Mijn to do list is te lang!
vrijdag 17 oktober 2014 om 11:15
So much to do, so little time...
Over het algemeen werk ik het fijnst als ik een overzicht heb van wat ik nog moet doen: dan kan ik lekker afstrepen én bewaar ik het overzicht. Maar nu is het hier even zó druk (ik ben zelfstandige en ga binnenkort met zwangerschapsverlof) dat ik het niet zo goed meer zie. Mijn to do list is simpelweg te lang. Gevolg: ik begin nérgens meer aan
Hoe breng ik prioriteit aan én zorg ik er voor dat uiteindelijk alles toch afgestreept kan worden?
Over het algemeen werk ik het fijnst als ik een overzicht heb van wat ik nog moet doen: dan kan ik lekker afstrepen én bewaar ik het overzicht. Maar nu is het hier even zó druk (ik ben zelfstandige en ga binnenkort met zwangerschapsverlof) dat ik het niet zo goed meer zie. Mijn to do list is simpelweg te lang. Gevolg: ik begin nérgens meer aan
Hoe breng ik prioriteit aan én zorg ik er voor dat uiteindelijk alles toch afgestreept kan worden?
vrijdag 17 oktober 2014 om 11:24
Gefeliciteerd en neem het er lekker van met je verlof!
Ik weet een beetje hoe het kan zijn met een eigen bedrijf en naderend verlof, alleen ik werk ook met anderen. Ik dacht van tevoren dat ik het niet los zou kunnen laten, maar dat is me prima gelukt haha dus ik hoop dat het jou ook lukt!
Lijstjes kunnen handig zijn maar je kunt er ook benauwd van worden als je er naar kijkt. Dus één: met ernaar te kijken of over na te denken schiet je niks op, dus doe dat niet te lang.
En wat ik altijd doe: neem het lijstje één keer door en dingen waar ik eigenlijk geen zin in heb zet ik een sterretje bij en doe ik als eerst. E talen die bij elkaar horen, zoveel mogelijk één hoofdtaak van maken (dan lijkt je lijstje minder lang) en achter elkaar doen, zodat je het echt af kan sluiten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes!