Werk & Studie alle pijlers

neven activiteiten

22-07-2012 12:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,

wat voor neven activiteiten moet je melden bij je werk? Ik kan moeilijk iets terugvinden in mijn contract, alleen dat het moet, maar niet wat het dan precies inhoud. Graag voorbeelden. Vrijwilligerswerk? Lidmaatsschap politieke partij? etc.
Geen idee..

Maar denk alleen dingen die effect kunnen hebben op je werk lijkt me?
Ja maar als ik bijv een vrije dag op wil nemen om het uit te voeren? En wat aler bijv een onkostenvergoeding tegenover staat?
ik denk meer dingen zoals wanneer je in het bestuur zit van verenigingen, actief lid bent van een politieke partij etc.
Op je werk hebben ze er toch niets mee te maken wat jij in je vrije tijd uitvoert? Tenzij je klanten van ze inpikt en daar bij gaat beunen.
Nevenactiviteiten die jou kunnen belemmeren in je werkzaamheden. Denk bv je werkt bij een kapper en gaat ook thuisknippen, maar ook idd lid van bestuur etc.. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met afdeling P&O van het bedrijf.
Ik weet niet of je je neven en activiteiten moet vermelden.
Ik ben verplicht alle nevenactiviteiten te melden: betaald en onbetaald. Ik heb ook nevenactiviteiten waar ik voor betaald wordt, daarvoor heb ik toestemming van mijn werkgever.
Ik heb bij mijn huidige baas toestemming moeten vragen of ik vrijwilligerswerk kon gaan doen. Dit ivm risicoanalyses of dat ik daardoor risicos loop en mijn eigen werk niet kan doen.

En anders even navragen bij P&O idd
quote:mevrouwr schreef op 22 juli 2012 @ 12:25:

Nevenactiviteiten die jou kunnen belemmeren in je werkzaamheden. Denk bv je werkt bij een kapper en gaat ook thuisknippen, maar ook idd lid van bestuur etc.. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen met afdeling P&O van het bedrijf.Dit dus.
quote:mevrkimkim schreef op 22 juli 2012 @ 13:04:

Ik heb bij mijn huidige baas toestemming moeten vragen of ik vrijwilligerswerk kon gaan doen. Dit ivm risicoanalyses of dat ik daardoor risicos loop en mijn eigen werk niet kan doen.

En anders even navragen bij P&O idd

Je hoeft toch ook geen toestemming te vragen aan je baas om te sporten? Daarmee kun je toch ook vanalles breken, kneuzen, blesseren zodat je een aantal weken niet kunt werken.

En wat heeft in 'n verenigingsbestuur zitten nu van doen met je werk? Zolang je dat in avonduren en weekenden doet, heeft de baas daar toch ook geen last van?
niet anders op dan het maar gewoon te vragen bij mijn werk dan. Vind het wel vreemd, dat wat de ene zegt dat prive tijd is, de andere zegt misschien risico's oplevert voor je baan.
Volgens mij gaat het vooral om (mogelijke) belangenverstrengeling. Dus het voorbeeld van de kapper dat eerder door iemand gegeven werd. Als je stucadoor bent hoef je voorzitter van de ponyclub echt niet op te geven, als je werkt bij een tussenpersoon in verzekeringen zul je je commissariaat bij Aegon wel op moeten geven.
Dat ligt er aan wat er in je CAO staat en in je arbeidsovereenkomst. En als je ambtenaar bent zijn de regels nog wat strenger.

Maar over het algemeen is niet alleen de inhoud van de nevenactiviteiten van belang (conflicterend belang of uitstraling naar de organisatie van je werkgever), maar ook de tijdsbesteding. Als je naast je werk dj bent en je draait 3 nachten per week en komt 3 x per week volledig brak op je werk aan, dan kan dat conflicteren met je werk - om maar een voorbeeld te noemen.
mhhh tante klaas, arbeidsovereenkomst is vaag, staat dat ik nevenactiviteiten moet melden, maar niet specifiek welke en in CAO VVT (ben verpleegkundige) kan ik er ook niets over vinden. Frustrerend!
Als je concreet iets wilt gaan doen naast je werk zou ik het even navragen bij P&O, zoals hierboven al werd aangeraden. Er staat dus alleen dat je nevenactiviteiten moet melden, niet dat je toestemming moet vragen - dat biedt kansen.
Wat zijn je nevenactiviteiten dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven