Werk & Studie alle pijlers

Mijn droom, een eigen kinder kringloop winkeltje

07-11-2012 14:42 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn droom is al jaren een kinder kringloop winkeltje te beginnen.

Ik ben zelf echt gek van tweedehands spullen, om de prijs maar ook om het feit dat spullen nog een tweede, derde of zoveelste kans krijgen. Ik vind hergebruik echt heel goed in deze tijden van zgn. crisis. Vind het heerlijk om in tweedehandswinkeltjes te snuipen, op vlooienmarkten ed. Voel ik me rot laat me dan even een uurtje in een kringloop snuffelen en ik voel me een stuk beter. het is niet alleen het feit je leuke betaalbare dingen kan vinden maar ook vaak aparte dingen die je anders niet vindt in de winkel.

Maar nu terug naar mijn droom...

Mijn droom is na jaren als vrijwilliger in een instelling geholpen te hebben met het uitzoeken van kinderkleding en speelgoed voor de verkoop een eigen kinderkringloopwinkel te beginnen.

Kinderkleding, speelgoed en kleine meubelen. Alles in supergoede staat en alles nagekeken.Voor betaalbare prijzen zodat ook de minima wat kunnen kopen. Ben nu bezig met een inzamelpunt voor de voedselbank op te zetten voor speelgoed. Dat vind ik erg leuk maar het blijft wel kriebelen. Alleen ik ben bang dat er te veel tijd in gaat zitten, tjd die ik momenteel niet heb helaas, Het is wel jammer want waar ik woon zijn er veel mogelijkheden door de crisis voor dit soort iniatieven. Maar voorlopig blijft het nog bij dromen. Ben benieuwd of er meer mensen rondlopen met dit soort dromen?
NYC, die eetclub droom heb ik ook !!!!! Heb een tijd een eetclubje gehad maar na verhuizing uit elkaar gevallen, vond dat echt super leuk !
Grappig, NYC.

Ik wil kooklessen gaan geven. En het lijkt te gaan lukken straks.

(Gratis btw, zodat mensen thuis gezond leren koken.)
Met subsidie? dan kun je beter een gratis dienst maken. Er is geen stichting/fonds die een winkel zal subsidieren. Winkels zijn er namelijk om winst te maken.

Stichting Babyspullen, en Heerlijk delen zijn bijv. initiatieven die kleding inzamalen en verspreiden onder minima. Zij draaien wel op subsidie.

In aAsterdam zit trouwens wel een kinderkringloopwinkel. Al een tijdje. Volgens mij kan het best... ook zonder subsidie.
Als het je droom is, onderzoek dan de (on)mogelijkheden van je droom. Hoe werk dat met subsidie, wat zijn de voorwaarden, kan het via een stichting. Ik ben momenteel ook bezig met mijn ondernemingsplan om mijn eigen droom te verwezenlijken en je krijgt er enorm veel energie van!
NYC, ben bezig (al ligt het nu al een hele tijd stil door mijn andere droom die voorrang kreeg) met mijn levensverhaal: de ervaring op het gebied van mijn voormalige angststoornis en de geschiedenis die daaraan vooraf is gegaan.

Daar ben ik nu dus een praktijkje in begonnen (met behoud van uitkering), maar omdat dit waarschijnlijk niet zal voortduren, kan ik het schrijven weer oppakken.

Ben je al bezig met je eetclub?
Leuk Missy_acy!

Eigenlijk ook wel een droom van me, kinderkookcafé, waar ook kinderfeestjes en workshops met kinderen gehouden kunnen worden. Heb veel geduld in het werken met kinderen én ik houd van koken.

@ Molly:

Eetclub is nog niet van start. Heb hier op het forum al 's een oproep gedaan maar er is helaas maar weinig respons op gekomen. Ik woon sinds een jaar een Limburg en ken hier weinig mensen, dus een eetclub leek mij een hele leuke manier om met mensen in contact te komen. Heb ik in mijn vorige woonplaats altijd heel leuk gevonden!
marthe 16 geloof me ik ben tegen subsidie voor alles maar het zal niet veel zijn wat je krijgt meer in de vorm van hulp en scholing en gebouw dat soort dingen. Het is natuurlijk afwachten hoe dit zich ontwikkelt met het nieuwe kabinet maar misschien zullen dit soort iniatieven juist wel meer nodig zijn als er meer armoede komt, spullen zullen juist meer hergebruikt moeten worden.

Een eigen restaurant/ catering is heel lang mijn droom geweest maar is helaas erg hard werken en erg moeilijk en dat zal steeds moeilijker worden met al die enge plannen van het kabinet....
quote:srekeamar schreef op 07 november 2012 @ 15:04:

subsidie!!! HALLO

dus jij verwacht dat andere gaan betalen voor jouw hobby???

Luister ik vind het idee van een kringloopwinkel voor kinderen echt niet verkeerd. Echter vind ik jouw gedachtegang "dan vraag ik toch subsidie aan" wel verkeerd.

Daarnaast ook erg onrealistisch want er is bijna geen subsidie meer, of is de 16 miljard (of zo) aan bezuinigingen jouw ergens ontgaan.

en de dagen dat je niet gaan werken (maar bezig bent met je winkeltje) verwacht je ook nog uitkering zeker.

Poeh poeh.

Er bestaan ook particuliere fondsen he? Die geven lekker geld aan wie ze zelf geld willen geven. Niet alles komt van 'de hard werkende nederlander' zoals mensen zichzelf graag noemen. Pff.
Ik zou graag een mooie vintage kledingzaak willen hebben en/of een schattig antiekwinkeltje waar je nog een kopje thee aangeboden krijgt...
quote:missy_Acy schreef op 07 november 2012 @ 15:16:

Grappig, NYC.

Ik wil kooklessen gaan geven. En het lijkt te gaan lukken straks.

(Gratis btw, zodat mensen thuis gezond leren koken.)Oh wat goed Missy! En mooie achterliggende gedachte ook!
NYC jeetje wij hebben bijna zelfde dromen, ik heb een tijdje kinderkook cafe gedaan alleen is helaas het buurthuis waar ik het deed gesloten. Koken is mijn passie en met kinderen is erg leuk, waar woon je want ik weet een vacature (vrijwillig) ben ik voor benaderd maar op die dag kan ik niet.
audrey 86 ik droom met je mee als antiek liefhebber!!!
Geweldig leuk al die dromen te lezen !
Mezelf, ik ken iemand die dat met kinder kleding doet. Een soort kleding bank zeg maar.

Voor gezinnen die het minder hebben.

Helaas moet dat vanuit huis, want plekken zijn schaars.

Die in Zaandam heeft een oud kinderdagverblijf geloof ik.

Google maar eens: verzamelpunt Zaandam.
quote:mezelf1974 schreef op 07 november 2012 @ 15:19:

marthe 16 geloof me ik ben tegen subsidie voor alles maar het zal niet veel zijn wat je krijgt meer in de vorm van hulp en scholing en gebouw dat soort dingen. Het is natuurlijk afwachten hoe dit zich ontwikkelt met het nieuwe kabinet maar misschien zullen dit soort iniatieven juist wel meer nodig zijn als er meer armoede komt, spullen zullen juist meer hergebruikt moeten worden.

...Precies, dergelijke initiatieven worden juist steeds meer gestimuleerd. En denken vanuit mogelijkheden, niet vanuit beperkingen. Die laatste zijn immers bekend, de mogelijkheden kunnen alleen maar bekend worden door je geest vrij te laten denken.
NYC: oproep heb ik nooit gezien. Jammer, maar wie weet op een andere manier. Woon je in het noorden van je provincie?
Wat leuk mezelf1974!

Ik heb in mijn vorige woonplaats vaak gegeten in een kookcafé, waar door (uitgeprocedeerde) asielzoekers werd gekookt, voor een heel laag bedrag kon je daar verrukkelijke vegetarische gerechten eten.

Ik woon in Zuid-Limburg, daar zal die vacature vast niet zijn. :(
Mezelf1974: ik vind het nu al een geweldig topic. Krijg er energie en inspiratie van. Precies wat ik nodig had. En wie weet hoe er voor sommige een balletje kan gaan rollen, door hier te lezen en te schrijven.
Molly, eens met jou. Leuk topic dit!
precies dat is mijn motto denken vanuit je mogelijkheden en niet vanuit je beperkingen!

Dat kledinginzamel punt in zaandam ken ik , heb contact hier met de voedselbank en die noemden dat ook al op zich is hier een kledinginzamel maar nog niks met speelgoed. Wij hebben nu een plan dat op te gaan zetten alleen de ruimte heb ik niet, en daar krijg je dus weer geen subsidie voor omdat het voor de voedselbank is en die worden hier al heel veel geholpen vind de gemeente, zijn niet mijn woorden voordat mensen over mij heen vallen maar die van iemand van de gemeente ...
dank je wel molly74 ! Vind het ook onwijs leuk om ieders dromen te lezen en misschien worden dromen wel werkelijkheid!
nyc ik heb een aantal jaren in een kookcafe gekookt eens per 3 maanden maar dan was je dus ook wel 2 dagen zoet met voorbereiden en koken voor 60 mensen helaas kan ik dat nu niet meer ivm lichamelijke beperkingen maar was super gaaf om te doen !
Waar woon je ongeveer Mezelf?
quote:missy_Acy schreef op 07 november 2012 @ 15:13:

[...]

Totdat je restaurant runt. Dan is alle romantiek verdwenen. Precies, daarom hou ik het maar bij dromen
quote:molly74 schreef op 07 november 2012 @ 15:24:

NYC: oproep heb ik nooit gezien. Jammer, maar wie weet op een andere manier. Woon je in het noorden van je provincie?Nee, in het zuiden dus... Maar heb wel even mijn berichtje ge-upt, hopelijk lezen er toch nog wel wat Limburgers mee. En hoewel ik het hier in Limburg prima naar mijn zin heb, heb ik ook wel het idee dat allerlei leuke, spontane, beetje maffe, artistieke acties en initiatieven vooral plaatsvinden in de grote steden van de randstad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven