Werk & Studie alle pijlers

MER deeltijd

03-10-2010 21:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil graag een HBO studie volgen en tot nu toe lijkt de MER mij het beste bij mij en mijn toekomstplannen passen.

Ik wil dan deeltijd gaan studeren. Over de school twijfel ik nog. HvA of Inholland.

Wie studeert er deeltijd aan één van deze scholen en kan mij haar ervaringen vertellen?

Ben benieuwd naar de vakken die je krijgt, of je veel zelfstandig doet of ook projecten in groepsverband.

Mijn zwakker punt is wiskunde en ben dan ook benieuwd hoe jullie het vak bedrijfseconomie bevalt.

En is het te plannen met je werk? Zelf werk ik 40 uur in een commerciële functie.
Hier ook deeltijd MER ik zit in het 3e jaar en studeer aan een andere hogeschool dan waar jij naar toe wilt.

MER is op zich wel heel erg breed, juridische vakken, economische vakken, organisatiekunde, psychologie, marketing etc.Ik volg nu in het 3e jaar minoren, waarvan ik vind dat ze niet echt aansluiten bij de MER. De minor die ik nu volg is heel erg HRM gericht en de volgende minor word Consultancy. Helaas niet een juridische minor of meer een management minor.

Economie is ook voor mij een zwak punt, vind het nivo bij onze opleiding bijna op Bedrijfseconomie nivo liggen. Dat viel me vies tegen.

Alle opdrachten zijn tot nu toe ook groepsopdrachten geweest. Helaas....want op een of andere manier zit ik altijd in een groep met mensen die minder gemotiveerd zijn dan ik.

Zelf werk ik 32 uur (ook commerciele functie, maar studie sluit daar niet op aan) en voor mijn studie ben ik zeker 15-20 uur p.w. kwijt.(incl. collegeavonden) Dus bepaal voor jezelf hoeveel tijd je in de week over hebt om te kunnen studeren. Minder werken was voor mij echt noodzakelijk, want ik hield geen vrije tijd en sociaal leven meer over.
Hoi,

Heb de MER deeltijd gedaan. Is al wel ruim tien jaar geleden. Maar goed. Wou vanwege de wiskunde in eerste instantie maar een paar vakken volgen. Heb op advies toch maar alles gedaan. Wiskunde was voor mij lastig, evenals statistiek en bedrijfseconomie. Maar is desondanks wel gelukt. Werkte destijds 40 uur per week. Ik heb de opleiding niet gevolgd bij de door jou genoemde instituten.
Hi, ik heb ook de MER in deeltijd gedaan. Ik twijfelde toen ook tussen twee hbo-instellingen. Ik heb toen beiden een vraag gemaild om er achter te komen welke instelling het snelste zou reageren. Daar heb ik geen spijt van gehad.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik schaam me er een beetje voor maar ben heel erg slecht in wiskunde en bedrijfseconomie. De formules etc. blijven bij mij niet hangen en moet echt op middelbare school niveau beginnen met dit soort zaken. Hierdoor twijfel ik erg over de opleiding.

Op dit moment twijfel ik over de MER of CE. Beide spreken mij niet 100% aan.

Mijn werkgever heeft het liefst dat ik een opleiding via een hogeschool doe. Echter zie ik dat er bij NCOI opleidingen zijn die mij wel voor 100% aanspreken. Bijvoorbeeld HBO Bedrijfskunde.

Die opleiding kost gewoon euro 11.000. Dit kan ik niet betalen en mijn werkgever ook niet. Moeilijk vind ik het....
Als je slecht bent in wiskunde en bedrijfseconomie, waarom wil je dan perse een studie gaan doen waar dit in zit? Voel je dan niet aan dat je de vakken niet gaat halen als je te weinig kennis hebt? Vind het maar raar. Of wil je werkgever dat je juist hierom een studie gaat volgen? Wat is het doel van de studie?

Waarom ga je niet gewoon eens een avondje meelopen met een klas. En praat dan voornamelijk met de studenten en niet met de mensen van de opleiding die je naar binnen willen trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven