Werk & Studie alle pijlers

Naam kinderkledingzaak

28-10-2012 20:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In 2013 begin ik een kinderkledingwinkel voor baby's en kinderen tm 12 jaar...

Alleen de naam bezorgt me koppijn..

Bella & Bo is het enige wat me tot nu toe blijft pakken en nog vind ik het ook wel goed passen bij een dierenwinkel hahaha..

I need help!!!!!!!!!!!!!!!
Lebee, die is idd leuk: dots en carre
Pants and skirts

Younsters
Koele gasten

Lekker puh!
Lekker puh! Klinkt ook leuk
Gaaf of braaf

De graaf en gravin

Van grote kleine mensen

Kermis

Kakelen

Kakelvers

Van uil en co

Co en bo

Ko en Kee
Nou Dan!

Durf en lef

Haai zaai

Klein en fijn
Bella
Vet Cool
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
TO, je moet bij het kiezen van een naam ook goed onderzoeken of er al niet een website bestaat met jouw gekozen naam. Die naam kan ook voor een ander doeleinde bestaan.

Elk zichzelf respecterende kinderkledingzaak heeft tegenwoordig een goede website waar ook kinderkleding wordt verkocht.
Ik zou het niet te hip (dudes, koele gasten etc) maken, want over tien jaar is dat gegarandeerd niet meer hip. Ook zijn bijv. de (polka)dots nu in, maar over 10 jaar is dat geen mode meer. Als je ooit wil uitbreiden naar een andere doelgroep(zwangerschaps/tieners) dan zit je met een hele kinderlijke naam (bambino, hans en grietje) niet goed.

Ik zou iets algemeens doch cools als Brave kiezen, misschien juist iets heel anders dan anders als Xochipilli ( de god van de liefde, zang, bloemen, schoonheid, spelen en de maïs)
Ikke-ikke-ikke

Doe eens gek!

Scools Out
Als je je richt tot de doelgroep van kinderen tot 12 jaar zou ik een naam kiezen die voor stoer klinkt. Vanaf een bepaalde leeftijd wilen kinderen echt geen kleding uit een winkel met een ''baby-achtige'' naam. Hier in ons dorp hebben we een kledingwinkel die uit 2 winkeltjes bestaat: één met een naam die bij de baby/kinderkleding past en één met een naam die meer aanspreekt tot de tieners.

Uit alle namen die ik hier zag staan vond ik Don en Divas wel het meest geschikt voor je hele doelgroep. En o,ja misschien ook een tip: ik heb toendertijd voor mijn bedrijf een naam gekozen met de letter B. Daarmee sta je in de gouden gids/ bedrijfdgids vrijwel bovenaan.
Borderwalk, daar zit wat in wat je schrijft, maar ik zou de naam niet te ingewikeld maken. Het moet wel uit te spreken en te schrijven zijn (voor als mensen de website willen bekijken waarvan ik nog niet weet dat die er ook komt hoor, maar voor het geval dat....:)
quote:LouisaVuitton schreef op 28 oktober 2012 @ 23:05:

Borderwalk, daar zit wat in wat je schrijft, maar ik zou de naam niet te ingewikeld maken. Het moet wel uit te spreken en te schrijven zijn (voor als mensen de website willen bekijken waarvan ik nog niet weet dat die er ook komt hoor, maar voor het geval dat....:)Xochipilli is idd wat extreem maar iets als Xochi zou denk ik wel kunnen. Beter dat, dan dat je na tien jaar bedenkt dat je je winkel naar iets hebt genoemd, dat dan even hip is als Toffe Tuinbroek nu zou zijn.
Wat zie ik veel afschuwelijke namen..

Ik zou het nederlands houden en 1 woord.

quote:brabo84 schreef op 28 oktober 2012 @ 22:22:

Van klein tot groot

mooie meiden en stoere knapen

Daar zou ik al niets kopen omdat ook meisjes stoer kunnen zijn en jongens heel mooi. In een hokje duwen vind ik afschuwelijk.

Net als diva.. mijn kind is geen diva of een dude
Stijl voor kids
Stijlvol jong
High 5

Cool Kids

Ungrateful Little Shits
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik zou absoluut niet naar de naam kijken als ik kleding voor mijn kinderen zou kopen. Kijk wel naar de collectie die daar hangt of het mij bevalt. En de prijs natuurlijk.
kekke
Spiegelbeeld
kicke en kekke
kekke
hij pakt ' m niet... ik wil kekke
quote:anne_27 schreef op zondag 28 oktober 2012 23:33 hij pakt ' m niet... ik wil kekke"hij pakt ' m niet... ik wil kekke en kicke! schrijven"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven