Nieuwe functie
donderdag 28 oktober 2010 om 20:13
Hai powerwoman,
Je bericht is te summier om antwoord te kunnen geven.
Is het aantoonbaar dat het zo slecht gaat dat ze moeten bezuinigen?
Hebben ze aangegeven wat de konsekwenties zijn als je nee zegt?
Vervalt je eigen funktie?
Is de beloning hetzelfde als dat je nu verdient?
Is de funktie gelijkwaardig aan wat je nu hebt of wijkt het erg af van je huidige funktie?
Ben jij de enige bij wie het gebeurd?
Heb je een vast contract?
Je bericht is te summier om antwoord te kunnen geven.
Is het aantoonbaar dat het zo slecht gaat dat ze moeten bezuinigen?
Hebben ze aangegeven wat de konsekwenties zijn als je nee zegt?
Vervalt je eigen funktie?
Is de beloning hetzelfde als dat je nu verdient?
Is de funktie gelijkwaardig aan wat je nu hebt of wijkt het erg af van je huidige funktie?
Ben jij de enige bij wie het gebeurd?
Heb je een vast contract?
donderdag 28 oktober 2010 om 20:15
donderdag 28 oktober 2010 om 20:25
Ik heb een tijdelijk contract. Het is aantoonbaar dat ze moeten bezuinigen en de consequentie van het net accepteren van de functie is dat ze mij gaan verplichten om de functie te accepteren. Verder zij de functie niet gelijkwaardig, een degradatie want het is geen leidinggevende functie (dat is nu wel het geval). Verder is de beloning hetzelfde, maar ik ben wel de enige die ze het flikken.
donderdag 28 oktober 2010 om 20:39
Iemand een andere functie geven, mag niet zomaar. Maar het is zeker niet onmogelijk, zeker niet gegeven de omstandigheden die je beschrijft.
Om dit goed te kunnen beoordelen, zouden we alle details moeten weten. En ik kan me indenken dat je die hier niet op het forum wilt delen (ik zou het je overigens ook niet aanraden). Schakel dus hulp in. Rechstbijstandverzekering, vakbond of juridisch loket kunnen je verder helpen.
Om dit goed te kunnen beoordelen, zouden we alle details moeten weten. En ik kan me indenken dat je die hier niet op het forum wilt delen (ik zou het je overigens ook niet aanraden). Schakel dus hulp in. Rechstbijstandverzekering, vakbond of juridisch loket kunnen je verder helpen.
donderdag 28 oktober 2010 om 20:44
quote:nummerzoveel schreef op 28 oktober 2010 @ 20:39:
Iemand een andere functie geven, mag niet zomaar. Maar het is zeker niet onmogelijk, zeker niet gegeven de omstandigheden die je beschrijft.
Om dit goed te kunnen beoordelen, zouden we alle details moeten weten. En ik kan me indenken dat je die hier niet op het forum wilt delen (ik zou het je overigens ook niet aanraden). Schakel dus hulp in. Rechstbijstandverzekering, vakbond of juridisch loket kunnen je verder helpen.Ik moest zelfs intern gaan solliciteren, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Om de arbeidsverhouding goed te houden, ben ik maar op gesprek gegaan, maar wel met tegenzin.
Om dit goed te kunnen beoordelen, zouden we alle details moeten weten. En ik kan me indenken dat je die hier niet op het forum wilt delen (ik zou het je overigens ook niet aanraden). Schakel dus hulp in. Rechstbijstandverzekering, vakbond of juridisch loket kunnen je verder helpen.Ik moest zelfs intern gaan solliciteren, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Om de arbeidsverhouding goed te houden, ben ik maar op gesprek gegaan, maar wel met tegenzin.
donderdag 28 oktober 2010 om 21:00
@powerwoman
Ik snap dat je hier niet gelukkig mee bent. Maar met een heel negatieve houding zal het ook niet heel snel beter worden. Bovendien is de situatie zoals die is: je oude baan ga je hoe dan ook kwijt raken.
Probeer het eens van een andere kant te bekijken. Er zijn enorm veel mensen werkloos, dat had jou ook kunnen gebeuren. Ipv daarvan zit jij in de 'luxe' positie dat je wel werk en inkomen kunt behouden. Als de nieuwe baan echt niet bevalt, kun je van daaruit altijd nog verder zoeken naar iets wat je beter bevalt (zonder dat het UWV daarbij druk op de ketel zet of je financiele situatie penibel wordt).
Ik snap dat je hier niet gelukkig mee bent. Maar met een heel negatieve houding zal het ook niet heel snel beter worden. Bovendien is de situatie zoals die is: je oude baan ga je hoe dan ook kwijt raken.
Probeer het eens van een andere kant te bekijken. Er zijn enorm veel mensen werkloos, dat had jou ook kunnen gebeuren. Ipv daarvan zit jij in de 'luxe' positie dat je wel werk en inkomen kunt behouden. Als de nieuwe baan echt niet bevalt, kun je van daaruit altijd nog verder zoeken naar iets wat je beter bevalt (zonder dat het UWV daarbij druk op de ketel zet of je financiele situatie penibel wordt).
dinsdag 2 november 2010 om 18:50
Ik slaap al een paar dagen slecht en ben heel erg gespannen. Het is zelfs zo erg dat het mijn werk begint te beinvloeden.
Hoe kan ik in hemelsnaam nog goed functioneren op deze manier. Het is bijna onmogelijk om hier psychisch geen last van te ondervinden. Ze hebben me nu zo ver dat ik aan het eind van mijn Latijn ben. Nog even en ze kunnen me ontslaan omdat ik niet goed functioneer, hebben ze uiteindelijk toch hun zin gekregen. Zucht!
Hoe kan ik in hemelsnaam nog goed functioneren op deze manier. Het is bijna onmogelijk om hier psychisch geen last van te ondervinden. Ze hebben me nu zo ver dat ik aan het eind van mijn Latijn ben. Nog even en ze kunnen me ontslaan omdat ik niet goed functioneer, hebben ze uiteindelijk toch hun zin gekregen. Zucht!
dinsdag 2 november 2010 om 19:32
De angst dat ik straks mijn baan kwijt ben, de onzekerheid over mijn toekomst. Maar waar ik de meeste last van heb zijn de onterechte verwijten en de verdraaiing van de feiten. Het niet serieus genomen worden, de leugens. Ik wordt hier gewoon ziek van. Voel me machteloos omdat ik als stront word behandeld. En niemand kan me helpen. De enige oplossing is ontslag nemen. Maar dan heb ik geen inkomen en nergens meer recht op.
dinsdag 2 november 2010 om 19:57
Hmm, dan lijkt het er ook niet op dat het in de toekomst beter zal gaan worden. Ben je al actief aan het solliciteren? Ik zou daarvoor nu alles op alles zetten om z.s.m. een andere baan te gaan zoeken. Ze hebben je al in functie terug gezet, straks willen ze dat misschien ook al met je salaris doen. En schijnbaar zijn ze niet bezig met jou toekomst, talent en tevredenheid. Het lijkt er idd op dat ze van je af willen.
Kun je ondertussen bij een vertrouwenspersoon terecht?
En heb je al juridische ondersteuning gezocht?
Kun je ondertussen bij een vertrouwenspersoon terecht?
En heb je al juridische ondersteuning gezocht?
dinsdag 2 november 2010 om 20:03
Ze hebben me nog niet in functie terug gezet, maar zijn het wel van plan. Ik heb écht al met alle hulpverlenende personen gesproken, heb zelfs juridische ondersteuning gezocht. Maar ik wordt gewoon weggepast door m'n werkgever. Kan in hun ogen niets meer goed doen en alles wat ik doe of zeg is weer aanleiding om mij zwart te maken.
dinsdag 2 november 2010 om 21:35
Powerwoman, realiseer jij je wel dat niet jouw werkgever maar dat jij jezelf in een slachtofferrol plaatst?
Kom op zeg, het is maar werk. Tuurlijk is inkomen belangrijk, en een leuke tijd mooi meegenomen. Maar uiteindelijk voer je zelf de regie over jouw werkende leven. De situatie waar je nu in zit kun je misschien niet meteen veranderen, maar je hoeft hier ook niet tot je 67e in te blijven zitten. Dit is slechts tijdelijk. En jij bent degene die bepaalt hoe lang dat gaat duren. Want jij kunt actief gaan zoeken naar iets wat beter bij je past en meer recht doet aan jouw kwaliteiten.
Kom op zeg, het is maar werk. Tuurlijk is inkomen belangrijk, en een leuke tijd mooi meegenomen. Maar uiteindelijk voer je zelf de regie over jouw werkende leven. De situatie waar je nu in zit kun je misschien niet meteen veranderen, maar je hoeft hier ook niet tot je 67e in te blijven zitten. Dit is slechts tijdelijk. En jij bent degene die bepaalt hoe lang dat gaat duren. Want jij kunt actief gaan zoeken naar iets wat beter bij je past en meer recht doet aan jouw kwaliteiten.