Werk & Studie alle pijlers

Misdragen op je werk

07-09-2010 17:47 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig weekend hadden we een uitje met het werk. Het was allemaal supergezellig en ik weet nog niet goed hoe het heeft kunnen gebeuren, maar ik werd superdronken. Daarna moesten we ook nog in een bus. Ik ben altijd erg autoziek en toen werd het nog erger. Ik kon bijna de bus niet meer uit. Ze hebben mij geholpen. Buiten op een bankje gezeten en binnen ook. Toen naar de kamer. Ik schaam mij nu zo erg. Ik durf morgen bijna niet meer naar het werk. De collega's deden niet moeilijk. Maar ik ben best netjes en heb altijd wel de controle. Dit is mij nog nooit overkomen! Ik heb nu al buikpijn voor morgen. Hebben jullie dit wel eens gehad? Gelukkig heb ik geen gekke dingen gezegd. Ik zag er alleen maar heel erg dronken uit hoorde ik. De volgende dag werd ik wakker met mijn kleren nog aan. Bleek dat een collega mij in bed had gelegd. Ik weet er niets meer van, echt vreselijk!
quote:mylenevalerie schreef op 07 september 2010 @ 19:18:

Ik moet er wel een beetje om lachen. Even denken of ik niet lieg, maar bij collega' s heb ik altijd opgepast niet dronken te zijn. Of aangeschoten. Een keer was ik verplicht mee te gaan op een ski-vakantie van 4 dagen, ook bij niemand wat gebeurd.

Ja ik heb nog niet alles gelezen maar ik las van iemand " oh dat zijn ze zo vergeten" , nou mijn ervaring is bij de ex-collega' s die wel eens iets "beschamelijks" hebben gedaan, dat je het nog jaren hoort, en als ze weg zijn bij het bedrijf dan wordt het bij elke vrijmiborrel weer aangehaald.

IK HEB OOK ALTIJD OPGEPAST EN WAS DAAR ALTIJD ERG PRECIES IN. GING OOK NIET NAAR BORRELS. EN DAN NU OVERKOMT MIJ DIT. EN NORMAAL VOEL IK OOK PRECIES WANNEER IK MOET STOPPEN. MAAR IK BLIJF ERBIJ DAT HET DE COMBI WAS VAN DE BUSRIT EN DE DRANK.

Ik heb bij sommige bedrijven dus bewust de borrels ontlopen want heel ontspannend vind ik het niet als je bij elk drankje moet opletten. (bedoel ik niet dronken worden hoor)

Maar grote feesten met veel drank had ik geen zin in.
Niet te moeilijk over doen, niet over praten. Het blijft wel in de herinnering van mensen maar zorg dan dat je de volgende feestjes nuchter blijft anders wordt er wel over je geluld.

Wij hadden een tijdje geleden ook zo'n uitje, een aantal hadden niet de personeelsbus mee terug genomen maar een taxi(veel te duur maar iedere cent waard) en onwijze lol gehad met een aantal collega's en wat er is gebeurd blijft tussen ons (nouja, ik heb wel alles thuis verteld hihi) maar niet naar andere collega's. Volgende keer doe ik het zo weer.
Zie QR
quote:IK HEB OOK ALTIJD OPGEPAST EN WAS DAAR ALTIJD ERG PRECIES IN. GING OOK NIET NAAR BORRELS. EN DAN NU OVERKOMT MIJ DIT. EN NORMAAL VOEL IK OOK PRECIES WANNEER IK MOET STOPPEN. MAAR IK BLIJF ERBIJ DAT HET DE COMBI WAS VAN DE BUSRIT EN DE DRANK.

Eh nee, het overkomt je niet, je kiest er voor om door te drinken

Daarnaast word je van een busrit niet dronkener dan als je met de auto was gegaan, dit heb je zelf gedaan
quote:kaasfondue schreef op 07 september 2010 @ 19:26:

Niet te moeilijk over doen, niet over praten. Het blijft wel in de herinnering van mensen maar zorg dan dat je de volgende feestjes nuchter blijft anders wordt er wel over je geluld.

Wij hadden een tijdje geleden ook zo'n uitje, een aantal hadden niet de personeelsbus mee terug genomen maar een taxi(veel te duur maar iedere cent waard) en onwijze lol gehad met een aantal collega's en wat er is gebeurd blijft tussen ons (nouja, ik heb wel alles thuis verteld hihi) maar niet naar andere collega's. Volgende keer doe ik het zo weer.HAHA, ER ZIJN VAST NOG WEL ERGERE GEVALLEN. MAAR HET IS GEWOON ZO RAAR. IK BEN ALTIJD HET BRAVE MEISJE EN DAN DIT!!!
Carola, wil je wel even je Capslock uitzetten?
WAAROM SCHREEUW JE ZO?
IKKE?
Carola, je hebt op zaterdag al uitgelegd hoe het zat. Maak je niet druk. Even doorbijten en dan business as usual. Je moet er in ieder geval zelf niet meer van maken dan het was. Succes!
NEE CAROLA, EN ZUIPEN EN SCHREEUWEN
Dat is de reden waarom ik een hekel heb aan de feestjes bij ons bedrijf. Vele collega's worden onzalig dronken en doen de gekste dingen. Ik hou ook wel van een glaasje, maar weet ook wanneer ik moet stoppen.
De brave meisjes zijn de ergste
Zie QR
Oh, ik dacht je boos op mij was vanwege je capslock, maar het was dus een foutje.

Kan gebeuren hoor, maar je wordt dat verhaal echt zat want het zal heus wel weer een paar keer ter sprake gebracht worden. Wees blij dat je niets raars heb gedaan! Kan me voorstellen dat het vreemd is als je een braaf meisje bent. Je bent niet met collega's de jacuzzi ingedoken, je hebt je baas niet het hof gemaakt; het had veel erger kunnen zijn.
Zo, de capslock is uit. Ja, de brave meisjes zijn het ergste zeggen ze altijd!
quote:Whoosh schreef op 07 september 2010 @ 19:34:

Dat is de reden waarom ik een hekel heb aan de feestjes bij ons bedrijf. Vele collega's worden onzalig dronken en doen de gekste dingen. Ik hou ook wel van een glaasje, maar weet ook wanneer ik moet stoppen.maar dan heb je ook lol; je zit op de eerste rij om hun rare acties gade te slaan.
quote:Carola schreef op 07 september 2010 @ 19:35:

Zo, de capslock is uit. Ja, de brave meisjes zijn het ergste zeggen ze altijd!Dat praat een stuk gezelliger!
Ik meld me ook aan voor het groepje. Ik vind dronkenschap op bedrijfsuitjes echt ontzettend ongepast. Toch heb ik altijd bij bedrijven gewerkt waar leidinggevenden en collega's daar schijnbaar minder moeite mee hebben. Er zijn er zelfs die vantevoren al roepen dat ze op zo'n avond eens flink dronken gaan worden. Ik vind het gewoon echt genant.

Als je met een groepje 'prive' de hort op gaat, dan vind ik het trouwens wel een ander verhaal. Maar dan nog snap ik de lol uberhaupt niet van helemaal lam raken.
Dat is nou dus exact de reden waarom ik niet meer dan 2 borrels drink bij dit soort gelegenheden. T zijn m'n matties uit het cafe niet maar mensen met wie ik de volgende dag weer serieus moet vergaderen. Ik hou t graag professioneel.

Kotsen in de bus is voorbehouden aan je matties
quote:Carola schreef op 07 september 2010 @ 17:47:

ik weet nog niet goed hoe het heeft kunnen gebeuren, maar ik werd superdronken.Als je het zelf niet weet moet je aangifte doen omdat iemand kennelijk stiekem een in alcohol gedrenkte tampon anaal bij je heeft ingebracht!

Als je net als ik denkt dat dat onzin is, weet je best hoe het heeft kunnen gebeuren. Je hebt teveel gezopen.

quote:Ik schaam mij nu zo erg.

Lijkt me volkomen terecht.

Het schijnt een breed misverstand te zijn dat je op personeelsfeestjes, uitjes, e.d. kan vergeten dat je gewoon nog op je werk bent, en dat je je dus geen al te groot decorumverlies kan veroorloven.

Maak je over twee dingen geen zorgen:

1. je collega's zullen er weinig of niets over zeggen

2. je collega's zullen het over pakweg 100 jaar vergeten zijn.
En overigens, mensen die kotsen in een restaurant, bus e.d. vanwege teveel drank zijn echt walgelijke proleten.
En mensen die dat komisch vinden, en "menselijk" noemen zijn kleuters, en onvolwassen bovendien.
zo, mag ik nu ook in het groepje?
Nou vooruit, maar ik ben de baas.
quote:dangeensuus schreef op 07 september 2010 @ 20:29:

Nou vooruit, maar ik ben de baas.dus als we een groepsuitje hebben mag ik niet over jou heen kotsen?
quote:Carola schreef op 07 september 2010 @ 17:47:

Hebben jullie dit wel eens gehad?Nee. Ik kijk wel link uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven