Werk & Studie alle pijlers

nagelstudio starten

13-04-2008 19:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij adviseren?



Ik zit er aan te denken om een eigen nagelstudio te beginnen. Ik wil een gedegen opleiding volgen en daarna starten. Wie van jullie heeft dit onlangs ook gedaan en is succesvol!

Valt er een leuke boterham mee te verdienen of is het meer iets voor erbij. Bijv. met combinatie van gezin/andere baan?



Ben heel benieuwd! Zou het leuk vinden als je wilt reageren.
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut iets voor erbij en niet om je brood mee te verdienen.

Een vriendin van mij is er vorig jaar mee begonnen op de opleiding kwam ze erachter dat acryl haar niet lag en dat ze daar niet mee om kon gaan dus heeft ze alleen in gel nagels de opleding gevolgd. Deze afgerond en nu heeel soms is een kennisje als klantje maar meer niet. Ondanks de nodige reclame etc. Komt mede doordat er gewoon heel veel mensen dit tegenwoordig doen en er een prijzenoorlog heerst.

Maarja als er niet veel mensen in jouw omgeving zijn die dit thuis doen zou het wat kunnen zijn. Je kan wel proberen de opleiding te volgen en dan vervolgens in dienst te gaan werken van een schoonheidssalon.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lise



Ik ben zelf sinds 2002 nagelstyliste. Ik heb de gel gedaan. Nu ga ik binnenkort ook een eigen ruimte creeeren op zolder.



Je zal moeten beginnen met een klantenkring en dat betekend dat je veel reclame moet gaan maken. Flyers maken, een paar meiden die hun nagels laten doen bij jou zodat zij reclame maken door je nagels te dragen. Mond op mond reclame werk toch nog altijd het beste. Hou je eigen nagels ook goed bij want jij bent ook het visiete kaartje natuurlijk.



Eerst zal je natuurlijk een opleiding moeten gaan volgen. Ik weet niet waar je zit maar daar kan ik je wel een beetje mee helpen als je wilt.



D.m.v heel veel oefenen kan je steeds beter worden. In het begin zal je echt de kneepjes van het vak moeten gaan leren. Vaak begint het met snelheid opbpuwen. Als je een goeie opleiding hebt gehad dan pas begint het echte werk.



Meteen full time gaan beginnen kan vaak niet. Je zal toch eerst een goeie klanten kring moeten gaan opbouwen. Dus veel stylistes hebben in het begin part-time. Pas als je vaste klanten en dus een stabiele klanten kring hebt kan je het fulltime gaan doen.



als je nog meer vragen hebt kan je die gerust stellen



bubbles
Alle reacties Link kopieren
Been there done that. Vond het leuk om te doen, maar als ervaren secretaresse verdien ik met minder moeite meer geld. Daarom ben ik uiteindelijk gestopt. Het is gewoon heel tijdrovend werk, zeker in het begin. Ook moet je veel investeren in het begin want je moet allerlei soorten tips kopen en materiaal en ik wilde ook nagellak en vijlen enzo kunnen aanbieden dus had ook altijd een hele rij nagellakjes, één voor in gebruik en van elk potje dan ook een voorraadje voor de verkoop. Ik begon met acryl, in het begin 3 uur bezig om één setje te zetten. Gel werkt wel sneller, maar toch als je het wil gaan doen moet je beide technieken beheersen want bij de één is gel geschikter en bij de ander acryl. Opleiding heb ik gevolgd bij OPI in Amsterdam en Mey Liang in Soesterberg. Theorie is ook erg belangrijk. Voor erbij doen is het leuk maar dan bouw je geen snelheid op dus dan moet je er rekening mee houden dat je langer bezig bent.

Ik heb een tijdje een tafel in een kapsalon gehad, eigenaar kreeg een percentage van mij. Ik nam steeds mijn spullen overal mee naartoe, deed ook mensen bij hun thuis. Uiteindelijk vond ik het de investering van tijd en geld niet waard.

Succes als je ermee door gaat. Het is wel een dankbaar beroep. Vooral voor nagelbijters, maar dit zijn tevens de lastigste klanten.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en dan heb je ook nog van die klanten die op het laatst afbellen, ben je mooi je tijd kwijt en heb je niets verdiend.
Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik neem aan dat "gel nagels" en "acryl nagels" tijd en materiaal kosten, en ik heb geen idee van inkoopprijzen. Dus ik heb even rondgekeken naar prijzen die naar mijn inschatting puur om tijd draaien, zoals "manicure", en prijzen vergeleken van wat blijkbaar de standaardproducten in de branche zijn



Wat me opvalt is dat al die nagelsets rond de 50-65 euro moeten kosten, en dat een manicure rond de 20 uitkomt. Ik vond één aanbieder die daar een tijd bij noemde, waaruit ik afleid dat een uurprijs van ongeveer 45,- realistisch is.



Het lijkt me logisch dat als je niet een behoorlijk ogende studio hebt, die er aantrekkelijk uitziet, waarin je een brede variatie aan behandelingen & producten kan aanbieden,



de opleiding is niet vreselijk duur zo te zien, met een paar honderd euro moet je er zijn. Dan nog de kosten van een studio-inventaris er bij, materiaal, publiciteit, verzekeringen, etc.



Laten we voor het gemak eens aannemen dat je voldoende productie haalt, en een redelijke bezetting, waardoor je pakweg 150 uur per maand productief bent, tegen een marge van 50%. (Als je je beter orienteert pas je de cijfers natuurlijk aan)



Dan zou je dus in mijn rekenvoorbeeld per maand 150 x 50% x 45 euro = 3375,-. Daar betaal je belasting over, pakweg 50%, dus dan blijft er per maand ongeveer 1700,- euro netto over.



Vergelijk dat even met een betaalde baan, dan moet je bedenken dat uit die 1700,- nog je vakantiegeld moet, en dat je de dagen dat je niet werk vanwege vakantie ook geen inkomen hebt.



Samengevat: als mijn cijfers een beetje realistisch zijn, is het geen vetpot.
Alle reacties Link kopieren
Rider, je cijfers zijn erg positief.

Opleiding was destijds voor mij zo'n 2500 gulden, dus wel wat meer dan paar honderd euro, en de verdiensten die jij berekent zijn echt niet realistisch qua omzet. Ik heb t twee jaar erbij gedaan. Je kan ook geen 8 uur op een dag nagels doen, dat houd je fysiek niet vol. Ik werkte toen 's ochtends op kantoor en in de middag en/of s avonds deed ik de nagels.

Ook je eigen nagels doen vond ik belangrijk dus dat kostte me ook een avondje in de twee á drie weken. Bij mezelf had ik toch wat meer tijd nodig ;-)

Ik vond het uiteindelijk te vermoeiend + voor mij was toen de keuze makkelijk om dan maar weer meer uren op kantoor te gaan werken, dan was ik écht vrij als ik thuis kwam en ik had een vast maandelijks inkomen. De fysieke inspanning viel me ook erg tegen. Je staat ook vaak onder tijdsdruk, moet je ook tegen kunnen.

Lise als je dit toch wilt doen, zorg dan voor een financiële buffer voordat je begint. Want vooral in het begin zal je inkomen erg onzeker zijn. Zo kun je ook rustig opbouwen.
vinobianco schreef op 14 april 2008 @ 16:49:

Rider, je cijfers zijn erg positief.
Ik ben een optimist :)



Maar als dat al positief was, is het een vrij kansloze onderneming.
Alle reacties Link kopieren
He hoi!!



Wat lief al jullie uitgebreide reacties. Ik was er ook al bang voor, had al zo'n gevoel ....het is leuk voor erbij en dat is het dan.

Ik geloof dat ik er maar van af zie. Het was ook wel een beetje een bevlieging. Ik ben sinds kort van baan veranderd en vind het helemaal niks bij dit nieuwe bedrijf. Meteen gedoe met bitchy collega en toen dacht ik......pff....ik wil iets voor mezelf. Niemand die me controleert, van alles van me wil....gewoon m'n eigen baas, maar om nu lang te studeren zag ik ook niet zitten. Mijn buurvrouw is sinds kort een schoonheidssalon begonnen. Hbo opleiding van een aantal jaar gevolgd! Wist niet dat dat zo intensief was. Die zit dus nu ook 3 uur boven 1 klant en een flinke investering erbij. Ben benieuwd of dat wel lekker verdient. Maar goed........toch maar even uitzingen bij mijn huidige baan of weer op zoek naar iets anders, wat ik wel leuk vind. Wat doen jullie nu zoal? Nogmaals bedankt he!
Alle reacties Link kopieren
Nou rider. Ik ben het niet met je eens. De rpijs die je maakt word vaak bepaald door verbruik van produkt en vijlen en je arbeids uur. De prijzen van je gel of acryl kan dus ook varrieren. Soms kost een produkt 30 euro en anderen kosten minder. Er is geen vast bedrag wat je als nagelstyliste moet nemen, De ene bepaalt het omdat ze tevreden zijn met wat ze per set willen verdienen en een ander rekend het helemaal uit.



Ook je opmerking over hoeveel een opleiding kost klopt niet. Tuurlijk kan je voor een paar honderd euro een opleiding doen. Zelf via markplaats worden ze voor 10 euro gedaan. Dit soort tafferelen zijn er jammer genoeg en maken dit vak niet beter op.



De prijzen die je moet betalen voor een set verschilt per styliste, gemeente, beunhaas of proffesioneel.



Een nabehandeling kost gemiddeld 50 tot 70 procent van een nieuwe set. Dat is het gangbare maar ook deze prijs kan per styliste verschillen.



Dit werk moet in je bloed zitten. Het is lichamelijk zwaar maar welk werk heeft dat niet.



Net wat ik zei is dat je een onzekere tijd te gemoet gaat maar als het loopt dan loopt het. Je zal zeker iets achter de hand moeten hebben want de centjes zullen toch binnen moeten komen.



Je zal er honderd procent achter moeten staan, dan pas is het het waard.



bubbles
bubbelientje schreef op 14 april 2008 @ 23:01:

Nou rider. Ik ben het niet met je eens. De rpijs die je maakt word vaak bepaald door verbruik van produkt en vijlen en je arbeids uur. De prijzen van je gel of acryl kan dus ook varrieren. Soms kost een produkt 30 euro en anderen kosten minder. Er is geen vast bedrag wat je als nagelstyliste moet nemen, De ene bepaalt het omdat ze tevreden zijn met wat ze per set willen verdienen en een ander rekend het helemaal uit.
Dat zei ik.
Ook je opmerking over hoeveel een opleiding kost klopt niet. Tuurlijk kan je voor een paar honderd euro een opleiding doen. Zelf via markplaats worden ze voor 10 euro gedaan. Dit soort tafferelen zijn er jammer genoeg en maken dit vak niet beter op.
Dus was ik nog te optimistisch
De prijzen die je moet betalen voor een set verschilt per styliste, gemeente, beunhaas of proffesioneel.
dat zei ik
Een nabehandeling kost gemiddeld 50 tot 70 procent van een nieuwe set. Dat is het gangbare maar ook deze prijs kan per styliste verschillen.



Dit werk moet in je bloed zitten. Het is lichamelijk zwaar maar welk werk heeft dat niet.



Net wat ik zei is dat je een onzekere tijd te gemoet gaat maar als het loopt dan loopt het. Je zal zeker iets achter de hand moeten hebben want de centjes zullen toch binnen moeten komen.



Je zal er honderd procent achter moeten staan, dan pas is het het waard.



bubbles
Ah ja, en waar was je het precies mee oneens?
Alle reacties Link kopieren
hahahahahaha ja lachen hoor.
diepzinnig commentaar. Het is me niet helemaal duidelijk waar dit goed voor is, ik probeer iemand te helpen aan (deel)antwoorden, dat is niet goed, maar als ik probeer te begrijpen wat daar niet goed aan is komt er niet meer dan "ja lachen hoor".
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet idee kreeg dat je serieus antwoord wilde. Jij reageerd met "net wat ik zei" Jij ging er al van uit dat het geen goed idee was toch? Zo kwam het bij mij over. Is ook je goed recht om je mening te geven. Ik gaf mijn mening door iets uit te leggen ,wat blijkbaar niet duidelijk genoeg was.



Ik ga het dan nog een keer proberen uit te leggen.



De prijzen die je moet betalen voor een opleiding is in de groothandel duurder dan via marktplaats. Via marktplaats krijg je natuurlijk niet de des gewenste begeleiding die je wel nodig hebt. Het is gewoon niet even nagels opplakken en gel of acryl erop kwakken. Via de groothandel heb je de beste ( moet je van uit gaan) begeleiding. Het is entensief maar wel noodzakelijk om een goede basis te hebben. Dus ik betaal graag wat meer.



bubbles
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik graag voor mezelf wilde beginnen en geen zin had in een jarenlange opleiding ben ik dus destijds met die nagels begonnen. Inmiddels ben ik alweer 4 jaar aan het studeren, heb ingezien dat een beetje goed zelfstandig beroep toch wel een langere studie vergt. Ik moet nog minimaal 2 jaar maar in dit vak zal er altijd wat te leren zijn.

Lise, bekijk goed wat je wilt, kijk naar je goede eigenschappen, waar ben je goed in, waar word je blij van, wat geeft je energie, wat interesseert of fascineert je, zoek daar iets passends bij. Soms komt het via een omweg, maar uiteindelijk lukt het gewoon. Maar spring niet halsoverkop in een opleiding. En wat Bubbelientje zegt, inderdaad is een juiste opleiding erg belangrijk, zeker als je aan mensen zit voor je werk.

Succes!
bubbelientje schreef op 15 april 2008 @ 09:59:

Omdat ik niet idee kreeg dat je serieus antwoord wilde. Jij reageerd met "net wat ik zei" Jij ging er al van uit dat het geen goed idee was toch?
Ik hoop dat je beter naar je klanten luistert.
Alle reacties Link kopieren
Kijk was dat dan nodig??
Alle reacties Link kopieren
En daarbij doel ik op jou reactie!!
bubbelientje schreef op 15 april 2008 @ 20:10:

En daarbij doel ik op jou reactie!!
Als dat al niet duidelijk was, maakt deze toevoeging het niet duidelijker. Maar ja, dat was nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lise30 schreef op 13 april 2008 @ 19:33:

Wie kan mij adviseren?



Ik zit er aan te denken om een eigen nagelstudio te beginnen. Ik wil een gedegen opleiding volgen en daarna starten. Wie van jullie heeft dit onlangs ook gedaan en is succesvol!

Valt er een leuke boterham mee te verdienen of is het meer iets voor erbij. Bijv. met combinatie van gezin/andere baan?



Ben heel benieuwd! Zou het leuk vinden als je wilt reageren.





als je genoeg aandacht besteed aan het reclame maken kan je hier zeker een lekker dik belegde boterham uit halen.. want ik spreek uit ervaring..



je moet er alleen wel wat voor doen.

goeie reclame maken voor jezelf

sterkte en vaste prijzen

leuk en gezellig maken voor je klanten

opfris cursussen doen

leuke acties verzinnen

goed je nailart bij houden dit trekt altijd !



succes !
Alle reacties Link kopieren
en.. dit doe je niet binnen 2 jaar..



je moet de eerse 2/3 jaar veel investeren en dus zeker blijven werken.. maar daarna.. kan je lekker alleen de nagels blijven doen.. gedult en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Voordat je aan een opleiding begint check dan eerst even studiekeuze help Opleiding Nagelstyliste Wij proberen -onafhankelijk, niet gelieerd en objectief- de wirwar aan opleidingen nagelstyling in Nederland transparant te maken.



Kijk op www.[spam]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2013 11:20
Reden: link naar commerciele website weggehaald
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven