Na een jaar terug naar oude werkgever, handig??
donderdag 12 november 2009 om 15:36
Ik zit met een dilemma, iets meer dan een jaar geleden ben ik weg gegaan bij mijn werkgever, een beetje met pijn in mijn hart want ik kon daar geweldig goed met mijn collega's overweg, sfeer was fijn etc. Waarom ben je daar dan weg gegaan hoor ik jullie denken? Ik werkte daar als telefoniste/receptioniste, maar had zo weinig taken, dat ik om half 12 klaar was, en alleen nog maar zat te wachten tot de telefoon zou gaan, heb vaak aangegeven dat ik meer taken wilde, maar dat had minimaal effect. Van de 40 uur die ik daar zat, zat ik de helft van de tijd uit mijn neus te snoepen.
Toen ik daar wegging riep iedereen 'Jij komt nog wel terug, je gaat ons missen!'
En ja hoor.. een jaar verder heb ik het helemaal niet naar mijn zin bij mijn nieuwe baan, het klikt niet echt met collega's, sfeer is raar, werk intresseert me eigenlijk niet en het gaat ook nog eens slecht met het bedrijf.
Nu heb ik gezien dat er bij mijn oude werkgever er een andere functie beschikbaar is, niet een droom baan, maar op dit moment is eigenlijk alles beter dan de administratieve functie die ik nu heb. Ik denk er dus over om bij mijn oude werkgever te informeren naar die nieuwe functie, maar ik twijfel toch...
Heeft iemand er ervaring mee hoe het is om na een jaar terug te gaan naar je oude werkgever?
Toen ik daar wegging riep iedereen 'Jij komt nog wel terug, je gaat ons missen!'
En ja hoor.. een jaar verder heb ik het helemaal niet naar mijn zin bij mijn nieuwe baan, het klikt niet echt met collega's, sfeer is raar, werk intresseert me eigenlijk niet en het gaat ook nog eens slecht met het bedrijf.
Nu heb ik gezien dat er bij mijn oude werkgever er een andere functie beschikbaar is, niet een droom baan, maar op dit moment is eigenlijk alles beter dan de administratieve functie die ik nu heb. Ik denk er dus over om bij mijn oude werkgever te informeren naar die nieuwe functie, maar ik twijfel toch...
Heeft iemand er ervaring mee hoe het is om na een jaar terug te gaan naar je oude werkgever?
donderdag 12 november 2009 om 15:47
donderdag 12 november 2009 om 15:58
donderdag 12 november 2009 om 16:02
En houd er ook rekening mee dat je nooit terugvindt wat je achtergelaten hebt.
Die leuke collega's kunnen ook wel een andere baan hebben intussen.
De sfeer kan wel wat minder zijn geworden.
Maar als je je dat allemaal realiseert, je kunt altijd contact opnemen, Nee heb je, ja kun je krijgen. Ze kennen je dus ze weten wel of die functie en jij bij elkaar passen
Die leuke collega's kunnen ook wel een andere baan hebben intussen.
De sfeer kan wel wat minder zijn geworden.
Maar als je je dat allemaal realiseert, je kunt altijd contact opnemen, Nee heb je, ja kun je krijgen. Ze kennen je dus ze weten wel of die functie en jij bij elkaar passen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 12 november 2009 om 16:14
Gewoon doen.....!!
Heb zelf 2x bij dezelfde wergever gesolliciteerd. Eerste keer als secretaresse en werd afgewezen. Maand later stond er weer een advertentie in de krant. Toen voor de verkoop binnendienst.
Heb ze geschreven dat ik dat ook wel zag zitten. En ja hoor aangenomen. Heb er jaren met plezier gewerkt.
Een vriendin van mij is door haar wergever ontslagen wegens reorganisatie. Kreeg een half jaarsalaris mee en binnen dat half jaar was ze er alweer terug in een andere functie (met een beter salaris) en heeft het prima naar haar zin.
Heb zelf 2x bij dezelfde wergever gesolliciteerd. Eerste keer als secretaresse en werd afgewezen. Maand later stond er weer een advertentie in de krant. Toen voor de verkoop binnendienst.
Heb ze geschreven dat ik dat ook wel zag zitten. En ja hoor aangenomen. Heb er jaren met plezier gewerkt.
Een vriendin van mij is door haar wergever ontslagen wegens reorganisatie. Kreeg een half jaarsalaris mee en binnen dat half jaar was ze er alweer terug in een andere functie (met een beter salaris) en heeft het prima naar haar zin.
donderdag 12 november 2009 om 16:37
donderdag 12 november 2009 om 17:07
Hier ervaring..
Ook na een jaar terug bij mijn oude werkgever die mij toch wel erg graag terugwilde. Groot voordeel; goede onderhandelingsposittie en je weet na een jaar weg ook heel goed wat je wel en wat je niet meer wilt doen.
Ik kon gewoon zeggen: ik wil dat en dat gaan doen, voor dat en dat salaris, ik hoor het wel of jullie me aan willen nemen..
Ook na een jaar terug bij mijn oude werkgever die mij toch wel erg graag terugwilde. Groot voordeel; goede onderhandelingsposittie en je weet na een jaar weg ook heel goed wat je wel en wat je niet meer wilt doen.
Ik kon gewoon zeggen: ik wil dat en dat gaan doen, voor dat en dat salaris, ik hoor het wel of jullie me aan willen nemen..

donderdag 12 november 2009 om 17:51

vrijdag 13 november 2009 om 11:34
Mja, hangt natuurlijk af van je functie en het soort werkomgeving. Mijn ervaring (bij anderen) is dat mensen heel enthousiast doen tegen de persoon zelf en achter de rug om bespreken dat 'hij het niet gered heeft bij de ander en nu met hangende pootjes terug komt'. Zo komt het ook over op een CV.
Tenzij duidelijke verbetering van functie.
Tenzij duidelijke verbetering van functie.