Werk & Studie alle pijlers

Morgen gesprek uwv arts

09-01-2012 18:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
hello ladies,

ik moet morgen voor de tweede keer naar de uwv arts. Ik ben al vanaf na de bevallingsverlof in de ziektewet (november ).Ik ben vorig maand december geweest naar de uwv arts voor controle, vanwege kniepijn rugpijn en postnatale depressie en die arts zei toen, ik zie je volgend maand en dan moet het beter gaan met je!! En hij zei ga veel wandelen met je zoontje en veel naar buiten en dan moet het goedkomen. Maar ik voel me nog niet goed en ik durf dat niet te zeggen, Lichamelijke klachten zijn wel afgenomen maar psychische niet.Als ik dat zeg ,denk ik dat hij dan zegt je moet werken !! Mijn psycholoog zegt ook dat ik nu niet kan werken.Wat moet ik doen nu? Wat kan ik zeggen tegen die arts?
Moeilijk, ik ken het probleem. Je moet gewoon eerlijk zeggen hoe het met je gaat. Misschien is die arts bereid om contact op te nemen met jouw psycholoog om e.e.a. door te spreken. Verder kan het zijn dat ze een diagnose van een psychiater makkelijker accepteren. Ga je daar ook naar toe? (meen me iets te herinneren van een ander topic van jou)
Ik zou je psychloog en je uwv arts met elkaar in contact brengen. Je psych kan waarschijnlijk goed motiveren waarom hij/zij denkt dat je nog niet zover bent om weer aan de slag te gaan.
Als jij onder behandeling bent bij een psycholoog kan je het toch gewoon zeggen tegen uwv arts dat het werk advies negatief is.
Vraag die lekkere psycholoog van je (geloept) om een verklaring dat je niet kunt werken voor je UWV arts.
Hou in de gaten dat klachten aan zwangerschap/bevalling moeten zijn gerelateerd ivm hoogte uitkering. Als je daarvoor al psychische klachten hadden gooien ze het soms er op dat het niets te maken heeft met zwangerschap/bevalling, dus kortom laat je geen woorden in de mond leggen.
Je gaat ook naar die psych om je psychische problemen op te lossen. Niet omdat jij hem leuk vindt. Wissel van psycholoog! En ga deels aan de slag. Daar knap jij zeker ook van op!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Sjembekje wrote on 09 January 2012 @ 18:59:

Ik zou je psychloog en je uwv arts met elkaar in contact brengen. Je psych kan waarschijnlijk goed motiveren waarom hij/zij denkt dat je nog niet zover bent om weer aan de slag te gaan.

Dat mag niet op eigen initiatief. Alleen als de UWV-arts daar specifiek om vraagt, kan het wel. En dan nog kan een arts een diagnose naast zich neerleggen.

Toch zou ik eerlijk zijn, TO. Misschien kun je op therapeutische basis aan het werk, een paar uur per dag/week of zo. Als je klachten gaat verzwijgen, geraak je nog verder van huis...
quote:Yvonne77 schreef op 09 januari 2012 @ 18:58:

Moeilijk, ik ken het probleem. Je moet gewoon eerlijk zeggen hoe het met je gaat. Misschien is die arts bereid om contact op te nemen met jouw psycholoog om e.e.a. door te spreken. Verder kan het zijn dat ze een diagnose van een psychiater makkelijker accepteren. Ga je daar ook naar toe? (meen me iets te herinneren van een ander topic van jou)ja klopt ik moet binnenkort ook naar de psychiater . En owja die uwv arts zei ik wil nummer van je psych. En ik heb het gezegd tegen mijn psych. en die zei van ze mogen me gerust bellen dan vertel ik wel dat je nog niet kunt werken.
quote:Ligeia schreef op 09 januari 2012 @ 19:05:

[...]

Dat mag niet op eigen initiatief. Alleen als de UWV-arts daar specifiek om vraagt, kan het wel. En dan nog kan een arts een diagnose naast zich neerleggen.

Toch zou ik eerlijk zijn, TO. Misschien kun je op therapeutische basis aan het werk, een paar uur per dag/week of zo. Als je klachten gaat verzwijgen, geraak je nog verder van huis...Ja als ik al eigen werk had kon ik daar af en toe heen om te kijken of 2 uurtjes proberen te werken, maar helaas tijdens zwangerschap hebben ze mijn contract niet meer verlengd want anders moesten ze mij een vaste aanstelling geven, want ik werkte daar al 3 jaar.
quote:Fame schreef op 09 januari 2012 @ 19:02:

Je gaat ook naar die psych om je psychische problemen op te lossen. Niet omdat jij hem leuk vindt. Wissel van psycholoog! En ga deels aan de slag. Daar knap jij zeker ook van op!ik ga nu al naar een vrouwelijke, en ik ben werkloos helaas
quote:zonnetje59 schreef op 09 januari 2012 @ 19:00:

Hou in de gaten dat klachten aan zwangerschap/bevalling moeten zijn gerelateerd ivm hoogte uitkering. Als je daarvoor al psychische klachten hadden gooien ze het soms er op dat het niets te maken heeft met zwangerschap/bevalling, dus kortom laat je geen woorden in de mond leggen.owja thnx voor de tip heb ik zeker wat aan
Wat is je angst om aan het werk te moeten als je werkloos bent? Dan kan je toch niet aan het werk?

Je hebt het trouwens veel te druk met hier dagelijks topics openen om aan het werk te kunnen!
Wat Fame zegt. Die man/vrouw kan je moeilijk aan het werk zetten als je geen werk hebt. Duh.
Niet de psycholoog, maar de UWV arts beslist of je kunt werken. En weet niet of je nu nog WAZO hebt, kan best dat je ziek blijft, maar dat dit dan niet langer als zwangerschapsgerelateerd wordt gezien, maar je in de gewone ZW komt. Gevolg is dan dat je 70% van je loon ipv 100% krijgt. Maar je hebt dan nog wel even de tijd om bij te komen.
ik wil sowieso als ik helemaal beter ben 3 dagen in de week werken. Ik denk niet dat een werkgever mij op dit moment wil want om te solliciteren moet je zelfstandig en zelfverzekerd zijn en dat ben ik nu totaal niet, en ja ik open hier topics om meningen te horen
Vraag je uwv of hij je kan loepen op dit forum. dan weet hij dat je echt niet helemaal spoort dat je geen tijd hebt om te werken (en dat je psych lekker is).

Aan het werk gestuurd worden, terwijl je geen werk hebt wordt natuurlijk lastig.
quote:Suze02 schreef op 09 januari 2012 @ 19:16:

Wat Fame zegt. Die man/vrouw kan je moeilijk aan het werk zetten als je geen werk hebt. Duh.Nou ik denk het eigenlijk wel zo klonk ie wel in ieder geval . Maar ik voel me nu erg onder druk gezet door hem zo raak ik meer gestressd en dat komt ook niet ten goede van mijn psych klachten
quote:deenje schreef op 09 januari 2012 @ 19:18:

Vraag je uwv of hij je kan loepen op dit forum. dan weet hij dat je echt niet helemaal spoort dat je geen tijd hebt om te werken (en dat je psych lekker is).

Aan het werk gestuurd worden, terwijl je geen werk hebt wordt natuurlijk lastig.ja sorry maar dit is serieus iets en dan wil ik ook graag serieuze reacties
ow en ik had gehoord van mijn psych. dat uwv zelf ook een psych heeft en die dat ook eventueel kan beoordelen en dat mag ook van mij. Maar hoe kan ik zoiets zeggen tegen de uwv arts, ik durf haast niet te praten met hem.
Als het UWV je gezond verklaard, kunnen ze verplichten om te solliciteren. Ook als je niet zelfstandig en zelfverzekerd bent.

Als je een baantje in de schoonmaak aanneemt hoef je niet zelfstandig of zelfverzekerd te zijn. Gewoon werken is voldoende!

Misschien kan je werkeloze buurman (geloept) je raad geven om thuis te zitten?
quote:Juliet86 schreef op 09 januari 2012 @ 19:20:

[...]

Nou ik denk het eigenlijk wel zo klonk ie wel in ieder geval . Maar ik voel me nu erg onder druk gezet door hem zo raak ik meer gestressd en dat komt ook niet ten goede van mijn psych klachten

Je zeurt. Hij heeft je nog helemaal niet onder druk gezet want je spreekt hem morgen pas.

En nee, hij kan geen baan voor je zoeken en je vervolgens verplichten aan het werk te gaan.
quote:tikal schreef op 09 januari 2012 @ 19:25:

Als het UWV je gezond verklaard, kunnen ze verplichten om te solliciteren. Ook als je niet zelfstandig en zelfverzekerd bent.

Als je een baantje in de schoonmaak aanneemt hoef je niet zelfstandig of zelfverzekerd te zijn. Gewoon werken is voldoende!

Misschien kan je werkeloze buurman (geloept) je raad geven om thuis te zitten?nou hahaha wat een lol heb je zeker nu ik geef vanaf nu geen reactie meer aan iemand die met mij de gek aansteekt! waarom kun je niet serieus zijn?
quote:Juliet86 schreef op 09 januari 2012 @ 19:25:

ow en ik had gehoord van mijn psych. dat uwv zelf ook een psych heeft en die dat ook eventueel kan beoordelen en dat mag ook van mij. Maar hoe kan ik zoiets zeggen tegen de uwv arts, ik durf haast niet te praten met hem.

Want? Bijt hij? Vreet hij je op? Schiet hij je dood? Wat is het probleem? Hou op met zo enorm zielig te doen en ga je eens volwassen gedragen!

Joh, jij wilt lekker uitkerinkje trekken enzo. Het is allemaal goed wat je doet. Blijf hier vooral dagelijks de meest waanzinnige topics openen en hopelijk komt het allemaal goed met je kind, hoewel ik mij daar nu wel zo langzamerhand zorgen over begin te maken.
pff mens doe rustig ja ik wil voor mijn lol niet werken okeeeeeeeeeee en als je die topic van lekkere psych goed hebt gelezen op laatste paginas staat allemaal wat voor ellende ik heb meegemaakt maar goed , dat wens ik niemand aan , je weet niet eens waar je het over hebt mens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven