Werk & Studie alle pijlers

Miskraam en werk...

22-08-2021 21:11 66 berichten
Zoals jullie in een ander topic kunnen lezen heb ik (vermoedelijk) een miskraam. Ik bloed op en af, variërend van 1,5 dag niks tot in ene weer een half verbandje vol.

Ik zou morgen 6+3 zijn dus ga morgen gelijk de verloskundige bellen en hopelijk een echo zodat er (hopelijk) meer duidelijk wordt.

Zojuist even overleg met mijn teammanager die was heel meelevend, ik moet morgen even terugbellen voor overleg.

Maar het feit wil dat ik in het onderwijs werk en de introductie week (Di tot vrijdag) zo'n beetje de belangrijkste week van het jaar is. Nieuwe 1ste jaars klas en ik ben hun mentor (mbo). Zou echt heel vervelend zijn als een collega - die niet hun mentor is- die week moet overnemen.

En zoals gezegd, de 'klachten' gaan op en af. Nauwelijks krampen maar ik vrees dat bloedverlies, ik zie mij al staan voor de klas als de sluizen opengaan...

Hoe hebben anderen dit gedaan in een vergelijkbare situatie?

Of maak ik mij nu gewoon druk om niks...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus nog wel 1 dag in ieder geval, als het dinsdag begint? Dan kun je het morgen in ieder geval nog aankijken.
Grote verbandje in en regelmatig naar het toilet en dan zou ik verwachten dat het qua bloedverlies goed gaat, normaal gesproken is het vergelijkbaar met een hevige menstruatie?
Groot maandverband in, regelmatig naar het toilet. En ik had in m'n tas ook even schoon reserve-ondergoed voor het geval dat het mis zou gaan, dat ik niet in m'n vieze goed naar huis hoef.
En eventueel tegen collega's zeggen dat je je niet lekker voelt maar wil proberen hoe het gaat, zodat het niet als verrassing komt als je toch plotseling naar huis wil. Bijvoorbeeld een beginnende migraine-aanval en je wil afwachten of hij doorzet of niet?
Ik heb je andere topic gelezen maar de kans dat het nog “losbarst” lijkt mij echt minimaal hoor TO. Rond deze termijn is het meestal gewoon een (soms wat hevigere) menstruatie.

Ik heb destijds trouwens geen verloskundige gebeld hoor. Was zo duidelijk als wat en testte een paar dagen later al negatief.
Maar toen ik twijfelde (zelf een miskraam opgewekt met medicatie toen bleek dat de zwangerschap na 8-9 weken niet goed was), mocht ik bij mijn verloskundige 's ochtends voor 8:00 even langskomen voor een echo om te kijken of de boel al schoon was of juist nog moest beginnen.
Als je morgenochtend direct belt, hoop ik voor je dat je even langs mag komen.
Wat verdrietig ClaireSophie. Als het een miskraam zou je kunnen vragen om een curettage. Dan hoef je niet af te wachten en kan je het eind van de week misschien weer op je werk zijn.
Maar eigenlijk vind ik je werk even echt niet belangrijk. Neem de tijd om te herstellen, lichamelijk en mentaal.
Poeh ik vind het nog al wat. Ben je niet verdrietig dat het misschien mis gaat?
Je klinkt nogal nuchter.
Don't worry be happy
jojojanneke schreef:
22-08-2021 21:29
Je klinkt nogal nuchter.
Ik ben ook vrij nuchter. Het voelt als jammer maar helaas. We hebben twee gezonde dochters, volgende keer vast meer geluk.

Mentaal helemaal oké. Maar wel onzeker over het lichamelijke stuk.
Echt geen zin in een bloedbad (als je Google aanslingert :-o) voor de klas.
Of mega krampen /weeën. Het verloopt ook (nog) niet zoals internet het zegt.
Ik heb mijn miskraam op mijn werk gehad. Met 9 weken, een paar uur wee-achtige krampen en bloed als een menstruatie. Uiteindelijk een groot 'stolsel' verloren op de wc, waarna de pijn verdween en het bloeden ook veel minder werd.
Met goede pijnstilling prima te doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gatinmijnsok schreef:
22-08-2021 21:27
Wat verdrietig ClaireSophie. Als het een miskraam zou je kunnen vragen om een curettage. Dan hoef je niet af te wachten en kan je het eind van de week misschien weer op je werk zijn.
Maar eigenlijk vind ik je werk even echt niet belangrijk. Neem de tijd om te herstellen, lichamelijk en mentaal.
Dit.
Ooit een miskraam gehad. Was toen voor mij niet gepland, maar deed mij behoorlijk wat nadien. Op het moment zelf ook “doorgegaan”, want tja werk enzo. Daarna had werkgever minder aan mij. Had mij beter op dat moment ziek kunnen melden ipv doorgaan. Hadden zowel werkgever, als ik zelf meer aan gehad....
Zonnestraal89 schreef:
22-08-2021 21:24
Ik heb je andere topic gelezen maar de kans dat het nog “losbarst” lijkt mij echt minimaal hoor TO. Rond deze termijn is het meestal gewoon een (soms wat hevigere) menstruatie.

Ik heb destijds trouwens geen verloskundige gebeld hoor. Was zo duidelijk als wat en testte een paar dagen later al negatief.
Ja ik vind het toch een vreemd soortig verloop, donderdag dus een half verband vol en dikke klodder tijdens het verschonen maar ''s nachts, vrijdag overdag, vrijdagavond en nacht niks.... Zaterdag niks, alleen dus vanmiddag in ene weer wat. Test is nog dik vet aan het knallen...
jojojanneke schreef:
22-08-2021 21:29
Je klinkt nogal nuchter.
Niet iedereen stort verdrietig ter aarde bij zoiets :)
Mensen zitten op allerlei gradaties, en ook de nuchtere is een prima manier om met dingen om te gaan. Als het maar bij je past en je niet iets voordoet wat je niet bent.
Sterkte TO.
Ik zou ook morgen even bellen met de verlos, misschien kunnen ze snel een echo doen.
Als tip: doe een wat dikker verband in, evt een wijde rok met een korte legging en dan een schoon setje mee.
Je was nog niet zo ver dus het hoeft niet op een bloedbad uit te lopen, het kan zijn dat dit het is qua volume.
Een zebra is geen paard met strepen
Proberen of het werken gaat, tegenhouden doe je het niet.

I.p.v. maandverband misschien kraamverband gebruiken?

Sterkte, TO. :hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
ClaireSophie schreef:
22-08-2021 21:41
Ja ik vind het toch een vreemd soortig verloop, donderdag dus een half verband vol en dikke klodder tijdens het verschonen maar ''s nachts, vrijdag overdag, vrijdagavond en nacht niks.... Zaterdag niks, alleen dus vanmiddag in ene weer wat. Test is nog dik vet aan het knallen...
Je kan dus ook nog gewoon zwanger zijn.

Ik zou morgen de afspraak met de verloskundige maar even afwachten.

Overigens heb ik bij mijn miskramen nooit zo ontzettend veel bloed verloren dat ik dacht dat er een vloedgolf voorbij kwam. Waren vooral de stolsels die het anders maakte, maar bloeden viel wel mee.
ClaireSophie schreef:
22-08-2021 21:39
Ik ben ook vrij nuchter. Het voelt als jammer maar helaas. We hebben twee gezonde dochters, volgende keer vast meer geluk.

Mentaal helemaal oké. Maar wel onzeker over het lichamelijke stuk.
Echt geen zin in een bloedbad (als je Google aanslingert :-o) voor de klas.
Of mega krampen /weeën. Het verloopt ook (nog) niet zoals internet het zegt.
Ik heb meerdere miskramen gehad en niet een verliep hetzelfde.
Je kunt het niet voorspellen. Wel ben je voorbereid dus het lijkt me sterkt als je nu gaat doorlekken. Daarnaast heb je al wat bloed verloren. Misschien ben je het al kwijt of heb je geen mk.
Het is natuurlijk ok dat je nuchter bent maar ik zou de prio wel bij jezelf leggen. Eerst met de vk overleggen.
Bij mijn vroege miskraam was het een wat heftigere soort menstruatie. Heb 'gewoon' gewerkt. Succes TO!
Grrr, stom ergens hoop ik op een soort antwoord met dit topic, zo van 'ClaireSophie, dit staat je te wachten en dit moet je doen'

Dat krijg ik natuurlijk niet en ook dit topic leert dat iedereen het weer anders doet, afhankelijk van hoe je het ervaart/hoeveelheid bloed en pijn en mentale gesteldheid.

Moest wel beetje lachen Solomio, een miskraam op mijn werk, gezellig een uurtje bloeden / krampen wegpuffen op de openbare wc tussen de pubers.
8-)

Nu in bed genesteld met wederom een groot verbandt tussen mijn benen, handdoek onder mijn kont en paracetamol op 't nachtkastje.
Misschien heb je het al verloren met dat ene bloedverlies. 6 weken is niet zo ver.
Als je het mentaal goed trekt dan zou ik gewoon gaan werken met een flinke voorraad maandverband (of kraamverband) bij me. Beetje afleiding kan juist fijn zijn en as het zo belangrijk is voor de rest van het jaar dan zou ik wel gaan.
ClaireSophie schreef:
22-08-2021 22:03

Moest wel beetje lachen Solomio, een miskraam op mijn werk, gezellig een uurtje bloeden / krampen wegpuffen op de openbare wc tussen de pubers.
8-)
Ik paste op de kinderen van mijn gynaecoloog. :roll:
Ik had de miskraam dus op de wc bij de gynaecoloog. Dat klinkt natuurlijk veilig, maar de gyn was er niet, daarom paste ik op. ;-)

Nou ja, de kinderen hebben het niet gemerkt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn miskraam verliep met flinke weeën en veel bloed. Dat was op mijn werk, basisschool geen succes geweest, om het zacht uit te drukken. Maar het gebeurde 's nachts, vanwege de hoeveelheid bloed moest ik een curettage. En daar heb ik, na een slapeloze nacht tot 17.00 uur nuchter op zitten wachten in het ziekenhuis. De dag daarna moest ik echt bijkomen van alles wat er gebeurd was.
Ik zou nooit meer kiezen voor afwachten, al is daar nu geen sprake meer van. Die tijd is geweest.
Ik heb 2 miskramen gehad (met 9 en 10 weken) en in beide gevallen leek het wel of mijn lijf wachtte tot ik thuis was voor het doorzette. Ik had op mijn werk maar heel beperkt bloedverlies en ‘s avonds zette het dan door. Overigens was het met 10 weken ook op en af en ben ik toen ook gecurreteerd, omdat we op vakantie gingen. Bij die met 9 weken begon het met bruinverlies, toen licht bloedverlies en ‘s avonds krampen die resulteerden in het verlies van een paar flinke stolsels. Toen nog een dag licht bloedverlies en nog 1 klein stolsel en toen was het nog wat licht bloedverlies, maar toen was mijn baarmoeder wel leeg (ook gecontroleerd met echo). Dat was echt geen bloedbad en ook maar een uurtje wat krampen.
Iedere miskraam is anders.
Ik had (10 weken) in de ochtend een beetje bloeding. In de middag een raar gevoel, beetje menstruatieachtige kramp. Op de wc verloor ik de vrucht. Voelde 'm er zo uitvallen.
Heb 'm nog uit de pot gevist :-O$ en naar de huisartsenpost geweest, die deden verder niets. Volgende dag had ik een afspraak bij de gynaecoloog (voor mijn eerste echo) Zij hebben de vrucht nog laten onderzoeken.
Eén dag een beetje gebloed.
Lang verhaal kort, je kan er weinig aan voorspellen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Iemand oppert hier een curettage alsof je die even gaat halen… curettage is niet zomaar iets en laatste middel om de boel schoon te krijgen. Van curettage kan je baarmoederslijmvlies namelijk beschadigen en je kan verklevingen krijgen.

Een van mijn miskramen was een helft van de een tweeling, de ander is nu 13.
Bij een andere zwangerschap zat er een flink hematoom waarvan ik af en toe flink bloed kon verliezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
22-08-2021 22:34
Iemand oppert hier een curettage alsof je die even gaat halen… curettage is niet zomaar iets en laatste middel om de boel schoon te krijgen. Van curettage kan je baarmoederslijmvlies namelijk beschadigen en je kan verklevingen krijgen.

Een van mijn miskramen was een helft van de een tweeling, de ander is nu 13.
Bij een andere zwangerschap zat er een flink hematoom waarvan ik af en toe flink bloed kon verliezen.
Ik mocht daar voor kiezen op het moment dat vastgesteld werd dat er geen hartslag was. Ik heb het toen afgewacht, maar dat was een drama.
Er werd letterlijk gezegd: Je kan het afwachten of we plannen een curettage in. Wat wil je?
Misschien is dat inmiddels anders, maar toen werd het aangeboden.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 22-08-2021 22:40
11.10% gewijzigd
ClaireSophie schreef:
22-08-2021 22:03
Grrr, stom ergens hoop ik op een soort antwoord met dit topic, zo van 'ClaireSophie, dit staat je te wachten en dit moet je doen'
Ik heb vele miskramen gezien en dit gaat idd niemand je kunnen bieden zonder dat er bekend is wat er (nog) in zit. Het enige wat je kunt doen is een extra grote maandverband dragen en paracetamol nemen (geen nsaid zolang je nog zwanger kunt zijn).

Stel dat de sluizen idd open gaan, gaat dat meestal gepaard met kramp. Er zal echt wel een moment zijn dat je je kunt excuseren en naar de wc kunt lopen. Zorg dat je een tasje hebt met extra kleding en maandverband en dat je je telefoon meeneemt. Dat waar jij bang voor bent, ineens een bloedbad zonder enige vooraankondiging, is zeldzaam.

Morgen wel bellen voor een echo idd. Je zegt je hebt echt nog een knaltest. Ik hoop dat er morgen dan een (vitale 🍀) zwangerschap zichtbaar is in de baarmoeder. Zo niet: laat je doorverwijzen naar de gyn! Zoals ik al zei is een knaltest (bij 6+3) en een lege baarmoeder écht een reden voor verwijzing.

Succes met alles :rose:.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven