Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen

29-08-2017 19:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen die ik niet kon weigeren. Nu wil ik mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever, ik heb een opzegtermijn van 1 maand, en moet dus deze week opzeggen wil ik vanaf 1 oktober kunnen starten bij mijn nieuwe baan.

Waar ik tegenaan loop is het volgende; ik werk in een klein bedrijf met 2 "directeuren". Ik krijg ze nooit samen voor een gesprek, dus ik heb al besloten dat ik het ze elk apart moet vertellen.

Ik heb wel enig idee wat ik moet zeggen, maar vind het toch best lastig om het ook echt te doen. Wat me tegenhoud weet ik niet precies, omdat ik diep vanbinnen echt weg wil.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende; hoe hebben jullie dit aangepakt?
Gewoon zeggen dat je ontslag neemt omdat je een andere baan aanneemt ? Meer uitleg hoeft niet hoor.
Waarom maak je het zo moeilijk? Dit is heel normaal in de werkende wereld.
En natuurlijk het opzeggen wel schriftelijk bevestigen.
gizzmo-returns schreef:
29-08-2017 19:50
Gewoon zeggen dat je ontslag neemt omdat je een andere baan aanneemt ? Meer uitleg hoeft niet hoor.
Waarom maak je het zo moeilijk? Dit is heel normaal in de werkende wereld.
En natuurlijk het opzeggen wel schriftelijk bevestigen.
Dit dus. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezegd tegen de directeur die ik toevallig het eerst tegen kwam op de werkvloer.

Zo had ik het toen opgelost
Ik zou het gewoon schriftelijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat betreft je ontslag; gewoon een korte (formele) brief schrijven waarin je je ontslag aanzegt, per 31 aug met opzegtermijn van 1 mnd. Evt vermeld je nog of en wanneer je je resterende vakantiedagen wilt opnemen.

Verder in het gesprek aangeven dat je toe was aan een nieuwe uitdaging en deze hebt gevonden, per 1 okt. Dat je uiteraard je werk goed wil afsluiten, taken overdragen etc.
Probeer het positief te houden, het is altijd fijn om goed uit elkaar te gaan.

Succes!
Ik ben bij HR naar binnen gelopen en heb gezegd dat ik mijn ontslag indiende. En met trillende handjes en tranen in mijn ogen de brief overhandigd.
Ik had ruim 9 jaar bij het bedrijf gewerkt en heel veel meegemaakt daar. Was moeilijk :rofl:
Daarna wist meteen het hele MT het. Er werd in de MT app iets gestuurd als; Breaking News!! Fruity heeft haar baan opgezegd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 1 directeur het vertellen. Die appt, mailt of belt daarna binnen 10 minuten de andere directeur. Daarna per mail een bevestiging sturen aan beide directeuren en de p&o'er.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon het kantoor binnen gestapt (klein bedrijf) met mijn ontslagbrief in de hand. Ik wil mijn contract opzeggen..
ik had een reactie verwacht van; wat jammer of gefeliciteerd, wat ga je doen. Maar nee de reactie was: "Ooh oke."
Bevestigde direct dat ik een goede keus had gemaakt.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet elk directielid apart te vertellen lijkt mij. Gewoon de eerste die je te pakken krijgt. Melden dat je per datum X ontslag neemt en daarbij overhandig je je brief.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
'Hee pik, volgende maand ga ik van pleitestein.'
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet moeilijker maken dan dat het is. Briefje uittikken en aankloppen bij het eerste directielid dat je ziet. Je kan in je brief zetten dat je je beschikbaar stelt voor een exit gesprek, dan kan je het bij hen laten of ze later nog verder op je vertrek in willen gaan. Begrijp dat het spannend is, maar mensen wisselen nou eenmaal van baan. Je gaat een mooie nieuwe uitdaging tegemoet, en dat moet je voor ogen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven