Minder uren werken dan ww!
woensdag 25 april 2018 om 23:18
Ik heb een vraagje. Kan uwv bellen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik kom per 1 mei in de ww. Ben al een tijdje druk aan het solliciteren aangezien ik zo snel mogelijk uit deze ww wil. Nu ben ik in januari begonnen met vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis. Vindt het erg leuk. Nu is me in dit verzorgingstehuis een baan aangeboden voor 10 uur en hoogstwaarschijnlijk meer uur. Heb inmiddels al een aantal keren meegelopen en ik vindt het erg leuk. Ik heb deze baan dus geaccepteerd. Het staat goed op mijn cv, ik heb weer wat te doen. Wordt van thuis zitten ook niet vrolijk. Ik weet dat ik voor de resterende uren, werkte voorheen altijd 36 uur moeten blijven solliciteren. Maar hoe zit dat met mijn ww? Zal ik fors gekort worden? Wie heeft hier ervaring mee?
donderdag 26 april 2018 om 09:17
Nee dat kan niet je verschil wordt gecompenseerd , werken loont ook vanuit je uitkering .Cinderella76 schreef: ↑26-04-2018 09:12Ben even aan het rekenen hoe het ongeveer per maand gaat uitpakken als minimaal 10 ga werken. Schrik wel een beetje of ik doe het niet goed. Maar als ik ga rekenen volgens bovenstaande som dan zou ik een stuk minder overhouden als wanneer ik alleen ww krijg. Dit mag toch niet de bedoeling zijn? Ben je bereid om weer aan het werk te gaan ook al met minder uur, zou je er ook nog op worden afgerekend. Ik hoop dat ik het verkeerd berekend heb.
donderdag 26 april 2018 om 10:05
Nee, wat TO zegt kan wel kloppen.
De vrouw van mijn collega raakte haar baan kwijt. Een goedbetaalde baan, en ze kreeg WW. De WW heeft te maken met je uurloon. Ze vond een nieuwe baan voor twintig uur per week.
Fictieve bedragen hoor, maar de WW was 30 euro per uur, de baan 10 euro per uur. Vervolgens kreeg ze dus daadwerkelijk 30 euro per uur minder aan WW. Binnen een week is ze weer gestopt. Dat het uurloon een stuk lager ligt, daar had het UVW geen boodschap aan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 26 april 2018 om 10:22
Dat kan niet vogens mij. Had ze misschien meer dan maximum dagloon voorheen?Ceylon schreef: ↑26-04-2018 10:05Nee, wat TO zegt kan wel kloppen.
De vrouw van mijn collega raakte haar baan kwijt. Een goedbetaalde baan, en ze kreeg WW. De WW heeft te maken met je uurloon. Ze vond een nieuwe baan voor twintig uur per week.
Fictieve bedragen hoor, maar de WW was 30 euro per uur, de baan 10 euro per uur. Vervolgens kreeg ze dus daadwerkelijk 30 euro per uur minder aan WW. Binnen een week is ze weer gestopt. Dat het uurloon een stuk lager ligt, daar had het UVW geen boodschap aan.
donderdag 26 april 2018 om 13:33
Ze kijken naar je oude maandloon en als je minder dan 87,50% daarvan verdient krijg je het gewoon aangevuld .Ceylon schreef: ↑26-04-2018 10:05Nee, wat TO zegt kan wel kloppen.
donderdag 26 april 2018 om 17:08
Dan maar mijn eerste loon en ww afwachten. Zal in mei mijn eerste ww uitkering krijgen en ook mijn eerste loon