Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan - werkkleding

12-01-2017 19:24 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een nieuwe baan, waar ik heel blij mee ben. Bij deze werkgever dragen alle vrouwelijke FOH leidinggevenden een jurk van een bekend merk. Voor elke afdeling een ander model. Werkkleding ben ik gewend, dat is normaal in deze branche, maar ik ben gewend aan een (mantel)pak en voel me erg ongemakkelijk in deze jurk.

Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtige jurk. Mooi materiaal, mooie snit, alles netjes bedekt etc. Zou het in m'n vrije tijd zo aantrekken.

Maar door mijn figuur lijkt deze jurk bij mij eerder sexy dan zakelijk. Mijn vrouwelijke voorgangster had de jurk ook aan in dezelfde maat maar zij is wat rechter dan ik. Ik heb grote borsten, een vrij smalle taille en redelijke kont, een echt zandloperfiguur. Dat in combinatie met m'n blonde haar en de vrij hoge pumps die ik draag, maakt dat ik er, naar mijn idee eerder uit zie alsof ik klaar ben voor een eerste date dan iemand die een groot team aanstuurt. Laat me duidelijk wezen, in mijn positie hoef je echt absoluut niet sexy te zijn, maar wel representatief en zakelijk.

Ik heb na de eerste dag een hele strakke onderjurk gekocht om alles wat te pletten, maar hoe dan ook de jurk valt gewoon heel mooi vrouwelijk dus mijn rondingen blijven (te) goed zichtbaar.

Vandaag was m'n 2e dag en ik twijfel erover of ik morgen moet aangeven dat ik me onprettig voel. Ik wil ook geen zeur zijn of teveel eisend in m'n eerste week. Misschien moet ik wachten totdat een van mijn leidinggevenden het ook ziet en tegen me zegt? Maar dat zou misschien nog ongemakkelijker zijn. Of misschien moet ik gewoon afstappen van het idee dat een mantelpakje bij m'n functie hoort en dat het ook om houding gaat en niet perse om de kleding?

Kortom, lang verhaal , wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Albert Heijn? Noem de dingen bij naam!
Een 5 sterren hotel. Sorry wil niet te herkenbaar zijn.
Laat me raden: chic hotel in Londen

Als t een mooie jurk is: lekker dragen. Heb je niet bewust gesolliciteerd bij een bedrijf dat kennelijk iets minder formeel is?

Eventueel bij te diep decollete voor jouw bouw: mooi hemdjeer onder.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
? Een jurk bij Albert Heijn?

Ik zou niks doen. Waarom zouden mensen je minder serieus nemen omdat je een sexy figuur hebt in de voorgeschreven (!) bedrijfskleding? If you have it flaunt it. Ik moet nu denken aan Joan in Mad Men, die was ook professioneel en werd later zelfs partner (wel door met iemand naar bed te gaan maar toch).
quote:Dymphnatam schreef op 12 januari 2017 @ 19:25:

Albert Heijn? Noem de dingen bij naam!

Huh? Hoe kom jij nou bij de AH die zie ik nooit in speciale jurkjes hoor.

TO, gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik zal het gewoon eens aankaarten dat jij je er onprettig in voelt en nagaan of je leidinggevende zelf ook twijfels heeft en eventueel samen naar een oplossing kijken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik denk dat je toch gewoon verplicht bent dan om de bedrijfskleding te dragen. Ik zou zeggen: neem een maat groter en laat die zelf door een goede kleermaker in model maken, zodat hij goed zit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Maak je haar en schoenen dan wat zakelijKer, daar heb je wel invloed op.
Of eerst eens voorzichtig peilen bij een andere vrouwelijke collega hoe het overkomt?

Het kan natuurlijk zijn dat het model bij de één beter zit dan bij de ander.

Wel gefeliciteerd met je baan
Je kunt méér.
quote:pejeka schreef op 12 januari 2017 @ 19:29:

Ik denk dat je toch gewoon verplicht bent dan om de bedrijfskleding te dragen. Ik zou zeggen: neem een maat groter en laat die zelf door een goede kleermaker in model maken, zodat hij goed zit.Jurk zit goed, is op maat gemaakt.
Soms staat het minder sexy om een maat groter te dragen. Staat vaak ook wat hipper. Maar kan niet met elk model.
quote:brennwert schreef op 12 januari 2017 @ 19:29:

Maak je haar en schoenen dan wat zakelijKer, daar heb je wel invloed op.Haar zit altijd strak naar achteren, dat moet blond blijft het wel. Schoenen zijn zakelijk, maar hak is hoog, die kan idd wel wat lager.
Ik zou het bespreken.
quote:IBIopviva schreef op 12 januari 2017 @ 19:28:

[...]

Huh? Hoe kom jij nou bij de AH die zie ik nooit in speciale jurkjes hoor.

TO, gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik zal het gewoon eens aankaarten dat jij je er onprettig in voelt en nagaan of je leidinggevende zelf ook twijfels heeft en eventueel samen naar een oplossing kijken.Dank je IBI. Vind het toch vervelend aan te kaarten.
quote:Moon-Alisa schreef op 12 januari 2017 @ 19:31:

Of eerst eens voorzichtig peilen bij een andere vrouwelijke collega hoe het overkomt?

Het kan natuurlijk zijn dat het model bij de één beter zit dan bij de ander.

Wel gefeliciteerd met je baan Dat is ook een goed idee. Heb alleen alleen maar mannelijke directe collega's en ken iedereen nog niet zo goed. Misschien na een week als ik wat meer mensen heb leren kennen. En Thanks!
quote:-Bladora- schreef op 12 januari 2017 @ 19:34:

[...]

Dank je IBI. Vind het toch vervelend aan te kaarten.Geef aan dat jij je ongemakkelijk voelt, misschien zien zij niet wat jij voelt en zit het in je hoofd.
Jurk heeft trouwens absoluut geen decolleté, en is ook netjes net boven de knie.
De jurk staat je waarschijnlijk gewoon prachtig!
Het is deze jurk trouwens https://www.ladress.com/e ... sses%23product_1073198576
Kun je er een hemdje onder aan? Is het mogelijk er een jasje op te dragen?
quote:-Bladora- schreef op 12 januari 2017 @ 19:39:

Het is deze jurk trouwens https://www.ladress.com/e ... sses%23product_1073198576Prachtig
Ik zou het niet gelijk gaan aankaarten, je werkt er nog maar net. Geef jezelf even de kans om aan die jurk te wennen, wie weet voel je je over een paar weken helemaal prima.

En of je je team goed kan leiden zal daar niet van afhangen, maar van jouw manier van leidinggeven.
quote:gizzmo-returns schreef op 12 januari 2017 @ 19:38:

De jurk staat je waarschijnlijk gewoon prachtig! dank je
Mooie jurk hoor, en met een zandloperfiguur prima te dragen, niet zo onzeker over zijn.
Kan me niet goed voorstellen dat die te sexy zou zijn. Ik denk dat je mantelpakje misschien je pantser is geworden, je zakelijke jij. Nu is het wennen.

Ik heb bijvoorbeeld nu werk waarbij make up somsecht niet handig is en dat was ook wennen, dat voelde kaal en niet 'ik'.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven