Werk & Studie alle pijlers

Meerdere opties

08-02-2017 13:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat zouden jullie doen? Een tijdelijke baan met nieuwe taken en met een goed salaris bij een groot bedrijf waar het project snel stopt. Of een baan voor een langere tijd bij een kleiner bedrijf met een lager salaris dan wat je nu verdiend in dezelfde functie?
Ik zou kiezen voor de baan die mij op lange termijn ook wat oplevert.
Don't waste your time or time will waste you.
Ligt eraan hoe je perspectief op een nieuwe baan is na dat project......
Oh dear, how sad, never mind.
Misschien is die ervaring van die minder verdienende baam wel veel waardevoller dan het salaris wat je misloopt.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Allebei niet
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kiezen voor de baan voor een langere tijd in dezelfde functie en er met 300 euro op achteruit gaan. Of een baan voor een korte tijd met een beter salaris en een naam die goed op je cv staat.
quote:Marjoviv schreef op 08 februari 2017 @ 13:52:

Kiezen voor de baan voor een langere tijd in dezelfde functie en er met 300 euro op achteruit gaan. Of een baan voor een korte tijd met een beter salaris en een naam die goed op je cv staat.Dan zou ik ook laten meewegen of je die 300 eigenlijk makkelijk kan missen en in hoe groot de kans is binnen jouw sector dat je snel weer een baan vindt.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 08 februari 2017 @ 14:02:

[...]

Dan zou ik ook laten meewegen of je die 300 eigenlijk makkelijk kan missen en in hoe groot de kans is binnen jouw sector dat je snel weer een baan vindt.

Hoi,

De kans is groot. Ja het is een best wel grote achteruitgang qua salaris. het is wel in dezelfde functie als wat ik nu doe. Ik vind deze taken best leuk. Maar ik denk erover om voor de tijdelijke functie te gaan, omdat het een groot bedrijf is en het is een salaris wat ik niet zo een twee drie meer ga verdienen. Maar de kans is groot dat bedrijven vragen waarom zoveel banen op je cv...
Als je zeker weet dat het project snel stopt en je geeft er vrijwillig een baan met meer zekerheid voor op, dan kun je in de problemen komen met de ww. Dat zou ik meenemen in de overweging.
Ik zag dat bedrijf met de kortte aanstelling in de top 10 staat van de beste organisaties in NL. Ik hoop dan dat met eventueel deze keuze mijn kansen groter worden elders. Lastig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven