Werk & Studie alle pijlers

Ontslag

29-08-2012 13:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Per 1 september word er ontslag aangevraagd voor mijn man omdat hij langdurig ziek is, maar hij doet al aangepast werk, sinds december vorig jaar, bij zijn huidige werkgever (halve dagen). Moet hij nu thuis wachten op wat de Uwv gaat beslissen of moet hij juist gewoon werken tot de definitieve beslissing? Heb Uwv 2 keer gebeld, de ene keer werd er gezegd dat hij door moest werken en vandaag is er gezegd dat hij niet moest werken.

Weet niet meer wat we moeten doen.... hellup!!!
Gewoon doorwerken zegt mijn gevoel. Als je stopt en thuis gaat zitten geef je juist aanleiding om te zeggen: zie je wel, hij kan het echt niet meer aan.
Jouw man moet gewoon blijven werken. Werkgever en werknemer zijn gezamenlijk verplicht zich in te spannen om uitstroom in de WIA te voorkomen. Dat betekent dat er passend werk moet worden gevonden binnen of buiten de organisatie. Zoals ik het lees, is er nog geen blijvende oplossing gevonden voor werk in de toekomst. Om die reden acht ik de kans groot dat het UWV zal oordelen dat de werkgever jouw man nog een poosje door mag blijven betalen en verplicht wordt gesteld om in die periode jouw man alsnog te ondersteunen bij het vinden van passend werk.
nog een keer bellen, en niet ophangen tot je de coach/casemanager van je man heb gesproken hierover.

Ik bedoel, elke miep die de telefoon opneemt kan wel van alles zeggen, maar je man zit met een probleem als hij het verkeerde advies opvolgt.

En als je eenmaal het juiste advies hebt, schrijf dan op met wie je gesproken hebt hierover. Voor als er toch weer moeilijk wordt gedaan.
Dat wat Starshine zegt ... en totdat je dat antwoord hebt, moet hij blijven werken. Is overigens niet zo lang meer.
quote:GiB schreef op 29 augustus 2012 @ 14:05:

Dat wat Starshine zegt ... en totdat je dat antwoord hebt, moet hij blijven werken. Is overigens niet zo lang meer.Dat valt nog te bezien aangezien aanvragen en toestemming krijgen van het UWV twee verschillende dingen zijn. Rustig blijven werken en afwachten.
Wat nummerzoveel zegt.
Sorry, ik dacht dat het om ontslag per 1-9 ging.
Gewoon door blijven werken!!
quote:Starshine schreef op 29 augustus 2012 @ 13:59:

nog een keer bellen, en niet ophangen tot je de coach/casemanager van je man heb gesproken hierover.

Ik bedoel, elke miep die de telefoon opneemt kan wel van alles zeggen, maar je man zit met een probleem als hij het verkeerde advies opvolgt.

En als je eenmaal het juiste advies hebt, schrijf dan op met wie je gesproken hebt hierover. Voor als er toch weer moeilijk wordt gedaan.Beter nog: laat het schriftelijk bevestigen, jij kunt wel van alles op je papiertje hebben geschreven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze zeggen dat er geen aangepaste werk voor hem is binnen het bedrijf. Maar het aangepaste werk dat hij nu doet vind de arbo arts gepast en dat mag hij ook voor 8 uur per dag doen. Alleen de werkgever doet er moeilijk over. Ze zeggen dat er geen vacatures zijn maar er worden wel uitzendkrachten aangenomen op dezelfde afdeling waar mijn man werkt. Nu mag hij sinds een paar weken niet meer op de afdeling werken omdat er "geen werk" meer is. Wat hij wel mag doen is "wat rondlopen en als hij iets op de grond ziet oprapen". Dit hebben we gemeld bij de arbo maar die schrijft dezelfde dingen in zijn rapportage. Bij de re-integratie deskundige zijn we ook geweest. Zij heeft het over cursussen e.d gehad maar voor de rest heeft ze ook niets gedaan. Hij moest andere werk zoeken of vrijwilligerswerk doen. Mijn man wilde 2 cursussen volgen die hebben ze uiteindelijk geaccepteerd,maar ze hebben hem daarvoor niet aangemeld en dat moeten wij allemaal zelf regelen, terwijl het volgens mij de taak van de re-integratie deskundige is. Zij word ervoor betaald. En als ik haar een mailtje stuur over dat ik nog geen bericht heb ontvangen over een aanmelding krijg ik een opmerking dat we er snel achteraan moeten. Pfffff ik wil dat dit gedoe snel voorbij is.
Serieus.....hij loopt 8 uur per dag wat rondjes?

Kun je geen second opinion aanvragen. Dit kan zo toch niet!!
Nee, hij werkt nu 4 uur per dag,maar dat mag hij opbouwen naar 6 en daarna naar 8 uur per dag. ik heb wel een deskundige oordeel aangevraagd bij het UWV of ze het re-integratie proces goed deden, en alles was goed maar er waren wel vraagtekens. Ze konden niet goed aantonen waarom er geen passend werk voor mijn man was. Advies van de arbo arts word ook niet gevolgd. Ik heb zojuist gebeld met het UWV of hij door moet werken ja of nee. Degene die ik aan de lijn had gaat mijn vraag voorleggen bij de arbeidsdeskundige omdat hij geen inzage heeft in dossier van mijn man. Ik word er morgen over gebeld.
Nurci,

Inhoudelijk kan ik je niet helpen maar ik wens je heel veel sterkte en geluk. Dit is echt een rotsituatie. Wat heeft je man gestudeerd?

Vv
Ik geloof in leven voor de dood
Dank je wel vrolijkevrouw1, hij heeft in het buitenland gestudeerd (beroepslyceum, metaal). Hij werkt al 12 jaar bij zijn huidige werkgever, is een harde werker. Iedereen was en is tevreden over hem. En als je ziet dat ze hem nu weg willen en zogenaamd zeggen dat er geen passend werk voor hem is is zooo klote.
Waarschijnlijk is je man nu twee jaar ziek? Het kan dan zijn dat de verzekering van de werkgever niet alles meer gaat vergoeden .ik vind het een beetje moeilijk om het geval van je man met zo weinig informatie te beoordelen. Wat is zijn ziekte, wat deed hij eerst voor werk en wat doet hij nu?
quote:jollie schreef op 29 augustus 2012 @ 17:23:

Waarschijnlijk is je man nu twee jaar ziek? Het kan dan zijn dat de verzekering van de werkgever niet alles meer gaat vergoeden .ik vind het een beetje moeilijk om het geval van je man met zo weinig informatie te beoordelen. Wat is zijn ziekte, wat deed hij eerst voor werk en wat doet hij nu?Ik denk dat je ook met die informatie de situatie van haar man niet kunt beoordelen. Laten we dat maar gewoon aan het UWV overlaten.
quote:jollie schreef op 29 augustus 2012 @ 17:23:

Waarschijnlijk is je man nu twee jaar ziek? Het kan dan zijn dat de verzekering van de werkgever niet alles meer gaat vergoeden En, niet elke werkgever heeft een verzekering, vrij veel werkgevers betalen dit gewoon uit eigen zak.
Hij werkt in een fabriek waar hij o.a zware dingen moet tillen en toen kreeg hij had last van zijn rug, maar ze zijn bij mijn man met alles te laat geweest. Huisarts heeft hem na 1 jaar ziekte doorverwezen naar een reumatoloog, ze dachten dat hij mischien de ziekte van Bechterew had maar dat was dus niet zo. Hij moest een speciale korset hebben en daar is de werkgever met aanschaffen veel te laat mee geweest. Factuur van de fysio werd niet betaald dus kon mijn man ook niet naar de fysiotherapeut. Uiteindelijk heb ik gewoon een afspraak gemaakt met een professor in Gent, en wat blijkt hij heeft zijn rug erg belast verder niets bijzonders (gelukkig). Het aangepaste werk in het magazijn ging heel goed en hij had het naar zijn zin, maar dat laten ze (werkgever) niet toe terwijl de arbo vind dat hij dat kan doen voor 8 uur per dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven