Netwerkgesprek - wie betaalt?
woensdag 8 oktober 2014 om 10:50
Morgen heb ik een netwerkgesprek met iemand die senior is in de sector waar ik sinds kort gestart ben als zzp'er. Ik ken deze persoon via-via (alsin: zie haar al jaren lang 1 à 2 keer per jaar op privé-feestjes). We hebben afgesproken in een café. Dat is voor mij de eerste keer buitenshuis en nu vroeg ik me opeens af: hoe doe je dat met de rekening? Zal ik voorstellen om te betalen? Of is dat gek/overdreven en is het normaal om gewoon te splitten oid alsof je daar als kennissen zit? Nu ik het zo opschrijf lijkt het eerste me logisch, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ben nog niet zo bedreven hierin, haha, dus als je nog een andere gouden tip hebt hoor ik die graag!
woensdag 8 oktober 2014 om 10:52
Wie betaalt hangt af van wie het initiatief voor deze ontmoeting heeft genomen en wie baat heeft bij de ontmoeting. Als jouw gesprekspartner tijd voor jou vrijmaakt om je verder te helpen, is het wel zo netjes dat jij de rekening betaalt. Als jouw gesprekspartner advies e.d. van jou verwacht in het gesprek, is hij of zij het die betaalt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 8 oktober 2014 om 11:01
Ja, het initiatief en baat ligt een beetje wederzijds. Misschien dat ik daarom een beetje twijfelde. Zij stuurde aan op: misschien moeten we eens om de tafel, ik ging daar op in om een concrete afspraak te maken. Qua werk zouden we wat voor elkaar kunnen betekenen (sluit op elkaar aan). Maar qua advies is het wel echt zo dat ik haar dat niet kan geven en andersom wel.
Het is me al wel duidelijk dus! Bedankt voor het laatste zetje om me over deze twijfel heen te halen, hoef ik daar ook geen gedachtes meer aan te verspillen, haha.
Het is me al wel duidelijk dus! Bedankt voor het laatste zetje om me over deze twijfel heen te halen, hoef ik daar ook geen gedachtes meer aan te verspillen, haha.
woensdag 8 oktober 2014 om 11:03
quote:3wieler schreef op 08 oktober 2014 @ 10:55:
Eens met bovenstaande. Is toch allemaal heel erg logisch TO.Ja, is het ook. Ik word soms wat onzeker/zenuwachtig van dit soort dingen waardoor ik ga twijfelen aan dingen die eigenlijk heel logisch zijn. Dan heb ik gewoon even de bevestiging van iemand anders nodig, dus bedankt!
Eens met bovenstaande. Is toch allemaal heel erg logisch TO.Ja, is het ook. Ik word soms wat onzeker/zenuwachtig van dit soort dingen waardoor ik ga twijfelen aan dingen die eigenlijk heel logisch zijn. Dan heb ik gewoon even de bevestiging van iemand anders nodig, dus bedankt!
donderdag 9 oktober 2014 om 08:40
quote:buaya schreef op 08 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
Ja, is het ook. Ik word soms wat onzeker/zenuwachtig van dit soort dingen waardoor ik ga twijfelen aan dingen die eigenlijk heel logisch zijn. Dan heb ik gewoon even de bevestiging van iemand anders nodig, dus bedankt!Ben benieuwd hoe het is gegaan TO en of je verwacht dat jouw relatie iets voor je kan betekenen!
[...]
Ja, is het ook. Ik word soms wat onzeker/zenuwachtig van dit soort dingen waardoor ik ga twijfelen aan dingen die eigenlijk heel logisch zijn. Dan heb ik gewoon even de bevestiging van iemand anders nodig, dus bedankt!Ben benieuwd hoe het is gegaan TO en of je verwacht dat jouw relatie iets voor je kan betekenen!