Werk & Studie alle pijlers

Miskraam en werk...

22-08-2021 21:11 66 berichten
Zoals jullie in een ander topic kunnen lezen heb ik (vermoedelijk) een miskraam. Ik bloed op en af, variërend van 1,5 dag niks tot in ene weer een half verbandje vol.

Ik zou morgen 6+3 zijn dus ga morgen gelijk de verloskundige bellen en hopelijk een echo zodat er (hopelijk) meer duidelijk wordt.

Zojuist even overleg met mijn teammanager die was heel meelevend, ik moet morgen even terugbellen voor overleg.

Maar het feit wil dat ik in het onderwijs werk en de introductie week (Di tot vrijdag) zo'n beetje de belangrijkste week van het jaar is. Nieuwe 1ste jaars klas en ik ben hun mentor (mbo). Zou echt heel vervelend zijn als een collega - die niet hun mentor is- die week moet overnemen.

En zoals gezegd, de 'klachten' gaan op en af. Nauwelijks krampen maar ik vrees dat bloedverlies, ik zie mij al staan voor de klas als de sluizen opengaan...

Hoe hebben anderen dit gedaan in een vergelijkbare situatie?

Of maak ik mij nu gewoon druk om niks...
Dames, er wordt veel gezegd en geschreven over het viva forum maar ik waardeer jullie woorden zo! Zo lief dat jullie de tijd nemen even te reageren!

Ook omdat bijna niemand het weet en ik het graag even kwijt wil. Onbewust toch wat spanning vandaag, komt er nu allemaal uit, ben er doodmoe van!

Ik mocht/mag gewoon werken maar zware sporten, gekke bewegingen even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al in je andere topic gereageerd, maar nogmaals gefeliciteerd!
gefeliciteerd, heel goed nieuws. ik hoop met je mee dat het goed blijft gaan.
Kijk eens aan, een vitale zwangerschap :cheer: ! Van harte gefeliciteerd TO. Ik duim voor je dat het hematoom vanzelf verdwijnt.
ClaireSophie schreef:
23-08-2021 16:54
Update:

Het was even zoeken maar er was een embryo waarneembaar met hartslag! :heart: klein maar dat hoorde bij dit termijn aldus de verloskundige. Ze zag daar geen bijzonderheden.

Er zit helaas wel een flinke hematoom wat het bloedverlies (kan) verklaard. Het was groot en nog gevuld dus het kan alle kanten op...

Ik mag over 1,5 week terug om te kijken hoe het er dan voor staat. Het blijft spannend.

Ik heb het advies gekregen om zwaar sporten te vermijden.

Blijft nog spannend dus!
Ah, hier hoopte ik al op voor je. Net als bij een van mijn zwangerschappen dus 😃.

Kan wel zijn dat je echt nog wel een poos bloed zal verliezen en krampen erbij.
Hopelijk heeft je VK je verteld dat je altijd mag bellen als je onzeker bent. Ook doen dus.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lief, lief, lief, de tranen komen los. Sorry hoor, jullie doen mij veel!

@suzy, ja de verloskundige drukte op het hart gewoon te bellen. Ze nam uitgebreid de tijd. Uitwendige echo, inwendige echo. Dingen uitgelegd. Toppers zijn het. Zo fijn!

@KamilleT, :heart:
Goed dat je bent gegaan en dat er geen sprake is van een mk.
Spannende weken maar voor nu gefeliciteerd met je zwangerschap.
ClaireSophie schreef:
Update:

Het was even zoeken maar er was een embryo waarneembaar met hartslag! :heart: klein maar dat hoorde bij dit termijn aldus de verloskundige. Ze zag daar geen bijzonderheden.

Er zit helaas wel een flinke hematoom wat het bloedverlies (kan) verklaard. Het was groot en nog gevuld dus het kan alle kanten op...

Ik mag over 1,5 week terug om te kijken hoe het er dan voor staat. Het blijft spannend.

Blijft nog spannend dus!
.....
pippo4321 wijzigde dit bericht op 23-02-2023 18:53
48.32% gewijzigd
Fijn zeg! Even keihard huilen mag best hoor, na al die onzekerheid :-). Sterkte nog de komende weken!

(Enne, ga je morgen werken?)
Hoe gaat het ClaireSophie?
In haar andere topic heeft TO laten weten dat zij alsnog een miskraam heeft gekregen.
ClaireSophie schreef:
Update:

Blijft nog spannend dus!
Zie net het berichtje boven die van mij. Sterkte TO :redrose:
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 27-08-2021 03:34
Reden: Aanpassing
19.24% gewijzigd
Lariba schreef:
26-08-2021 23:08
In haar andere topic heeft TO laten weten dat zij alsnog een miskraam heeft gekregen.
Ach, sterkte TO.
Ja sorry dames, het is inderdaad een miskraam geworden.

Ik ben er goed onder hoor! Spanning is weg en dat lucht op. Mijn lijf hersteld snel dus dat is heel fijn!
Weg!
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 28-08-2021 22:45
99.28% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Edit/

Sorry TO ik had je laatste bericht gemist…

Sterkte, wat een rollercoaster
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven