Werk & Studie alle pijlers

Ongelukkig op het werk

04-11-2019 15:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wat ik wil met dit topic? Geen idee, tips over hoe ik het beste hiermee om moet gaan?

Ik werk een aantal maanden bij een nieuw bedrijf. Ik werk samen met de Officemanager. Althans, dat was de bedoeling. Functie was zeer boeiend, wat was ik blij toen ik aangenomen werd als Project Assistent.

Helaas, blijkt niks van de vacature te kloppen. Ik mag geen actie ondernemen in iets. Pas wanneer ik toestemming krijg van de Officemanager mag ik iets doen. Mijn taken zijn voornamelijk nu op facilitair gebied. Met andere woorden: vaatwasser in en uit ruimen, prullenbakken legen en ramen poetsen. Dit stond niet in het betreffende profiel.

Continue krijg ik denigrerende opmerkingen naar mijn hoofd. Als ik mee wil denken om het werk makkelijker te maken, krijg ik als reactie: "je bent niet aangenomen om mee te denken". Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

Ik had vast op vrijdagmiddag vrij. Nu kwam ze afgelopen vrijdag aan dat zij tijdelijk vrij wil hebben op vrijdagmiddag. Omdat ze rugklachten heeft (maar wel dagen in het weekend gaat shoppen, wandelen etc) Ik heb aangegeven dat ik mijn priveafspraken zou proberen om te zetten.

Nu komt ze vandaag aan dat ze besloten heeft voor vast op vrijdag eerder naar huis te gaan en dat ik me maar moet aanpassen. Geen discussie mogelijk. Ze blijft bij haar besluit. Ik moet alles maar verplaatsen.

Ik heb al gesproken met het uitzendbureau en zij staan achter mij. En zijn al op zoek voor iets anders voor me. Ik ben zelf ook al op zoek naar ander werk. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik het nog volhoud. Ik ga met buikpijn naar het werk.

In gesprek met haar gaan heeft geen zin. Ze gaat haar tijd niet daaraan verspillen. Dat was haar antwoord...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de komende weken toch nog kan blijven werken zonder steeds met tranen in mijn ogen te zitten en met buikpijn werken.

Alvast bedankt voor het lezen.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Stoppen...per direct. Ik hoop dat je wat spaargeld waardoor je het even uitzingt, tot je wat anders hebt.
Slechter dan dit kan je het echt niet treffen.
Beetje UZB heeft binnen no time een andere baan, of iig een tussendoor baantje voor je.
Sterkte.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Wajo wat vreselijk dit. Uitzendbureaus hebben genoeg vacatures als het een beetje een bekend bureau is. Solliciteer op een van de andere functies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic nu al een paar keer geopend en heb er geen woorden voor. Ik vind het zo schandalig hoe er met jou wordt omgegaan. Ik hoop echt dat je je morgen ziekmeldt en dan lekker een grote moorkop, of 2!!!, gaat halen. Ik wens je oprecht een heerlijke vrije dag toe. En zeg maar gewoon: de tijd van de slavernij is voorbij. Laat ze de tyfus krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is NIET ziek! Dat is liegen. Maar het bedrijf behandelt TO wel schofterig. Morgen het uitzendbureau laten weten dat je dit niet meer accepteert en dus niet meer komt.
Lexie72 schreef:
04-11-2019 22:39
Ze is NIET ziek! Dat is liegen. Maar het bedrijf behandelt TO wel schofterig. Morgen het uitzendbureau laten weten dat je dit niet meer accepteert en dus niet meer komt.
Boeie. Ze is geen slaaf of stuk stront. Gewoon niet meer komen is geen inkomen en er zijn mensen die gewoon huur en boodschappen moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor je. Ik zou haar op de man afvragen waarom ze zo tegen je doet. Daarna eventueel ziekmelden. Wat een heks.
Voor jezelf opkomen hoor, bel het uitzendbureau dat je daar niet meer naartoe wil omdat je slecht wordt behandeld. Dat is misschien iets minder moeilijk dan tegen die vrouw zelf zeggen. Veel succes gewenst
Direct stoppen, huilend naar je werk vertrekken is ver van normaal. Je kan je thuis laten schrijven door je arts indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Update....

Vandaag toch maar weer met frisse tegenzin gegaan.

Had bedacht om haar tegemoet te komen. Dus ik stelde voor om op donderdag mijn vrije middag te pakken. In eerste instantie was dat prima. 5 min daarna kwam ze naar me toe en gaf ze aan dat de donderdag niet handig is. Terwijl ze dit zelf gisteren voorstelde. Ze geeft aan dat ik geen vaste vrije middag kan hebben en dat ik maar flexibeler moet zijn.... Ondanks dat ik aangeef alles voor haar te hebben omgegooid, doet ze dit.

Ik ben kapot.... Ik mag volgens mij geen privé leven meer hebben van haar...

Dit is gewoon pesten.
Carpe Diem!
MELD JE ZIEK!
Alle reacties Link kopieren
Waar is je zelfrespect?!
Stoppen daar. Laat dat stomme mens een andere gek zoeken.
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
05-11-2019 11:05
Update....

Vandaag toch maar weer met frisse tegenzin gegaan.

Had bedacht om haar tegemoet te komen. Dus ik stelde voor om op donderdag mijn vrije middag te pakken. In eerste instantie was dat prima. 5 min daarna kwam ze naar me toe en gaf ze aan dat de donderdag niet handig is. Terwijl ze dit zelf gisteren voorstelde. Ze geeft aan dat ik geen vaste vrije middag kan hebben en dat ik maar flexibeler moet zijn.... Ondanks dat ik aangeef alles voor haar te hebben omgegooid, doet ze dit.

Ik ben kapot.... Ik mag volgens mij geen privé leven meer hebben van haar...

Dit is gewoon pesten.
bel je uitzendbureau en leg het voor
Zeg hen, dat als ze geen oplossing hebben, je er niet meer kunt werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je daar nog Miss Patrice?
Per direct opstappen en een klacht tegen haar indienen bij p& o en ook via het uitzendbureau. Het helpt jou niets maar wellicht voor de persoon die na jouw komt. Is gewoon ordinair pesten wat die mevrouw doet, dat hoeft niemand te pikken.
Voor wie zou je daar nog blijven werken? Is het financieel niet haalbaar kijk dan met het uitzendbureau naar een tussenoplossing zodat je tijdelijk mss met wat minder moet doen. Totdat er een geschiktere baan is.
Sterkte met deze situatie.
Dan hou je het op vrijdag. Zeg haar dit.

Bel nu naar uitzendbureau, leg dit uit en vraagt om te kijken naar een andere baan. Zelf ook gaan zoeken en kijk het aan. Blijft dit soort dingen gebeuren of gaat ze uit haar stekker over de vrijdagmiddag terug claimen. ..zou ik ook gaan voor meteen weggaan. Naar uitzendbureau bellen of langsgaan en anders een paar dagen ziek melden, bijkomen en verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
ga bij arts dat je pscyhisch onder door zit dan schrijven ze meestal wel briefje en naar uitzendkantoor of ander job, dat madam haar veiligheid opkuist
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het uitzendbureau gemaild. Nog geen reactie terug.

Deze week blijf ik sowieso nog. Heb do een priveafspraak dus kan me niet ziekmelden. Het verlof daarvoor wilde ze ook terug trekken. Heb aangegeven dat ze dat niet kan maken. Daar is ze nu stil over.

Ze negeert me momenteel op alle fronten. Vraagt me niet mee met de lunch etc etc. Lekker rustig wel.... Ik spiegel haar momenteel. Dus negeer haar ook.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Niet mailen naar dat uitzendbureau maar bellen. Echt schandalig dit. En w.b.t. die heks: laat haar die voorstellen van haar maar mailen. de gebroken grammofoonplaatmethode las ik al en die werkt echt goed. “Mail mij jouw voorstel”. Blablabla, ‘mail mij jouw voorstel’, blablabla ‘mail...’.

En die baas boven die minibaas kun je gewoon recht in het gezicht zeggen dat hij/zij geen partij hoeft te trekken of te moeien want jij bent asap weg. Klaar. Je doet wat in de functieomschrijving staat, niets meer en niets minder.

En stalk die intercedent(e) totdat ze met iets nieuws komen.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:56
79.49% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 13:36
ga bij arts dat je pscyhisch onder door zit dan schrijven ze meestal wel briefje en naar uitzendkantoor of ander job, dat madam haar veiligheid opkuist
In Nederland heb je geen briefjes nodig.
misspatrice schreef:
05-11-2019 13:40
Ik heb het uitzendbureau gemaild. Nog geen reactie terug.

Deze week blijf ik sowieso nog. Heb do een priveafspraak dus kan me niet ziekmelden. Het verlof daarvoor wilde ze ook terug trekken. Heb aangegeven dat ze dat niet kan maken. Daar is ze nu stil over.

Ze negeert me momenteel op alle fronten. Vraagt me niet mee met de lunch etc etc. Lekker rustig wel.... Ik spiegel haar momenteel. Dus negeer haar ook.

Ik zou bellen ipv mailen. Neem pauze en ga even het uitzendbureau bellen. Nu/zo.

En want? Kan best, ik zou me daar niks van aantrekken. Soms moet je tijdens ziekte douchen en dus even niet de telefoon opnemen. Of juist naar buiten, de huisarts, de apotheek, drogist of de super om brood te halen. Je hoeft niet per se binnen te blijven.

En ze kan je verlof echt niet zonder hele prangende redenen intrekken. Heel goed dat je daar meteen korte metten mee hebt gemaakt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:59
0.46% gewijzigd
Sudrì schreef:
05-11-2019 13:52
In Nederland heb je geen briefjes nodig.
Precies.
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 13:36
ga bij arts dat je pscyhisch onder door zit dan schrijven ze meestal wel briefje en naar uitzendkantoor of ander job, dat madam haar veiligheid opkuist
Dat doen ze in nederland niet. Ze willen dat niet en werkgevers mogen er niet naar vragen. Dus niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan kan je gewoon zonder reden thuiszitten dan of hoe gaat dat dan?
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 14:00
Dus dan kan je gewoon zonder reden thuiszitten dan of hoe gaat dat dan?
Nee, je meld je ziek. Dan schakelt de werkgever een arbodienst in en daar ga je eventueel naar toe. Daar hebben wij een hele procedure/wet voor qua rechten, plichten en procedures voor alle partijen.

Maar briefjes van een arts direct aan een werkgever doen wij hier niet aan.
Tinkerbell1988 schreef:
05-11-2019 13:36
ga bij arts dat je pscyhisch onder door zit dan schrijven ze meestal wel briefje en naar uitzendkantoor of ander job, dat madam haar veiligheid opkuist
Slecht advies op een Nederlands forum: Nederlandse artsen schrijven geen briefjes voor werkgevers.
Je moet niet mailen, je moet bellen.

Je moet haar niet tegemoet komen maar het probleem laten waar het is, bij haar.

Wat doe je daar nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven