Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan?

17-07-2017 16:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte situatieschets:

Ik ben momenteel bijna 3 jaar werkzaam bij een bedrijf, op een soort van klantendienst. We doen er veel administratieve taken bij, maar er zijn ook veel klachten en veel telefoons die we moeten behandelen. We zijn een paar maanden geleden omgetoverd tot de "klantendienst" ipv de "administratieve dienst", wat het eerst was. Ik heb wel hele leuke collega's die ik na mijn werk soms ook wel nog zie.
Ik ben bij mijn vorige werkgever (voor deze job, uiteraard) weg gegaan omdat de klantendienst mij totaal niet lag. En nu voel ik mij al een paar maanden slechter en slechter worden bij mijn huidige job.

Ik ben al een paar maanden ook rustig aan het solliciteren voor een andere job en ik ben vrijdag op gesprek geweest. Ze hadden grote interesse in mij en ik belde vandaag nog naar hun om te zeggen hoelang mijn opzeg was, en ze zeiden toen dat de kans er wel in zat dat ik het zou worden. Het is een puur administratieve job, iets wat ik echt wel wil.

De pluspunten bij het nieuwe bedrijf:
- loonopslag
- geen avondwerk (heb ik nu wel)
- geen weekendwerk (heb ik nu wel)
- betere uren

Nadeel bij het nieuwe bedrijf:
- ik zit er alleen met de 2 bazen van het bedrijf

Ik heb de mening van mijn vriend gevraagd en hij zei dat ik het best niet zou doen omdat ik er alleen zou zitten. Dan heb ik geen rechtstreekse collega's meer om mee te babbelen. Ik heb het dan ook even aan mijn zus gevraagd en zij zei dat ik het wel moet aannemen.
Ik heb wel eens stage gedaan op een bedrijf met 2 mensen en dat beviel mij eigenlijk wel, lekker rustig.

Ik ben wel al een paar maanden opzoek en al veel op gesprek geweest, en ik ben eindelijk wel eens blij dat ze me ergens willen. Ik kan nog verder zoeken naar een bedrijf met meer mensen, maar hoelang zal die zoektocht nog duren? Hoelang trek ik het nog bij mijn huidige werkgever?

Ik heb even de mening van een buitenstaander nodig :-(
Wat vind je er zelf van???
Anderen hoeven er namelijk niet te werken...
If you can dream it, you can do it.
Uit alles maak ik op dat jij die baan graag wilt, dus wat houdt je tegen? De mening van je vriend?
Het is voor jezelf een ander zijn mening moet niet gelden.

En ik zou het doen.
Doen! Je vindt het zelf lekker, weet je nav een stage. Andere punten zijn allemaal positief!
Ik zou er goed over na denken, in een bedrijf met 3 man wordt je al snel een manusje van alles. Dus doe je ook het bellen, facturen, klachten aannemen/afhandelen, kantoorartikelen bestellen, koffie zetten, de afwas ff wegwerken, you name it. Daarnaast heb je weinig aanspraak, als beide heren buiten de deur zijn zit je alleen. Maar bied misschien ook de kans om lekker thuis te werken?
Heb je echt een klik met deze mensen? Zn klik dat je ze bijv. thuis zou uitnodigen? Met zo weinig mensen zit je namelijk altijd op elkaar lip, als je iemand niet mag dan heb je weinig andere mensen om mee te praten. Zou voor mij dus afhangen van hoe de klik is en hoeveel vrijheden je krijgt in je werk.
Bij twijfel niet oversteken.

Ik vind zelf een team veel belangrijker dan allerlei arbeidsvoorwaarden, en werken voor een directe baas zonder collega's zou ik echt nevernooit meer doen.

Waar zit jouw twijfel precies??
Je kan het natuurlijk ook zien als een "overgangsjob".
Weg bij je huidige werk, geen klantendienst en weekends meer ... En als het je na een half jaar of een jaar alsnog niet aanstaat, solliciteer je weer verder.

Het kan saai zijn.
Maar het kan ook zorgen voor giga verantwoordelijkheid en groei.
(Jij houdt de administratie van heel 't bedrijf recht.)
Wat je weer kan meenemen als je ooit elders solliciteert.

Ik zou alleen kijken dat het kopje "sociale rechten" goed geregeld is.
In zo'n klein bedrijf is het logischer dat je overuren draait, liggen dingen als "zwangerschap" gevoelig omdat er geen vervanging is, draait de boel mogelijk vierkant als jij 3 weken verlof wil, ...
Ik zou kijken hoe ze daar tegenover staan.
anoniem_337209 wijzigde dit bericht op 17-07-2017 17:53
27.64% gewijzigd
Ik zou het doen, maar ik heb niet zo de behoefte aan collega's. En dat manusje van alles zijn, lijkt me wel lekker als je zo tussendoor eens wat anders kunt doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou het doen. In het ergste geval heeft jouw vriend gelijk, dan bevalt het niet, en dan ga je op zoek naar een andere baan met meer collega's.
En als je geluk hebt, dan is de nieuwe baan perfect voor je.

Maar als je niets doet, dan zal je altijd dat stemmetje in je hoofd hebben, dat je het jezelf veel te moeilijk hebt gemaakt door te lang door te gaan op een plek waar je niet gelukkig bent.

De meeste spijt heb ik van dingen die ik niet gedaan heb (was hier niet een gezegde ofzo van?)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ik zou het ook doen. Uit je tekst haal ik dat je dat eigenlijk zelf ook wil, maar dat je bent gaan twijfelen door je vriend.

Je hebt eerder bij een stage al gemerkt dat werken met maar een paar mensen bevalt.

Stel later denk je toch, dit is het niet, dan ga je toch weer solliciteren.
Ook ik zou het doen, maar ik heb er dan ook geen problemen mee om in een klein team te werken. Liever zelfs... het geeft je ook wel een spin-in-het-web positie. Met je (dan oud-)collega's kun je natuurlijk af en toe best af blijven spreken, ook al zie je ze niet meer elke dag op het werk.

Zijn ze soms nog startende? Dan kan het zomaar zijn dat je over een half jaar met een grotere club zit. En wellicht inspraak hebt in wat voor types er worden aangenomen.
Als die twee bazen leuke types zijn, dan zou ik t zeker doen!!!
Ik zou het doen, misschien zijn je bazen wel leuk en is het contact niet zo stijf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven