreef:
01-11-2017 14:39
Ps contract en cao staat hierover niets beschreven
wordt lid van een vakbond en stel daar je vraag.
Onze124 schreef:
01-11-2017 14:35
We krijgen km vergoeding..gezien het aantal pte dat gaat stijgen wat bezorgd moet worden. Het bezorgen is geen probleem in werktijd maar het gebruik van eigen auto heb ik moeite mee
Maar in die kilometervergoeding zit toch ook de kosten voor het gebruik van de auto?

Waarom zou dit voor jullie anders zijn dan voor andere werknemers die hun eigen auto gebruiken voor vervoer en werk?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Onze124 schreef:

En hoe zit dat met verzekeringen, krijg je daar nog een vergoeding/regeling voor als je voor je werk moet rijden in je eigen auto?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vraag me af of het niet net zo goed kan op de fiets, als jullie maar een klein gebied bedienen! Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn auto ingezet zou worden, zo out of the blue. MIjn vorige werkgever had daar ook een handje van. Als je schade rijdt, is dat gewoon een ding. Ik stuurde daarom altijd aan op Greenwheels, maar dat is hier natuurlijk veel te duur. Of ik gebruikte de auto van mijn baas.
Waarom heb je moeite met het gebruik van je eigen auto als je in de kosten gecompenseerd wordt?
Onze124 schreef:

Als het altijd al inherent was aan je functie, dan mag dit van je gevraagd worden. Wanneer dit niet zo is, dan kan dit volgens mij niet zomaar. Wat trouwens als je geen auto tot je beschikking hebt of geen rijbewijs hebt. Heb je collega's waarbij dit speelt en hoe wordt hier mee omgegaan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij hebben gewoon 2 bezorgsters die alles bezorgen, vind het een beetje raar als dit bij je functie hoort en wat als je geen auto of rijbewijs hebt?
Misschien kunnen ze een elektrische bakfiets aanschaffen of een klein elektrisch autootje.
Verder hebben wel meer apotheken toch een bezorgdienst, maar is het vaak een student of gepensioneerde.
hamerhaai schreef:
01-11-2017 14:40
Maar in die kilometervergoeding zit toch ook de kosten voor het gebruik van de auto?

Waarom zou dit voor jullie anders zijn dan voor andere werknemers die hun eigen auto gebruiken voor vervoer en werk?
Omdat er wel een verschil zit tussen gewoon woon-werk verkeer (eigen keus) of zakelijke km inherent aan je functie (dus vooraf duidelijk) of een wijziging van beleid.

Wie is er bijvoorbeeld aansprakelijk als je schade hebt aan jouw auto tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden? Ga je fors meer km's per jaar rijden, dit kan gevolgen hebben voor de verzekering?

Misschien gaat To altijd wel lopend of met de fiets naar haar werk, en moet ze nu verplicht altijd met de auto ivm het bezorgen. Misschien is dat wel onhandig voor haar omdat ze de kinderen met de fiets op moet halen van school? Misschien woont ze wel zo dicht bij haar werk dat ze geen km-vergoeding krijgt voor haar woon-werkverkeer. (Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar je geen vergoeding kreeg over de eerste 10 km.) Misschien hebben zij en haar partner maar één auto en heeft haar partner die (vaker) nodig voor zijn werk, waardoor zij niet altijd beschikking heeft over een auto. Misschien heeft ze geen zin in de rompslomp van het vaststellen hoeveel km zij dan zakelijk met haar auto geeft gereden. Misschien heeft ze een hele onzuinige auto, waardoor de km-vergoeding niet dekkend is en ze zelf moet toeleggen. Genoeg opties.
Niet met je eigen auto gaan rijden voor je werkgever. Dat geeft verzekeringstechnisch trammelant voo jou.
Als jullie moeten rijden, dan maar met een door de werkgever ter beschikking gesteld vervoermiddel.
Klopt dianaf

Woon niet dicht bij mijn werk en fietsen is de bezorgroute te groot voor..
Mijn auto is idd niet voor kleine ritjes en onkosten word niet aangedacht. Constant starten van auto. Daar is de auto niet voor gekocht. Dacht zelf ook aan een auto voor het bezorgen dat word van tafel geveegd.
Onze124 schreef:
01-11-2017 15:11
Klopt dianaf

Woon niet dicht bij mijn werk en fietsen is de bezorgroute te groot voor..
Mijn auto is idd niet voor kleine ritjes en onkosten word niet aangedacht. Constant starten van auto. Daar is de auto niet voor gekocht. Dacht zelf ook aan een auto voor het bezorgen dat word van tafel geveegd.

Wat vinden je collega's ervan? In het kader van samen sta je sterk.
Maar misschien contact opnemen met de vakbond/juridisch loket of zo voor informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven