Werk & Studie alle pijlers

Mijn droom, een eigen kinder kringloop winkeltje

07-11-2012 14:42 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn droom is al jaren een kinder kringloop winkeltje te beginnen.

Ik ben zelf echt gek van tweedehands spullen, om de prijs maar ook om het feit dat spullen nog een tweede, derde of zoveelste kans krijgen. Ik vind hergebruik echt heel goed in deze tijden van zgn. crisis. Vind het heerlijk om in tweedehandswinkeltjes te snuipen, op vlooienmarkten ed. Voel ik me rot laat me dan even een uurtje in een kringloop snuffelen en ik voel me een stuk beter. het is niet alleen het feit je leuke betaalbare dingen kan vinden maar ook vaak aparte dingen die je anders niet vindt in de winkel.

Maar nu terug naar mijn droom...

Mijn droom is na jaren als vrijwilliger in een instelling geholpen te hebben met het uitzoeken van kinderkleding en speelgoed voor de verkoop een eigen kinderkringloopwinkel te beginnen.

Kinderkleding, speelgoed en kleine meubelen. Alles in supergoede staat en alles nagekeken.Voor betaalbare prijzen zodat ook de minima wat kunnen kopen. Ben nu bezig met een inzamelpunt voor de voedselbank op te zetten voor speelgoed. Dat vind ik erg leuk maar het blijft wel kriebelen. Alleen ik ben bang dat er te veel tijd in gaat zitten, tjd die ik momenteel niet heb helaas, Het is wel jammer want waar ik woon zijn er veel mogelijkheden door de crisis voor dit soort iniatieven. Maar voorlopig blijft het nog bij dromen. Ben benieuwd of er meer mensen rondlopen met dit soort dromen?
Ja hoor.

Meerdere:

1. Met m'n gezin in een camper een wereldreis maken. Heel romantisch in m'n droom, maar denk dat t in werkelijkheid vies tegen zou vallen.

2. Een tweedehands boekenwinkel. Ook in m'n droom geromantiseerd. Maar ook niet reëel, omdat steeds meer digitaliseert.

3. In en woongroep van kunstenaars wonen. Zoals in de films. Maar. Denk dat in werkelijkheid gek zou worden van steeds mensen om me heen.

Het lijkt me niet iets waar je je brood mee kunt verdienen, meer een leuke hobby.
Wat een top idee! Maar idd niet om van te leven, dat lijkt me niet haalbaar.
Vergeet ik er bij te zeggen dat ik hier niet van wil leven ik wil dit meer vrijwillig met subsidie doen, Al is er wel van te leven want ik heb dus iemand waar ik grote bewondering voor heb die dit begonnen is in Friesland en hier veel succes mee heeft en er nu zelfs van kan leven, ze was eerst 1 dag open nu al 4 en het loopt echt super goed. Ik wil het meer doen als vrijwilliger met andere vrijwilligers en dan bijv. 2 dagen per week open en dan ook mensen met weinig geld een mogelijkheid bieden om leuke dingen te kopen.
Met subsidie?
Hee, missy_acy, dat lijken mijn dromen wel

Mijn dromen:

- Met een VW busje door Europa toeren.

- In een commune wonen met allemaal kunstenaars en hippies en dan voor een groot deel zelf groenten verbouwen in de moestuin.

- Boswachter worden

- Iets kunnen ontwerpen dat dan heel geliefd wordt, op artistiek vlak.

- Een eigen boekhandeltje hebben
missy acy een boekenwinkel is inderdaad ook zo leuk maar niet meer zo haalbaar doordat veel via internet gaat en digitaal. Dat is wel jammer want oude boekenwinkeltjes hebben wel wat, die muffe geur enzo vind ze geweldig!

Ik heb dit werk dus jaren voor een instelling gedaan die had een inbreng en zocht alles uit en verkocht het voor niet al te veel. Helaas is dit gestopt omdat het te goed ging, dwz. er kwam te veel binnen nadat een aantal kringloopwinkels hier de deuren sloten dus er was te veel werk en te weing mensen en toen is het helaas gestopt iets wat ik nog steeds heel jammer vind...
river song waar ik woon worden er voor dit soort ideeën subsidies gegeven omdat de armoede hier vrij hoog is. Je mag dan geen winst maken ed en ontvangt een kleine subsidie om alles draaiende te houden. Het kan ook dat je bijvoorbeeld een pand of een deel daarvan voor een klein bedrag mag gebruiken. Ik heb al met ons stadsdeel een gesprek gehad en die vinden het een super iniatief omdat zoiets er dus niet meer is hier. Alleen ik durf het dus nog niet omdat ik bang ben dat ik 'verzuip'in al het werk.....
nyc, boswachter worden die vindt ik leuk ! Wat trekt jou daar zo in daar ben ik wel nieuwsgierig in, vind het echt een leuke !
Leuk dat je zo'n droom hebt en er zo enthousiast over bent. Ik heb zelf helemaal niks met tweedehandsspullen, zal ook nooit zo'n winkel ingaan, maar zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn :-) Ik zou zelf graag mensen adviseren op het gebied van gezondheid en ze helpen hun leven te organiseren (voor degenen die daar moeite mee hebben). Maar ik weet dat er op dat gebied al zoveel aangeboden wordt, dus ik hou het maar bij het adviseren van mensen die ik persoonlijk ken.
marthe 16 die mensen moeten er ook zijn ! ik ben zelf tegen alles wat nieuw is, probeer bijna alles tweedehands te kopen behalve ondergoed, sokken en eten. Wat jij zegt herken ik ik adviseer en help mensen graag op het gebied van omgaan met geld, doe dit ook meer in prive sfeer en doe dit 2 uur per week in een buurthuis, Maar brood is er niet mee te verdienen omdat er al genoeg zijn die dat doen dus doe ik het net als jou in prive sfeer maar evengoed erg leuk !
quote:mezelf1974 schreef op 07 november 2012 @ 14:59:

river song waar ik woon worden er voor dit soort ideeën subsidies gegeven omdat de armoede hier vrij hoog is. Je mag dan geen winst maken ed en ontvangt een kleine subsidie om alles draaiende te houden. Het kan ook dat je bijvoorbeeld een pand of een deel daarvan voor een klein bedrag mag gebruiken. Ik heb al met ons stadsdeel een gesprek gehad en die vinden het een super iniatief omdat zoiets er dus niet meer is hier. Alleen ik durf het dus nog niet omdat ik bang ben dat ik 'verzuip'in al het werk.....En met het nieuwe kabinet kan dat dus ook nog steeds? Dat is mooi!
subsidie!!! HALLO

dus jij verwacht dat andere gaan betalen voor jouw hobby???

Luister ik vind het idee van een kringloopwinkel voor kinderen echt niet verkeerd. Echter vind ik jouw gedachtegang "dan vraag ik toch subsidie aan" wel verkeerd.

Daarnaast ook erg onrealistisch want er is bijna geen subsidie meer, of is de 16 miljard (of zo) aan bezuinigingen jouw ergens ontgaan.

en de dagen dat je niet gaan werken (maar bezig bent met je winkeltje) verwacht je ook nog uitkering zeker.
quote:srekeamar schreef op 07 november 2012 @ 15:04:

subsidie!!! HALLO

dus jij verwacht dat andere gaan betalen voor jouw hobby???

Luister ik vind het idee van een kringloopwinkel voor kinderen echt niet verkeerd. Echter vind ik jouw gedachtegang "dan vraag ik toch subsidie aan" wel verkeerd.

Daarnaast ook erg onrealistisch want er is bijna geen subsidie meer, of is de 16 miljard (of zo) aan bezuinigingen jouw ergens ontgaan.

en de dagen dat je niet gaan werken (maar bezig bent met je winkeltje) verwacht je ook nog uitkering zeker.Lees eens verder wat voor soort subsidie ze bedoelt skreeuwert.
quote:mezelf1974 schreef op 07 november 2012 @ 15:00:

nyc, boswachter worden die vindt ik leuk ! Wat trekt jou daar zo in daar ben ik wel nieuwsgierig in, vind het echt een leuke !Het is een droom hè, dus ik overromantiseer het allemaal waarschijnlijk. Maar de zorg voor een gezonde natuur, een gezonde omgeving voor bomen, planten, dieren etc. Het buiten zijn, in de natuur, dat spreekt mij eigenlijk best aan. Maar ik zit veel te veel binnen om mijzelf hierin echt serieus te kunnen nemen. Ik kan verschillende soorten mezen nauwelijks onderscheiden.
Bedankt, NYC. Nu heb ik er weer een droom bij.

Aan of in een bos wonen is er inderdaad ook een. Heerlijk om te dromen en romantiseren.

Maar nu ga ik dromen van een crea-winkeltje. Ook een leuke droom.

Weet je, mezelf. Sommige dromen zijn ook leuk om het dromen op zich.
Zo overromantiseer ik het hebben van een eigen restaurant. Lijkt me geweldig.
Zeur niet zo over een beetje subsidie. Het lijkt me juist een goed initiatief en bovendien zal er niet veel subsidie mee gemoeid zijn. Ze zegt toch dat het allemaal vrijwilligers zijn? Ik ben in principe ook tegen subsidies, maar niet als het echt een goed doel dient en er mensen mee geholpen worden.
@Mezelf1974 (net of ik tegen mezelf praat).

Ik vind het een heel goed idee. Je bent bang dat het te druk voor je wordt naast je huidige baan? Misschien is het iets waarbij je er ingroeit. Je doet nu al die speelgoedinzameling voor de Voedselbank. Er zijn altijd wel mensen die dan ook een kledingstuk mee zullen geven onder het mom van: dan is er toch iemand mee geholpen.

Wellicht dat je het dus met de tijd kunt uitbreiden naar kledinginzameling. En van daaruit groeit je bedrijf/instantie. Ik zie het al zó voor me!

Welke regio woon je ongeveer?
Kunnen doorbreken als schrijfster, is ook nog zo'n droom van me. Dan zie ik mijzelf altijd echt voor me in zo'n huisje bij een meer met zo'n ouderwetse typmachine.
NYC, mooi!

Edit: ik doelde op de droom van boswachter.

En schrijfster... dat behoort ook tot mijn dromen. Die hopelijk al een beetje richting werkelijkheid gaan, want ben al bezig. ;)
quote:River_Song, 88 seconden geleden

Zo overromantiseer ik het hebben van een eigen restaurant. Lijkt me geweldig.Totdat je restaurant runt. Dan is alle romantiek verdwenen.
Super, Molly! Mij lukt het de laatste tijd niet meer... In welk genre moet ik denken (jouw verhalen dan)?

Nog een droom: Een eetclub beginnen. Maar dat gaat hoop ik wel werkelijkheid worden,
bedankt river song !

Eerst lezen en dan schreeuwen!

Ik werk niet, heb geen inkomen zorg voor twee kinderen dat is mijn werk, En hobby , ja misschien wel maar wel een waar ik ook mensen mee help. En ik heb het niet over een pot geld die ik kan krijgen, want dan hebben we het over een heeeeel klein potje het is meer dat je van het stadsdeel hulp kan krijgen bij het opzetten en vinden van een pand en in sommige gevallen subsidie krijgt in de vorm van een pand, etc. En als je subsidie krijgt in welke vorm dan ook mag je geen winst maken dus rijker wordt ik er verder niet van maar wel rijker van het feit dat ik mensen kan helpen . De gemeente heeft naar mijn plan gekeken heb het nl, allemaal op schrift, en die waren erg enthousiast en zien het niet als een betaalde hobby. Maar het probleem is dus dat ik het niet alleen kan omdat het veel werk zal zijn want het zal veel tijd kosten alles wat binnenkomt te verwerken en na te kijken te prijzen ed. Maar eens komt de dag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven