Werk & Studie alle pijlers

Morgen eerste werkdag

03-02-2013 19:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen begin ik met de eerste werkdag van mijn nieuwe baan. Na een tijdje werkeloos te zijn geweest ben ik daar natuurlijk ontzettend blij mee! Maar beetje spannend is het stiekem weer wel. Zo'n eerste dag, voorstellen, al die nieuwe gezichten en info.

Nog iemand tips en trucs? Of een paar woorden zodat die zenuwen wat afzwakken?
Jezelf blijven is het belangrijkste
Gewoon jezelf zijn en het op je af laten komen! Je wordt opgevangen, rondgeleid, voorgesteld, papieren en pasjes in orde gemaakt, voor je het weet is de dag weer om!
Aargh ik weet wat je bedoelt. Ik begin morgen weer met een nieuwe stage. Smile, handen schudden met iedereen, proberen namen te onthouden en laat het gewoon op je af komen.

Iedereen moet wennen op een nieuwe plek, da's niets om je voor te schamen, gewoon je erbij neerleggen en voor je het weet ben je lekker aan het werk.
Veel Succes !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zo'n eerste dag is uiteraard spannend maar vliegt altijd voorbij!

Veel succes!
Op je af laten komen. Ik zou wat koekjes meenemen voor bij de thee/koffie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ha, ik ook! Donderdag laatste werkdag vorige baan, morgen eerste werkdag nieuwe baan. Ik ben met name heel nieuwsgierig, maar misschien komen de zenuwen nog.
Zelfde hier! Morgen beginnen bij een nieuwe stage. Spannend!!
Nou, nog een aantal mensen in hetzelfde schuitje dus! Succes allemaal! Ja op me af laten komen en me er gewoon instorten. Ik weet het. Maar ik weet liever alles al en iedereen kennen
succes allemaal !!
Wees jezelf....
Ik had een maand geleden precies hetzelfde. Voor je het weet is de dag voorbij. Komt goed! Vanavond op tijd naar bed!
Spannend! Misschien vanzelfsprekend, maar ik zou vooral vragen stellen. Niet de hele tijd natuurlijk, maar zodat je geïnteresseerd over komt/bent en zodat je zelf het meeste uit je eerste dag haalt.

Succes!!
Ik heb morgen ook m'n eerste werkdag!! In een nogal.. dynamische werkomgeving waarvan ik één van de jongsten en ook één van de weinige dames ben.. Eng!! En spannend
Ik vind het, als ik net ergens werk, om bij te houden met wie ik gepraat heb en waarover. Aantekeningen als 'Ed, aardige IT'er met rare bril, verantwoordelijk voor x, y en z. Heeft een dochtertje.'

Na een tijdje weet je wel wie Ed is, maar de eerste paar weken vind ik het handig om bij te houden. Zet het alleen niet op een gezamenlijke schijf, zeker niet als je uiterlijkheden of andere opvallende details gebruikt in je omschrijvingen. Zet het desnoods in je google drive. Of op je eigen usb-stick.

O, een usb-stick is vind ik altijd handig op kantoor, zeker als je in het begin nog geen eigen netwerkaccount hebt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Nou ik heb 'm overleefd, die eerste werkdag. Veel nieuwe indrukken en informatie waarin ik me wegwijs zal moeten maken. Normaal met zo'n eerste dag. Morgen weer.

Hoe ging het bij de andere die vandaag een eerste werk- / stagedag hadden?
Hier prima! Nooit heel verheffend zo'n eerste dag (praktische zaken regelen, kennismaken, inlezen), maar volgens mij heb ik leuke (nieuwe) collega's.
Ik weet niet op ik het hier mag posten of dat ik zelf een topic aan moet maken, maar ook ik heb morgen m'n eerste werkdag!

Ik vind het zo ontzettend spannend! Ik heb bijna 9 maanden zonder werk gezeten. Het is voor mij de baan, die ik heel graag wilde hebben.. Maar wat ben ik zenuwachtig! Meer mensen die morgen gaan beginnen bij een nieuwe baan of pas geleden zijn begonnen? Vind het echt zo spannend allemaal! Die maanden thuis, hebben me niet echt zekerder van mijzelf gemaakt!
hoi vlinder, ik heb morgen ook mijn eerste werkdag! Bij mijn eerste echte baan, dus vind het heel spannend allemaal. Alvast heel veel succes!
Ja, hier ook de eerste werkdag morgen. Ik ben benieuwd! Vind het nog niet zo spannend, maar misschien komt dat nog. Het scheelt dat het werk lijkt op mijn vorige baan en dat dezelfde systemen worden gebruikt. Maar ik ben vooral benieuwd naar mijn collega's.

Succes morgen!
Hier ook morgen mijn eerste werkdag! Ik ga vooral proberen om de namen zo goed mogelijk te onthouden...
Spannend allemaal!

Ondanks dat ik de werkzaamheden bij m'n vorige baan ook heb gehad, vind ik het toch spannend! Sowieso is me al verteld, dat het echt heel erg druk is.. Ik laat het maar allemaal over me heen komen. Denk dat ik echt gesloopt ben morgen, ben natuurlijk niks meer gewend, na 9 maanden thuis!

Heel veel succes allemaal!
Geen nieuwe baan, maar ik ben vorige week wel tijdelijk op een heel andere plek mijn werk gaan doen (als in: in het buitenland). Dus ook nieuwe mensen, niet op computers kunnen, niet weten wat de gewoontes zijn qua lunch etc. Vriendelijk en enthousiast blijven doet wonderen (oh, en stroopwafels, maar ik weet niet of dat binnen Nederland wel heel gepast is ).

Ik zit hier dus in mijn eentje, en ik had vorige week al een dag waarop ik moest kiezen tussen twee sociale afspraken. Gaat lekker zo!
Oh ja, en inderdaad: als je al een tijdje thuis bent, of dit is je eerste baan, reken er dan op dat je de eerste dagen/weken inderdaad gesloopt bent. Gaat vanzelf weer over, geen zorgen. Ik dacht bij mijn eerste baan dat mijn leven voorbij was, ik nergens meer energie voor als ik thuis kwam. Maar gelukkig bleek dat tijdelijk, haha. Succes allemaal!
Hoe is de opvang van nieuwe medewerkers over het algemeen geregeld? Bij ons ben je min of meer afhankelijk van goedwillende collega's, want het management komt pas in actie als de nieuwe medewerker op de stoep staat. Lullig als dan op de eerste werkdag geen werkplek of laptop geregeld is. En helemaal lullig als de zelfbenoemde 'teamsecretaresse' (degene die altijd maar wat regelt aangezien niemand anders het doet, maar die zelf ook gewoon zijn/haar eigen werk heeft) het te druk heeft gehad om dat allemaal te doen. Dat overkwam mijn nieuwe collega die van de week is begonnen. Gelukkig heeft ze wel wat rond gebabbeld, maar ik ga maandag maar even kijken of ik een programma voor haar kan samenstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven