Werk & Studie alle pijlers

Nachtzuster

14-05-2019 00:26 108 berichten
Hallo,
Poosje terug afgesproken om een kletstopic voor "nachtzusters" aan te maken.
Morgen zit ik in de nacht, maar wellicht kunnen anderen alvast beginnen.
Kia-ora jij ook nog nachten deze week?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, alleen woon en werk ik in Zwitserland.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind en jullie het fijnste en aan andere kant het moeilijkste aan de nachtdiensten?
Ik vind het moeilijkste het weggaan van huis om 22.15.. Het fijnste vind ik de sfeer, zelfstandigheid, afwisseling in drukke en rustige nachten en het vooruitzicht van de vrije dagen 👍

Ik werk trouwens in de psychiatrie.
Ben jij veel dagen vrij na je nachten? Ik soms maar 1!
Ik moet om 22.15 beginnen al.
Nadeel vind ik dat ik niemand heb om op terug te vallen. Ben alleen in het gebouw met 20 cliënten.
Voordeel is, als het rustig is, dat je even niet dat geklets van cliënten aan je hoofd hebt.
Al mis ik ze dan wel als ik ze die week dan niet zie, op een paar na, die snachts rondstruinen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen extra vrije dagen na een reeks nachten. Na 4 nachten heb ik 2 dagen vrij. Na een kortere reeks 1 dag en soms alleen de slaapdag.
Mij vallen de nachtdiensten na 27 jaar wel zwaarder. Ik slaap sowieso slechter en zit er aan te denken om te gaan switchen van baan.
Alle reacties Link kopieren
Eh.. Ja meestal 9 dagen vrij na 4 nachten werken steeds. Doe wel af en toe een dag of avonddienst er tussendoor als meerwerk.
Jullie zijn echt kort vrij na de nachten.. dat lijkt me zwaar.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
14-05-2019 19:41
Ben jij veel dagen vrij na je nachten? Ik soms maar 1!
Ik moet om 22.15 beginnen al.
Nadeel vind ik dat ik niemand heb om op terug te vallen. Ben alleen in het gebouw met 20 cliënten.
Voordeel is, als het rustig is, dat je even niet dat geklets van cliënten aan je hoofd hebt.
Al mis ik ze dan wel als ik ze die week dan niet zie, op een paar na, die snachts rondstruinen.
Sta ook alleen op 24 cliënten in de nacht. Waren voorheen 35 cliënten alleen zijn aantal clienten terug naar hoofdterrein.
Nadeel van alleen staan is als het rustig is dat je meer dipjes heb.
Clienten worden wel door andere locatie (waar ze met meerdere mensen staan) worden uitgeluisterd. Die bellen als hun iets horen wat wel fijn is gezien clienten over 3 woningen zitten en ik zelf niet alle geluiden hoor daardoor.

Na een reeks was ik minimaal 3 nachten vrij voordat ik volgende reeks in ging.
Nu heb ik zelf open nachten bij gepakt wat met mn reeksen met overdag te combineren is. Heb dus na de nacht 3 dgn vrij (maar hiervoor wel veel gewerkt)
Zo pff ik ben nu al slaperig.
Alle reacties Link kopieren
Tot hoe laat moet je werken pipootje
7.30. Nog heel lang dus.
En jij?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
14-05-2019 23:47
Zo pff ik ben nu al slaperig.
Koffie en springen!

Ik ben nu een week vrij na een week nachten. Maar meestal doe ik niet zoveel nachten achter elkaar.

Zwaarste vind ik de tweede nacht, dan slaap ik meestal slecht en ben ik na een uurtje of vijf in de ochtend gewoon moe.
Meest prettige vind ik andersoortig contact met mijn patiënten, tijd voor admin en bijscholing, de serene rust (soms) op de afdeling en in het voorjaar en zomer de opkomende zon en de fluitende vogeltjes. :$

[...]
kia・ora wijzigde dit bericht op 15-05-2019 13:57
5.24% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Springen? Haha
Ja 2e nacht vind ik ook zwaar
Wat eten jullie zoal?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-05-2019 00:42
Springen? Haha
Ja 2e nacht vind ik ook zwaar
Wat eten jullie zoal?
Ja echt zonder gein... Ik sta soms in mijn kantoor te springen, of ik loop een rondje, ga collega's lastig vallen :A: maar dat is voor jou geen optie, even buiten staan in de frisse lucht (ik rook niet) of ik ga klusjes doen zoals een tafel dekken, vaatwasser uitpakken of medicatie nakijken.

Ik ben niet zo'n eter in de nacht, niet zoveel als collega's iig. Meestal eet ik een salade in het begin van de nacht, rond 4 uur een glaasje cola en tussen 5-6 meestal een boterham of een beschuitje of een bakje brinta. Tussendoor drink ik koffie, water, thee en soms chocolademelk of gewone melk. Afgelopen week voor het eerst ooit een zakje drop bij me, daar heb ik er twee van gehad. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Goedenacht! Mogen andere forummers die in de nacht werken ook mee kletsen? Ik ben geen verpleegster, maar werk wel veel in de nachturen
Tuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi werk af en toe ook s nachts afgelopen maanden weer wat vaker. Ik vul (soort van) de gaten op. Heb afgelopen maand 2 reeksen van 4 nachten gewerkt. En komend half jaar sta ik 3x ingepland maar dat kan zo veranderd zijn bij bv ziekmelding.
Werk in een verpleeghuis sinds dit jaar met zn 2en op 60 bewoners. Tot vorig jaar stond je er in je uppie voor.

Mijn man werk in de ploegen week nacht week avond en een week dag. Vaak lekker langs elkaar heen.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-05-2019 00:24
7.30. Nog heel lang dus.
En jij?
Mag van 22.15 tot 7 uur aan de slag vannacht.

Qua eten nam ik altijd iets van een soepje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij staan 's nachts met zijn vieren op 200 cliënten.
Daarnaast luisteren we nog uit voor een aantal externe locaties.
We wisselen af tussen rondes lopen en uitluisteren, dat vind ik zelf wel prettig.

Ik vind vooral de laatste uren, van 6 tot 8 het zwaarste. Dan ben je echt moe, en juist dan komen er veel natte bedden.
Wij beginnen om 22.00 uur , werken dus 10 uur per nacht.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Tot 8 uur? Hoe laat beginnen de vroege diensten dan?
In 20 jaar dat ik in de zorg werk (en bij verschillende instellingen heb gewerkt) was de starttijd altijd wel tussen 6.30 en 7.15 uur en dan stonden eerste clienten al te springen om eruit te komen. Late diensten eindigen vaak tussen 22.30 en 23.30 uur
Alle reacties Link kopieren
Bij ons werkt de:
dagdienst van 7.00u - 15.30u
avond 15.30u - 23.00u
Nacht 22.45u - 7.15u
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
15-05-2019 09:36
Wij staan 's nachts met zijn vieren op 200 cliënten.
Daarnaast luisteren we nog uit voor een aantal externe locaties.
We wisselen af tussen rondes lopen en uitluisteren, dat vind ik zelf wel prettig.

Ik vind vooral de laatste uren, van 6 tot 8 het zwaarste. Dan ben je echt moe, en juist dan komen er veel natte bedden.
Wij beginnen om 22.00 uur , werken dus 10 uur per nacht.
10 uur? Ik vraag me af of dat wel structureel mag.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
En vraag me ook af als je van 22 tot 8 uur week hoe lang clienten in bed liggen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
vlekkebeest schreef:
15-05-2019 12:20
En vraag me ook af als je van 22 tot 8 uur week hoe lang clienten in bed liggen. ;-)
Voor een aantal is dat echt veel te lang dus.
Maar ja, 4 nachtdiensten is goedkoper he, vergeleken met 20 dagdiensten.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
15-05-2019 13:54
Voor een aantal is dat echt veel te lang dus.
Maar ja, 4 nachtdiensten is goedkoper he, vergeleken met 20 dagdiensten.
Ja dat wel. Maar meest gunstigste al 10 uur op bed. En dan zullen er een hoop nog langer erop liggen.
Alle reacties Link kopieren
Pipootje; alles rustig bij jou tot nu toe?
Hoi
Nee er is een tijdelijke opname . Client van andere woning. Dus even druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven