Werk & Studie alle pijlers

Mijn bestemming

10-09-2012 15:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste mensen, ik heb deze site pas ontdekt en ik moet zeggen, ik vind het geweldig. Ik woon nl in Suriname en veelal wordt er hier weinig gelezen, laat staan gereageerd!!

Anyway, ik wil graag wat delen en vragen, en ik kijk uit naar jullie reacties. Ik heb een zodanige levensweg gehad dat ik op een punt in mijn leven ben gekomen waarbij ik bezig met mensen in groepen van 15 to 20 personen. Anderen hebben het indertijd de naam " Innerlijke Organisatie" gegeven. Het komt erop neer dat je als mens negativiteit kan leren herkennen en kan omzetten in positiviteit. Wetenschappelijk is aangetoond dat de mens rond de 60.000 gedachten dagelijks op nahoudt. de vraag is dus hoe je je je eigen stem herkent boven en tussen alle andere stemmen, ingevingen en indrukken die je van buitenaf krijgt. Anyway, ik ben dan ongeveer een aantal weken bezig met zo een groep, ze krijgen "missies" mee, etc.

ik doe dit al een paar jaar, maar meer in mijn vrije tijd. Ik heb het ook voor de politie gedaan. Ik heb zelf een bureau die wanbetalers en oplichters aanpakt. Maar de laatste tijd merk ik dat het onder de jongeren veel gevraagd is. En wanneer de iet wat ouderen erover horen, zijn ze ook geinteresseerd.

En hier komt het, ik heb niet zo lang geleden besloten dit structureel te gaan doen en heb heel wat bedrijven benaderd, ze vinden het interessant, maar op een of andere manier doen ze het toch niet. Het ligt niet aan het tarief, ik heb vernomen dat het veelal erom gaat dat de vrees bestaat dat de mensen (werknemers) die het zullen volgen hoogstwaarschijnlijk bewuster zullen worden en er voor de werkgever teveel frictie kan ontstaan.

Voor het bedrijf is het juist goed, omdat al is bewezen dat men op tijd komt (surinamers zijn laatkomers over het algemeen) na dit te hebben ervaren, beter samen te werken, meer gevoel voor het bedrijfsbelang te hebben etc. En toch kiest het bedrijf er liever voor om daarmee te leven dan de mensen te versterken. iemand een tip hiervoor?
Tip? Je verkooppraatje wat korter en helderder te maken. Als eigenaar van een bedrijf zijnde zou ik ook niets kunnen (en willen) met dergelijke vaagheden.
Wat is er nieuw aan omdenken???
Legio bedrijfjes die dat soort trainingen aanbiedt hier. Het ligt dus niet aan het feit dat men niet wil. Maar aan het feit dat jij je product niet goed genoeg kunt verkopen.
Ik begrijp weinig van je verhaal, dus daar zou het aan kunnen liggen.
ik kan het ook niet volgen; het klinkt erg zweverig maar dan zakelijk verpakt.
it's a big club and you ain't in it
Het is te vaag, een bedrijf gaat ´een probleem´ pas oplossen als zij iets als probleem ervaren. Je idee is niet concreet genoeg, het is van alles niets. Misschien dat je aanpak beter werkt indien je een persoonlijk coach wordt. Dus mensen coachen die in organisaties tegen problemen aanlopen. Deze mensen in hun kracht zetten, zeg maar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind je verhaal niet te volgen, dus misschien ligt het daar aan. Probeer nou eens in twintig woorden te vertellen wat je verkoopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven