meerdere talen leren
maandag 27 oktober 2014 om 19:05
Op de middelbare school ging het me best goed af (Engels, Duits en Frans). Maar op het hbo al wat minder (Frans (vervolg) icm Spaans). Vond de combi Spaans Frans echt lastig omdat de talen heel veel op elkaar lijken (vooral grammaticaal) en ik sprak al wel wat Frans.
Twee jaar geleden gestart met een vijfde vreemde taal (Zweeds) en dat is vrij pittig. Niet omdat de taal an sich lastig is maar omdat ik merk dat een taal leren wat moeizamer gaat. Ben begin 30 en hoor dit van meer leetijdsgenoten.
Twee jaar geleden gestart met een vijfde vreemde taal (Zweeds) en dat is vrij pittig. Niet omdat de taal an sich lastig is maar omdat ik merk dat een taal leren wat moeizamer gaat. Ben begin 30 en hoor dit van meer leetijdsgenoten.
maandag 27 oktober 2014 om 19:12
maandag 27 oktober 2014 om 19:16
Als je een van de twee erg goed spreekt, is het leren van de ander veel makkelijker. Dus ik zou het bij Spaans houden, helemaal daarvoor gaan. Als je het dan naar je tevredenheid spreekt, verdiep je je erg in het Frans.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed je het wilt spreken. Bovenstaande raad ik aan als je het vloeiend wilt spreken. Als je maar een paar woordjes wilt kunnen, dan kan meerdere talen leren prima tegelijkertijd.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed je het wilt spreken. Bovenstaande raad ik aan als je het vloeiend wilt spreken. Als je maar een paar woordjes wilt kunnen, dan kan meerdere talen leren prima tegelijkertijd.
maandag 27 oktober 2014 om 19:19
Ik heb Engels en Frans op een vertalersopleiding gedaan, dat ging goed naast elkaar. Daarna heb ik Engels, Frans en Spaans tegelijkertijd gedaan waarbij Engels en Frans goed naast elkaar gingen, maar Frans en Spaans vond ik een lastige combi omdat de talen veel op elkaar lijken, maar toch ook weer erg verschillend zijn.
Als je een taal echt goed wil leren, zou ik ze los van elkaar leren en niet tegelijkertijd.
Als je een taal echt goed wil leren, zou ik ze los van elkaar leren en niet tegelijkertijd.
maandag 27 oktober 2014 om 19:30
Het leren van een nieuwe taal wordt alleen maar lastiger als je al wat ouder bent..ben nu 49,
Ben begonnen met een cursus Spaans, spreek uitstekend Engels en een beetje HAVO Frans en Duits, maar haal idd wel dingen door elkaar.
Dat heb ik met Frans en Engels eigenlijk ook, maar als je de uitspraak een beetje 'verfranst" is dat soms geen probleem
Ben begonnen met een cursus Spaans, spreek uitstekend Engels en een beetje HAVO Frans en Duits, maar haal idd wel dingen door elkaar.
Dat heb ik met Frans en Engels eigenlijk ook, maar als je de uitspraak een beetje 'verfranst" is dat soms geen probleem
maandag 27 oktober 2014 om 19:36
maandag 27 oktober 2014 om 20:02
Ik heb vroeger Engels en Duits tegelijk geleerd, maar toen was ik nog heel jong. Als kind gaat dat een stuk gemakkelijk. Maar toen ik later (begin twintig) Spaans ging leren had ik last van de blauwe maandag Frans die half was blijven hangen op de middelbare school. Ik vond het geen doen. Heeft lang geduurd voor ik het Frans eruit had, en ik kon er nooit ene fluit van op school. Toch vond ik het lastig. Ik zou dus die combi in ieder geval niet doen. Lijkt echt te veel op elkaar.
Geld ook voor Italiaans trouwens in combi met Frans/Spaans.
Geld ook voor Italiaans trouwens in combi met Frans/Spaans.
maandag 27 oktober 2014 om 20:20
dinsdag 28 oktober 2014 om 07:44