Werk & Studie alle pijlers

Nachtzuster

14-05-2019 00:26 108 berichten
Hallo,
Poosje terug afgesproken om een kletstopic voor "nachtzusters" aan te maken.
Morgen zit ik in de nacht, maar wellicht kunnen anderen alvast beginnen.
Kia-ora jij ook nog nachten deze week?
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
29-05-2019 00:00
Ik kom net vanmorgen uit de nachtdienst (zorg). Helemaal uit mijn ritme nu zoals altijd na meerdere nachtdiensten. Naarmate ik ouder word valt het me steeds zwaarder. Gelukkig fijne collega's en meestal drukke nachten dus geen slaapdiensten (meer). Zodra het kan wil ik stoppen met nachtdiensten. Ik heb er de kracht niet meer voor ;-D
Heb 4.5 jaar alleen nachten gedraaid en vond het ook steeds zwaarder worden. Hebben een apart nachtteam. 2 jaar geleden terug naar vroege en late diensten gegaan en sindsdien veel meer energie.

Na 2 jaar deze maand paar nachtjes gepakt omdat ze klem zaten. Maar merk wel dat het bij een enkele keer moet blijven

Heb nu 2 nachtjes en sta alleen
Ouwwiefke schreef:
29-05-2019 00:00
Ik kom net vanmorgen uit de nachtdienst (zorg). Helemaal uit mijn ritme nu zoals altijd na meerdere nachtdiensten. Naarmate ik ouder word valt het me steeds zwaarder. Gelukkig fijne collega's en meestal drukke nachten dus geen slaapdiensten (meer). Zodra het kan wil ik stoppen met nachtdiensten. Ik heb er de kracht niet meer voor ;-D
Slaap jij ook zo slecht overdag?
Ik heb nu slaapthee gekochtbom te kijken of dat helpt!
Hoe oud ben jij? Ze zeggen dat je minder goed slaapt overdag vanaf middelbare leeftijd
Ik slaap ook slecht in de nachtdienst. Ik heb een white noise apparaat aan, oordoppen in en neem melatonine. Dan gaat het nog een beetje. Hier zijn namelik in de buurt veel gezinnen met gillende kleine kinderen in de tuin.
Sowieso slaap ik sinds driekwart jaar een stuk slechter en ik vermoed dat ik slechter tegen onregelmatig werken kan.
Ik heb mijn oog laten vallen op een baan wat vooral op kantoortijden plaats vindt.
Vanavond ga ik weer voor 2 nachten de nachtdienst in. Vandaag een 12 uur dienst.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Eerste nacht gehad en heb welgeteld 3.5 uur geslapen en kan niet meer in slaap komen.
Vanavond nog 1 nachtje die ik door moet komen. Sta alleen dus niemand die me wakker kan houden.

Heb met Pinksteren nog 1 nachtje staan en denk dat ik daarna geen nachten meer pak. (Hebben vast nachtteam en had nachten gepakt omdat ze die niet opgelost konden krijgen)
Alle nachtzusters hard aan het werk? Het is hier rustig helaas
vlekkebeest schreef:
30-05-2019 04:46
Alle nachtzusters hard aan het werk? Het is hier rustig helaas
Hier was het drukker dan gemiddeld. Dus niet zoveel tijd gehad om te forummen. Ben je nog een beetje wakker?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
30-05-2019 05:24
Hier was het drukker dan gemiddeld. Dus niet zoveel tijd gehad om te forummen. Ben je nog een beetje wakker?
Net effe in de tuin gelopen om wakker te blijven.
Locatie waar ik sta is eigenlijk te rustig voor actieve nachtdienst maar te druk om slaapdienst van te maken. Zijn lange nachten.
Heb met Pinksteren nog 1 nacht staan en laat het even hierbij.

Voordeel is wel dat je administratie kan weg werken voor je eigen groep. Hoewel dat in eerste nacht (na 3 uur) ook niet echt meer lukt doordat ik dan moeilijk me kan concentreren. Over uurtje ben ik klaar
Ik moet ook nog ongeveer een uurtje, en hier begint de boel te ontwaken. Sterkte nog met je laatste uurtje! En slaap lekker zo!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Succes en slaap lekker
vlekkebeest schreef:
30-05-2019 06:44
Succes en slaap lekker
Thanks!

Ik krijg inmiddels een serenade van een patiënte, gelukkig zit het kantoor ver genoeg weg van de kamers. :rofl:
Wie nog meer de komende nachten? Ik begin vandaag aan 4 nachten. Pfft
Vannacht mn laatste nacht heb ik er 2 gewerkt. Moet dinsdag weer een dagdienst werken.
Pluk de dag...
Hier ook de laatste van 2.
Morgen (maandag) middag werkoverleg en dinsdag en woensdag weer overdag.

Toen ik nog geen kinderen had, had ik zulke reeksen liever niet. Nu ben ik toch wel om 06.00h wakker door de kinderen, uitslapen is er niet meer bij. Dus dan maakt het me niet meer zoveel uit om te moeten mogen gaan werken.

Hoe is het bij jullie Pipootje en BlueWater81? Patiënten een beetje rustig?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ja maar er is veel was. En ik moet aardappels schillen :-)
Ai, hoeveel kg (aardappels)?
Je blijft er wel wakker van in ieder geval ;-).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
03-06-2019 02:30
Ai, hoeveel kg (aardappels)?
Je blijft er wel wakker van in ieder geval ;-).
Vandaag gelukkig maar voor 11 personen. Soms 20.
Ik ga vast kijken wat ze overmorgen eten.
Hier net klaar met het 2e rondje. Iedereen is zo bezweet. Paar bedden verschoond zodat ze weer lekker fris kunnen slapen. Verder tot nu toe weinig bellen. Komen meestal rond half 6.
Pluk de dag...
Niemand vannacht?
Ja, ik ben van de partij! Heb een nachtdienst in een zorgvilla. De vorige keer dat ik hier werkte was er een dementerende cliënt erg verward en heb ik een klap gekregen. Hopelijk blijven ze vannacht allemaal op één oor.

Hoe is jouw dienst?
Don't waste your time or time will waste you.
FiddlyDiddlyDoo schreef:
05-06-2019 03:01
Ja, ik ben van de partij! Heb een nachtdienst in een zorgvilla. De vorige keer dat ik hier werkte was er een dementerende cliënt erg verward en heb ik een klap gekregen. Hopelijk blijven ze vannacht allemaal op één oor.

Hoe is jouw dienst?
Oh dat is niet zo mooi.
Hier valt het mee. Al is er wel een client onrustig die steeds en weer loopt
pipootje schreef:
05-06-2019 03:03
Oh dat is niet zo mooi.
Hier valt het mee. Al is er wel een client onrustig die steeds en weer loopt
Nah, zo lang de rest van de mensen daar niet wakker van word is dat niet zo heel erg toch?

Binnen wat voor zorginstelling werk je?
Don't waste your time or time will waste you.
FiddlyDiddlyDoo schreef:
05-06-2019 03:09
Nah, zo lang de rest van de mensen daar niet wakker van word is dat niet zo heel erg toch?

Binnen wat voor zorginstelling werk je?
Gehandicaptenzorg.
De client valt op het moment wel anderen lastig. Nou ja ik val in ieder geval niet in slaap dan
pipootje schreef:
05-06-2019 02:47
Niemand vannacht?
Jawel, maar druk...

Is er geen beleid als de cliënt anderen lastig valt?
Kia•Ora schreef:
05-06-2019 03:50
Jawel, maar druk...

Is er geen beleid als de cliënt anderen lastig valt?
Tja allemaal laag niveau. Is niet zo gemakkelijk om te sturen
pipootje schreef:
05-06-2019 04:25
Tja allemaal laag niveau. Is niet zo gemakkelijk om te sturen
Nee, dat is ook weer zo. Lastig... Hoop dat de rust weer snel wederkeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven