Werk & Studie alle pijlers

Meer uren werken

10-05-2019 11:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat een collega van mij een proefperiode gaat draaien bij een andere functie is mij aangeboden 6 uurtjes meer te gaan werken.
Dit is voorlopig ook 2 maanden, om te kijken of het ons beide bevalt.

Is het normaal dat je hier niks van gaat zien op je salarisstrook, omdat het een proefperiode is?

Edit: Dit moet natuurlijk onder de pijler werk en studie, ben dit vergeten te wijzigen!
noas_1993 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 11:30
13.07% gewijzigd
ik interpreteer het als volgt: de uren worden wel uitbetaald, maar tegen je huidige salaris. Pas na de proefperiode kom je voor correcte inschaling in aanmerking.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
10-05-2019 12:28
Dus je wordt gevraagd je loonstrook in de gaten te houden of het klopt. Dat duidt erop dat de extra uren wel degelijk worden uitbetaald. Je krijgt echter nog geen loonsverhoging gedurende de proefperiode. Ga even langs bij je coördinator en vraag of je het zo goed hebt begrepen.
Hij zei het een beetje tussen neus en lippen en aangezien hij van een grapje houd...
Het afdelingshoofd zat er ook bij en hij zei eigenlijk niks over de wijzigingen.
Ik moest zelfs vragen of er al een aanvraag lag voor een roosterwijziging ivm niet te veel uren sparen (inkloksysteem)

ik wacht wel af.
-jolijn- schreef:
10-05-2019 13:00
ik interpreteer het als volgt: de uren worden wel uitbetaald, maar tegen je huidige salaris. Pas na de proefperiode kom je voor correcte inschaling in aanmerking.

Volgens mij gaat die loonsverhoging over de collega die naar een andere functie gaat.
Als je in je eigen functie blijft, krijg je geen loonsverhoging. Je krijgt wel meer salaris omdat je meer uren werkt, maar je basisloon / uurloon verandert niet wanneer je meer uren gaat werken.
noas_1993 schreef:
10-05-2019 12:08
Misschien loop ik nu wel op de zaken vooruit hoor.
Allereerst zei de coördinator tijdens het gesprek dinsdag ´houd je loonstrook in de gaten of het klopt´
En toen vandaag een collega vroeg of de collega nu ook meer gaat verdienen zei ze ´nee, in de proefperiode nog niet´

Ik weet al wat er gezegd gaat worden, maar ik durf het niet te vragen. en daarbij hadden ze er zelf toch mee moeten komen?
.
Dit lijkt mij vrij duidelijk eigenlijk.

Jij moet je loonstrookje in de gaten houden om te checken of de extra uren goed uitbetaald worden (logisch bij zo'n verandering). Je collega gaat niet meer verdienen in de zin van hogere loon. Maar die krijgt natuurlijk ook gewoon de uren uitbetaald.

Ik zou er vanuit gaan dat er niks aan de hand is. En hou je loonstrook in de gaten zoals je lg heeft gezegd.
pamelacourson schreef:
10-05-2019 12:44
Het lijkt mij dat je die uren gewoon worden uitbetaald, anders waren ze niet over je loonstrook begonnen. Maar het is helemaal niet raar om het even na te vragen hoor. Ik zou er namelijk niet aan beginnen om gratis te werken. Het gaat niet om een dagje, maar om honderden euro’s.
Als ze niet betalen zou ik daarna een proefperiode willen met minder uren waarbij ik dan ook voor de niet gemaakte uren word betaald. :)

Maar een werkgever kan niet zomaar iemand voor nop laten werken hoor. Ook een louche werkgever die wel probeert zulke geintjes uit te halen komt er niet onderuit als je echt rechtsbijstand/juridisch loket inschakelt, want als werknemer sta je dan gewoon in je recht.
Hier gebeurt het nog wel es dat je "tijd voor tijd" krijgt.

En dat je die 6 uur per week terug mag nemen in vakantie als het na 2 maanden niet blijvend blijkt te zijn.

Heb je nadien gewoon 48 uren extra verlof / recuperatie die je mag opnemen.

Als iets definitief wordt, worden je uren en contract wel aangepast.
Maar dat doen ze liever niet als ze niet zeker zijn, want de boel terugdraaien na 2 maanden is wat ingewikkelder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven