Werk & Studie alle pijlers

Meer uren werken

10-05-2019 11:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat een collega van mij een proefperiode gaat draaien bij een andere functie is mij aangeboden 6 uurtjes meer te gaan werken.
Dit is voorlopig ook 2 maanden, om te kijken of het ons beide bevalt.

Is het normaal dat je hier niks van gaat zien op je salarisstrook, omdat het een proefperiode is?

Edit: Dit moet natuurlijk onder de pijler werk en studie, ben dit vergeten te wijzigen!
noas_1993 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 11:30
13.07% gewijzigd
Nee
Dat ligt aan je contract.
Ik zou echt geen 6 uur meer gaan werken als je er niet voor betaald krijgt. Daar zoeken ze maar een andere gek voor.
Zou ik lekker niet doen, ook niet als proef! Ik ben in verband met verlof collega ook tijdelijk 6 uur p.w. meer gaan werken, maar heb daar ook keurig een tijdelijke uitbreiding voor gekregen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
drominique schreef:
10-05-2019 11:33
Dat ligt aan je contract.
Ik heb een contract voor 20 uur en ik zou dan nu 26 uur gaan werken (op proef)
Wat raar. Natuurlijk ga je niet 48 uur gratis werken. Wat raar dat ze daar zelf niet mee komen.
Op proef hoort een werkgever ook gewoon te betalen. In je proeftijd geldt toch ook gewoon je arbeidsovereenkomst, inclusief de verplichting aan je werkgever om je te betalen. Je gaat toch niet gratis 48 uur werken?
bedoel je nu dat je niets extra`s betaald krijgt of dat er bijv. bij je vaste gegevens op je loonstrook nog steeds 6 uur minder staat?
Nee, dat is niet normaal. Tenzij er compensatie is aangeboden in de vorm van tijd. Mag je de 8 * 6 uur = 48 uur optellen bij je verlofuren misschien?
Werken doe je om betaald te worden. Het is nogal raar om structureel te werken zonder betaling. Tenzij je vrijwilligerswerk doet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nee natuurlijk is dat niet normaal.Ik heb ook wel eens een periode meer gewerkt maar kreeg keurig een aanvulling op mijn contract zoals het hoort. Krijg je dat niet dan zijn het overuren denk ik en dan ligt het eraan of je ze volgens contract uitbetaald krijgt of moet compenseren.
Hebben ze gezegd dat je 6 uur extra voor niks moet werken?

Of denk je dat alleen maar omdat je nu een contract voor 20 uur hebt.

Natuurlijk betalen ze straks gewoon voor 26 uur.
Nee, 6 uur extra werken (ook al is het als proef) betekent extra salaris voor 6 uur.
Het kan wel zijn dat je verhoudingsgewijs netto niet 26/20e gestort krijgt (door belastingen en heffingskortingen die inkomensafhankelijk zijn), maar je gaat er zeker op vooruit.

Kan het zijn dat het volgende maand met terugwerkende kracht wordt uitbetaald? Dat zou ik checken bij je werkgever. Wij moeten declaraties bv indienen voor de 6e van de maand om het nog in diezelfde maand (rond de 23e) uitbetaald te krijgen. Anders volgt het een maand later.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Dan zou mijn tegenreactie zijn om eens een half jaar op basis van proef 3 uur per week te werken. Uiteraard zonder de financiële situatie zoals die nu is aan te passen. Misschien ziet je werkgever dan in hoe bizar dit klinkt.
Misschien loop ik nu wel op de zaken vooruit hoor.
Allereerst zei de coördinator tijdens het gesprek dinsdag ´houd je loonstrook in de gaten of het klopt´
En toen vandaag een collega vroeg of de collega nu ook meer gaat verdienen zei ze ´nee, in de proefperiode nog niet´

Ik weet al wat er gezegd gaat worden, maar ik durf het niet te vragen. en daarbij hadden ze er zelf toch mee moeten komen?
Niets durven vragen is zelden een goede strategie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
meer verdienen klinkt alsof het gaat om het uurloon. en het lijkt me logisch dat dat niet omhoog gaat. maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je de 6 extra uren wel uitbetaald krijgt, tegen je huidige uurloon.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Natuurlijk moet je dit op je salarisstrook zien. Niemand werkt gratis. Hebben ze deze extra uren opgenomen in je arbeidscontract? Zo niet, dan moet je daar zo snel mogelijk om vragen. Mocht je immers niet betaald worden dan heb je geen been om op te staan als deze uren niet vermeld werden.
noas_1993 schreef:
10-05-2019 12:08

Ik weet al wat er gezegd gaat worden, maar ik durf het niet te vragen. en daarbij hadden ze er zelf toch mee moeten komen?
er is maar 1 persoon verantwoordelijk voor jouw leven, jouw baan, en jouw loonstrookje...
noas_1993 schreef:

Allereerst zei de coördinator tijdens het gesprek dinsdag ´houd je loonstrook in de gaten of het klopt´
En toen vandaag een collega vroeg of de collega nu ook meer gaat verdienen zei ze ´nee, in de proefperiode nog niet´
Je krijgt die 6 uur dus wel betaald maar gedurende de 2 maand proefperiode ga je niet in loon omhoog je houdt gewoon je huidige uurloon.
noas_1993 schreef:
Misschien loop ik nu wel op de zaken vooruit hoor.

Dus je wordt gevraagd je loonstrook in de gaten te houden of het klopt. Dat duidt erop dat de extra uren wel degelijk worden uitbetaald. Je krijgt echter nog geen loonsverhoging gedurende de proefperiode. Ga even langs bij je coördinator en vraag of je het zo goed hebt begrepen.
Nee, loon naar werken dus alle uren betaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
poppiejoppie schreef:
10-05-2019 12:16
Je krijgt die 6 uur dus wel betaald maar gedurende de 2 maand proefperiode ga je niet in loon omhoog je houdt gewoon je huidige uurloon.

Dit.

Omdat (en zolang) het een proef is, worden de extra uren apart uitbetaald.
Vandaar de opmerking: "let op je salarisstrook of dat goed gaat"

Slaagt de proef wederzijds, dan wordt je salaris structureel met die 6 uur verhoogd.
Dus ja: dat je NU geen -structurele- salarisverhoging krijgt, klopt.
Je salaris wordt pas verhoogd, als de situatie wordt omgezet in een nieuwe, definitieve situatie (met een aangepast contract + salaris)
Het lijkt mij dat je die uren gewoon worden uitbetaald, anders waren ze niet over je loonstrook begonnen. Maar het is helemaal niet raar om het even na te vragen hoor. Ik zou er namelijk niet aan beginnen om gratis te werken. Het gaat niet om een dagje, maar om honderden euro’s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven