Werk & Studie alle pijlers

Medisch maatschappelijk werker

16-01-2017 20:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een baan die beter bij mij past dan mijn huidige baan. Nu kwam ik een vacature tegen voor een medisch maatschappelijk werker en dat leek mij een leuke functie.

Nu heb ik wel wat vragen:

- ik heb geen opleiding tot maatschappelijk werker, maar een master psychologie. Maak je dan uberhaupt een kans als je op zo'n fuctie solliciteert?

- Welke vaardigheden zijn de belangrijkste om te bezitten als je goed in dit vak wilt worden?

- Hoeveel mensen solliciteren gemiddeld genomen op zulke functies?

- En hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit?

Zitten er hier medisch maatschappelijk werkers (of andere mensen die hier verstand van hebben) die hier antwoord op kunnen geven?

Alvast bedankt
.
quote:SpringDing schreef op 16 januari 2017 @ 20:29:

Vraag 1: Nee.

Overige vragen: niet relevant.

Eens

Er is een heel groot vat vol met afgestudeerde maatschappelijk werkers die werkzoekend zijn.
Ben jij medisch mw'er Springding? Ik ben namelijk verpleegkundige, maar heb ook een diploma maatschappelijk werk én zoek ander werk. Ben ook wel benieuwd naar die functie.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Oke, dat is duidelijk . Zet ik dat uit mijn hoofd
quote:VickyP schreef op 16 januari 2017 @ 20:33:

Ben jij medisch mw'er Springding? Ik ben namelijk verpleegkundige, maar heb ook een diploma maatschappelijk werk én zoek ander werk. Ben ook wel benieuwd naar die functie.Ik heb je een PB gestuurd.
Het werk wat je doet wordt waarschijnlijk bij de zorgverzekering gedeclareerd. De zorgverzekering betaalt alleen uit als je de juiste opleiding/certificering hebt. Ik weet niet of je met een master psychologie de juiste certificering hebt. Heb je een diagnostiek aantekening?

Dat zou kunnen helpen.
Je kan toch gewoon solliciteren en dan vanzelf wel zien of je op gesprek mag komen? Als jij het goed weet te verkopen zie ik best mogelijkheden. Bij ons werken ook MW'ers die geen Maatschappelijk werk en dienstverlening gestudeerd hebben.
Misschien kun je contact opnemen met een potentiele werkgever en daar je vraag neerleggen? Dan weet je gelijk of het zin heeft om te gaan solliciteren.

Je weet maar nooit en niet geschoten is altijd mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven