Naam kinderkledingzaak
zondag 28 oktober 2012 om 20:31

zondag 28 oktober 2012 om 22:57
zondag 28 oktober 2012 om 22:59
Ik zou het niet te hip (dudes, koele gasten etc) maken, want over tien jaar is dat gegarandeerd niet meer hip. Ook zijn bijv. de (polka)dots nu in, maar over 10 jaar is dat geen mode meer. Als je ooit wil uitbreiden naar een andere doelgroep(zwangerschaps/tieners) dan zit je met een hele kinderlijke naam (bambino, hans en grietje) niet goed.
Ik zou iets algemeens doch cools als Brave kiezen, misschien juist iets heel anders dan anders als Xochipilli ( de god van de liefde, zang, bloemen, schoonheid, spelen en de maïs)
Ik zou iets algemeens doch cools als Brave kiezen, misschien juist iets heel anders dan anders als Xochipilli ( de god van de liefde, zang, bloemen, schoonheid, spelen en de maïs)
zondag 28 oktober 2012 om 23:04
Als je je richt tot de doelgroep van kinderen tot 12 jaar zou ik een naam kiezen die voor stoer klinkt. Vanaf een bepaalde leeftijd wilen kinderen echt geen kleding uit een winkel met een ''baby-achtige'' naam. Hier in ons dorp hebben we een kledingwinkel die uit 2 winkeltjes bestaat: één met een naam die bij de baby/kinderkleding past en één met een naam die meer aanspreekt tot de tieners.
Uit alle namen die ik hier zag staan vond ik Don en Divas wel het meest geschikt voor je hele doelgroep. En o,ja misschien ook een tip: ik heb toendertijd voor mijn bedrijf een naam gekozen met de letter B. Daarmee sta je in de gouden gids/ bedrijfdgids vrijwel bovenaan.
Uit alle namen die ik hier zag staan vond ik Don en Divas wel het meest geschikt voor je hele doelgroep. En o,ja misschien ook een tip: ik heb toendertijd voor mijn bedrijf een naam gekozen met de letter B. Daarmee sta je in de gouden gids/ bedrijfdgids vrijwel bovenaan.

zondag 28 oktober 2012 om 23:09
quote:LouisaVuitton schreef op 28 oktober 2012 @ 23:05:
Borderwalk, daar zit wat in wat je schrijft, maar ik zou de naam niet te ingewikeld maken. Het moet wel uit te spreken en te schrijven zijn (voor als mensen de website willen bekijken waarvan ik nog niet weet dat die er ook komt hoor, maar voor het geval dat....:)Xochipilli is idd wat extreem maar iets als Xochi zou denk ik wel kunnen. Beter dat, dan dat je na tien jaar bedenkt dat je je winkel naar iets hebt genoemd, dat dan even hip is als Toffe Tuinbroek nu zou zijn.
Borderwalk, daar zit wat in wat je schrijft, maar ik zou de naam niet te ingewikeld maken. Het moet wel uit te spreken en te schrijven zijn (voor als mensen de website willen bekijken waarvan ik nog niet weet dat die er ook komt hoor, maar voor het geval dat....:)Xochipilli is idd wat extreem maar iets als Xochi zou denk ik wel kunnen. Beter dat, dan dat je na tien jaar bedenkt dat je je winkel naar iets hebt genoemd, dat dan even hip is als Toffe Tuinbroek nu zou zijn.
zondag 28 oktober 2012 om 23:10
Wat zie ik veel afschuwelijke namen..
Ik zou het nederlands houden en 1 woord.
quote:brabo84 schreef op 28 oktober 2012 @ 22:22:
Van klein tot groot
mooie meiden en stoere knapen
Daar zou ik al niets kopen omdat ook meisjes stoer kunnen zijn en jongens heel mooi. In een hokje duwen vind ik afschuwelijk.
Net als diva.. mijn kind is geen diva of een dude
Ik zou het nederlands houden en 1 woord.
quote:brabo84 schreef op 28 oktober 2012 @ 22:22:
Van klein tot groot
mooie meiden en stoere knapen
Daar zou ik al niets kopen omdat ook meisjes stoer kunnen zijn en jongens heel mooi. In een hokje duwen vind ik afschuwelijk.
Net als diva.. mijn kind is geen diva of een dude
zondag 28 oktober 2012 om 23:25