Werk & Studie alle pijlers

Minder werk

31-05-2012 06:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik freelance af en toe wat, en nu had ik met een van mijn opdrachtgevers afgesproken wat werk voor hem te verrichten. Het ging om in totaal 35 uur, verdeeld over twee maanden tijd, waarvoor we een totaalbedrag hebben afgesproken wat neerkwam op een bepaald bedrag per uur; zeg 70 euro.

Nu blijkt er toch wat minder werk te zijn. Moet ik nu gewoon het hele bedrag factureren, of het aantal uren dat voor het gegeven werk staat? (Ik heb eigenlijk wel 35 uur gedraaid omdat het me wat meer tijd kostte dan dat opdrachtgever van tevoren had ingeschat, maar dat weet hij niet. Het maakte mij zelf niet zo veel uit, maar ik kan het geld van de extra uren wel goed gebruiken.)
Als je goodwill wil kweken reken je minder. Mss krijg je dan nog eens een opdracht van hen.
In mijn offerte stond altijd opgenomen: facturatie vindt plaats op basis van werkelijk gemaakte uren. Als het er meer zijn, daan altijd in overleg met opdrachtgever.

Als jouw opdrachtgever denkt dat je het in minder uren hebt gedaan, dan zou ik ook minder uren in rekening brengen. Of je gaat het gesprek aan, legt uit dat je toch het eerder afgesproken aantal uren hebt grmaakt.
Huh, er blijkt minder werk te zijn, maar toch heb je wel de 35 uur gedraaid omdat het meer tijd kostte. Dan is er toch niks aan de hand. Je hebt dan toch 35 uur gewerkt.
intheheart schreef op 31 mei 2012 @ 06:44:

Als je goodwill wil kweken reken je minder. Mss krijg je dan nog eens een opdracht van hen.
Agreed, dit wekt altijd meer vertrouwen op voor later, en kun je dus op het langere termijn meer inkomsten verwachten if all goes well.
Don\'t tell me the sky\'s the limit because I know there are footprints on the moo
Hm oke. We hebben vrijdag een gesprek, dus dan zal ik even kijken hoe hij er tegenaan kijkt. Lavendelbloem, ik had in die tijd eigenlijk meer werk moeten doen maar dat was er niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven