Werk & Studie alle pijlers

Medicatie bezorgen

01-11-2017 14:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een apotheekhoudende huisartsen praktijk en nu moeten wij als assistentes de medicatie bezorgen opzich geen probleem maar wij moeten dat gaan doen met ons eigen auto. Elke week en zeker 40 patiënten? Wat vinden jullie?
tigri schreef:
01-11-2017 14:14
Gek dat ze daar niet een ongeschoolde kracht voor inhuren. Lijkt me goedkoper.
precies, leuke baan voor een gepensioneerde ofzo.
Onze124 schreef:
01-11-2017 15:11
Klopt dianaf

Woon niet dicht bij mijn werk en fietsen is de bezorgroute te groot voor..
Mijn auto is idd niet voor kleine ritjes en onkosten word niet aangedacht. Constant starten van auto. Daar is de auto niet voor gekocht. Dacht zelf ook aan een auto voor het bezorgen dat word van tafel geveegd.
Volgens mij kan je werkgever je niet verplichten eigen vervoer te gebruiken. Dat zou inhouden dat altijd dezelfde mensen de sjaak zijn als er collega's zijn die met OV reizen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat als je gewoon geen rijbewijs hebt? Of niet met de auto naar 't werk komt?
Ik kan moeilijk medicatie gaan bedelen met de bus of de trein.

Ik zou melden dat mijn partner vanaf nu de enige auto heel vaak nodig heeft.
Dat je dus niet meer kan garanderen dat je zomaar elke dag een auto ter beschikking hebt.
En dat je baas dus maar een andere oplossing verzint.
Of hij maar zijn eigen auto inzet.
Ik vind dat je erg moeilijk doet. Er zijn zoveel banen waarin je met eigen vervoer je werk doet. Denk aan bv thuiszorg, welzijnswerk etc etc. Het gaat echt te ver om dan als bedrijf voor allemaal vervoer te regelen. Je wordt gecompenseerd in de kosten en als er wat gebeurd tijdens deze ritten komt dat in principe voor de kosten van de werkgever.
gizzmo-returns schreef:
01-11-2017 17:34
Ik vind dat je erg moeilijk doet. Er zijn zoveel banen waarin je met eigen vervoer je werk doet. Denk aan bv thuiszorg, welzijnswerk etc etc. Het gaat echt te ver om dan als bedrijf voor allemaal vervoer te regelen. Je wordt gecompenseerd in de kosten en als er wat gebeurd tijdens deze ritten komt dat in principe voor de kosten van de werkgever.
Dat hoort bij het werk, dat weet je als je er aan begint. Maar je kunt ook kiezen voor fiets of bromfiets.
Bij TO is het een compleet nieuwe taak die niet bij haar functie hoort/beschreven staat.
Tornacense schreef:
01-11-2017 17:17
Wat als je gewoon geen rijbewijs hebt? Of niet met de auto naar 't werk komt?
Ik kan moeilijk medicatie gaan bedelen met de bus of de trein.

Ik zou melden dat mijn partner vanaf nu de enige auto heel vaak nodig heeft.
Dat je dus niet meer kan garanderen dat je zomaar elke dag een auto ter beschikking hebt.
En dat je baas dus maar een andere oplossing verzint.
Of hij maar zijn eigen auto inzet.
En als je wel een auto maar geen partner hebt?
Bezorgen is gewoon geen functie voor apothekersassistentes, tenzij ze de klanten helpen met prikken & slikken.
In dat geval moeten de assistentes opeens in werktijd mobiel zijn. Hoe moet dat met mensen die carpoolen? Dat wordt dus gewoon gemotoriseerd vervoer beschikbaar houden.

Is de bezorgdienst goedkoper? Is dat vrijwilligerswerk of betaald werk. Hoe worden de kosten en de bedrijfsrisico's geregeld?
Onze124 schreef:
01-11-2017 15:11
Mijn auto is idd niet voor kleine ritjes en onkosten word niet aangedacht. Constant starten van auto. Daar is de auto niet voor gekocht. Dacht zelf ook aan een auto voor het bezorgen dat word van tafel geveegd.
Onkosten krijg je toch verhoed schreef je? En ik vind het argument “mijn auto is niet geschikt om continue te starten” niet zo sterk. Vind in pas een argument als je tig dagen van de week, veel uren dit moet gaan doen.
Soms beslissen bazen iets, tja. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn. Tuurlijk moet men de praktische uitvoering zo Goes mogelijk doen, maar om er zo moeilijk over te doen. Zou ik als leidinggevende niet weten te waarderen. En vinden dat ze er een auto voor moeten aanschaffen: tja. Als ze daarom een assitent (deels) zouden ontslaan wordt er terecht ook gemopperd
Pieps2016 schreef:
01-11-2017 14:46
Wij hebben gewoon 2 bezorgsters die alles bezorgen, vind het een beetje raar als dit bij je functie hoort en wat als je geen auto of rijbewijs hebt?
Maar dan heb je het wrs over ene apotheek. Niet over een huisarts die ook de apotheek functie erbij doet. Lijkt me in de grote een enorm verschil.
deenje schreef:
01-11-2017 19:22
Maar dan heb je het wrs over ene apotheek. Niet over een huisarts die ook de apotheek functie erbij doet. Lijkt me in de grote een enorm verschil.
Waarom is dat anders? Ze heeft het zo te zien over een artsen/apothekerspraktijk in het buitengebied met ca 40 bezorgingen per week. In zo'n buitengebied kan je 1 of 2 mensen blij maken met een bijbaantje, terwijl de assistentes het werk doen waarvoor ze doorgeleerd hebben.
deenje schreef:
01-11-2017 19:22
Klopt ik heb het gewoon over een apotheek. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of TO nu apothekersassistente of huisartsassistente is maar bij mijn functie hoort in elk geval geen medicatie wegbrengen al doen we dat soms wel voor vaste klanten die een spoedje hebben en de bezorgsters al weg zijn maar dat komt zo weinig voor en dan nog is het je eigen keuze om het te doen of niet.
Maar goed, dan ga je op je strepen staan en doe je het niet. Begin dan ook maar vast met het zoeken naar een andere baan.
sueann schreef:
01-11-2017 19:54
Waarom is dat anders? Ze heeft het zo te zien over een artsen/apothekerspraktijk in het buitengebied met ca 40 bezorgingen per week. In zo'n buitengebied kan je 1 of 2 mensen blij maken met een bijbaantje, terwijl de assistentes het werk doen waarvoor ze doorgeleerd hebben.
40 per week, is dus 5 per dag. Of een dag 10 en een andere dag 1 of zo. 5 per dag, is echt, max 1 uur per dag. dan heb je 20 min. per patiënt, wat echt uiterst ruim is. Daar vind je mi nooit iemand voor. Vooral omdat het ook aan het begin van de dag niet duidelijk is of je wat te doen hebt, of niet (bij 40 per week zullen er ook dagen met 0 zijn).
deenje wijzigde dit bericht op 01-11-2017 20:41
12.63% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
01-11-2017 20:15
Maar goed, dan ga je op je strepen staan en doe je het niet. Begin dan ook maar vast met het zoeken naar een andere baan.
Hoezo zou weigering van gebruik van eigen auto reden tot ontslag zijn?
Tickel schreef:
01-11-2017 20:39
weigeren van gebruik eigen auto niet, maar roepen mijn auto is niet gemaakt om vaker te starten. dan zou je bij mij niet als prettige werknemer geboekt staan.
deenje schreef:
40 per week, is dus 5 per dag. Of een dag 10 en een andere dag 1 of zo. 5 per dag, is echt, max 1 uur per dag. dan heb je 20 min. per patiënt, wat echt uiterst ruim is. Daar vind je mi nooit iemand voor. Vooral omdat het ook aan het begin van de dag niet duidelijk is of je wat te doen hebt, of niet (bij 40 per week zullen er ook dagen met 0 zijn).
Ik denk dat veel recepten herhalingsrecepten zijn. Die hoeven niet per se terstond bezorgd te worden. Je kan gewoon een paar dagdelen instellen, met ruimte voor spoedjes die dan evt. door het vaste personeel incl. de artsen bezorgd worden. De artsen hebben sowieso een auto klaar staan.

deenje schreef:
01-11-2017 20:42
weigeren van gebruik eigen auto niet, maar roepen mijn auto is niet gemaakt om vaker te starten. dan zou je bij mij niet als prettige werknemer geboekt staan.
Voor mij klinkt het naar specifieke autokennis en een bewust uitgekozen rijtuig. Dat staat volkomen los van de kwaliteiten van het personeel. Dat jij hier (net als ik) nooit eerder aan gedacht hebt, is gewoon niet ter zake. Mijn auto is geen bedrijfsauto en als ik dokters/apothekersassistente was, was mijn auto geen door artsen vorderbaar voertuig.
deenje schreef:

Zitten er 100 minuten in jouw uren? :proud:
anoniem_338331 wijzigde dit bericht op 09-11-2017 09:37
16.40% gewijzigd
Tickel schreef:
Dat misschien niet, maar je hebt dan natuurlijk wel een flink conflict met je werkgever.
gizzmo-returns schreef:
01-11-2017 21:13
Dat misschien niet, maar je hebt dan natuurlijk wel een flink conflict met je werkgever.
Omdat? Ik zou er ook niet aan beginnen hoor. Kom sowieso al nooit met de auto maar met OV, ben een hele slechte chauffeur dus stap sowieso al niet in de auto van een ander. Werk in een heel andere stad dan mijn eigen stad en ken nergens de weg, en ik vind medicatie bezorgen gevaarlijk ivm overvallen. Nu zal dat niet zo snel gebeuren maar het is voor mij wel een reden om het niet te doen.
Ik vraag me af wat de werkgever zou doen als alle personeel met fiets of OV komt.
dan moet hij ook zorgen dat er een (bezorg)auto beschikbaar is.
Bij gebruik privé auto moet je echt goed opletten hoe de verzekering is geregeld onder werktijd.
deenje schreef:
01-11-2017 20:42
Maar jij zou een niet prettige werknemer niet ontslagen krijgen. Want je mag een werknemer niet verplichten eigen vervoer in te zetten voor jouw bedrijf. Tenzij uitdrukkelijk opgenomen in arbeidsvoorwaarden.
Jij mag dat vervelend vinden, maar de verzekeraar van de auto van de werknemer vindt het ook heel vervelend allemaal als er iets gebeurt met de auto tijdens een bedrijfsrit.
gizzmo-returns schreef:
01-11-2017 17:34
In de thuiszorg zie ik hier altijd verpleegsters die in een auto van de zaak rijden.

Lijkt me heel simpel; als een baas wil dat jij de telefonist bent, dan zorgt hij voor een toestel of een headset. Als hij wil dat jij dingen gaat bezorgen, dan zorgt hij voor een auto.

Ik zou het ook niet fijn vinden gevoelsmatig. Voor 1 keer wel, maar niet voor elke dag/week.
Stel dat jij de enige bent met een auto en jij wordt ziek; hoe ziet hij dat voor zich dan?
_Marana_ schreef:
01-11-2017 14:13
Ik zou dat lekker op de fiets gaan doen, onder werktijd
Ik ook! Lijkt mij heerlijk, eigenlijk gewoon betaald fietsen.
Even kort door de bocht (en ik heb niet alles gelezen): het gaat mij te ver dat de werkgever gaat vragen dat ik dergelijke dingen met mijn eigen auto ga doen als dat niet in mijn contract staat. Voor mij persoonlijk geldt ook dat ik de auto kan verzekeren voor max. 15.000 km. Met dit soort ritten er bij, zou ik meer km's moeten verzekeren en dat moet ik gaan betalen. En zelfs als de werkgever een vergoeding betaalt van 19 cent per km: daar heb ik de kosten er niet uit en ik heb een kleine auto.
In een buitengebied loopt het aantal km ook al snel op, het extra onderhoud mag TO ook zelf gaan betalen?
Mijn autoverzekeraar gaat ook moeilijk doen bij schades die ontstaan tijdens structurele bedrijfsritten.
En wat gizzo-returns schrijft over schades tijdens werktijd die voor rekening zijn van de werkgever: dat zou zo moeten zijn, maar het is de vraag of werkgever dat doet. Als je daar over moet gaan steggelen, heb je ook een probleem met je werkgever. En al betaalt hij de directe kosten van een schade, betaalt hij ook de verhoogde verzekeringspremie omdat je noclaim korting lager wordt?
m.i. moet de werkgever er zelf voor zorgen dat er een auto komt voor deze klussen (of hij leent zijn eigen auto maar uit.....al is dat niet handig als je arts bent en spoedgevallen kunt hebben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven