Werk & Studie alle pijlers

Nima examens

07-10-2014 19:32 12 berichten
Weet iemand ongeveer hoe de normering werkt bij de toetsen van nima? Stel, je kunt 80 punten halen in de toets, moet je dan 40 punten hebben voor een voldoende, of meer?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het opzoeken op nima.nl

In de voorbeeldexamens staat vermeld bij hoeveel punten je geslaagd bent.
Ik zie t nergens bijstaan, alleen t maximaal aantal punten per vraag
NIMA MARKETING ORIËNTATIE VOORBEELDEXAMEN

EXAMENOPGAVEN

Tijd : 2 uur

Aantal vragen : 60

Het is de bedoeling dat u uit vier antwoordmogelijkheden het juiste antwoord kiest. Het

maximaal aantal te behalen punten voor dit examen is 60. Elk correct antwoord levert u één

punt op. Bij 40 punten of meer bent u geslaagd. In alle andere gevallen bent u afgewezen.
Ah, daar wel! Bij het examen dat ik heb gedaan staat t niet bij, maar dan is dit in ieder geval een indicatie.
Ik denk dat het er van afhangt of het multiple choice vragen zijn of open vragen. Als ik me niet vergis bestaat het Nima examen voornamelijk uit multiple choice vragen? Dan is de normering vaak zwaarder.
De helft was multiple choice en de helft open vragen. Worden twee aparte cijfers, overigens.
Hangt er vanaf welk NIMA examen je doet? A is volgens mij veel multiple choice, B is een enorme case met zeven open vragen, een actuele case met 3 vragen en een vrij ingewikkelde normering.
quote:isabelledswestra schreef op 07 oktober 2014 @ 22:16:

Hangt er vanaf welk NIMA examen je doet? A is volgens mij veel multiple choice, B is een enorme case met zeven open vragen, een actuele case met 3 vragen en een vrij ingewikkelde normering.Ja die inderdaad! Hoe ingewikkeld precies?
Onipaa, het was makkelijker geweest als je al in de OP had gezet welk NIMA-examen je gaat doen...
Gister cursus gehad toevallig?
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 08 oktober 2014 @ 08:17:

Gister cursus gehad toevallig?Ja! Examen bedoel je he. Jij ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven